UFO: Trylogia
Strategiczne 24 sierpnia 2007
Kompletny zestaw trzech części serii turowych gier strategicznych czeskiego studia Altar Interactive, wzorowanych na kultowej produkcji firmy Microprose z 1994 roku UFO: Enemy Unknown. Akcja opisywanej trylogii przenosi nas w niezbyt odległą przyszłość, w której ludzkość, zdziesiątkowana po ataku obcej rasy, zmuszona jest do walki o odbicie planety z rąk najeźdźców. W skład zestawu UFO: Trylogia weszły wydane uprzednio w latach 2003-2007 gry UFO: Aftermath (w polskiej wersji UFO: Kolejne Starcie), UFO: Aftershock (w polskiej wersji UFO: Decydujące Starcie) oraz UFO: Afterlight – Bitwa o Marsa. Wszystkie gry cyklu uzupełnione zostały o łatki wydane już po ich premierze, a całość urozmaicają liczne bonusy, takie jak plakat, zestaw pocztówek okolicznościowych czy książeczka nawiązującą do tematyki UFO.
UFO: Afterlight - Bitwa o Marsa
Strategiczne 9 lutego 2007
Trzecia odsłona rozwijanego przez studio Altar Interactive cyklu turowych gier strategicznych w realiach science fiction. Akcja gry UFO: Afterlight – Bitwa o Marsa toczy się niedługo po wydarzeniach rozgrywających się w poprzedniczce i przenosi nas na powierzchnię tytułowej planety, gdzie mieszkańcy ludzkiej kolonii odkrywają pozostałości po tajemniczej, wysoce rozwiniętej cywilizacji. Na skutek prac wykopaliskowych uruchomiony zostaje jednak starożytny mechanizm obronny, który sprowadza na kolonistów atak zastępów robotów bojowych. Przyszłość ludzi na Marsie spoczywa w rękach gracza. Pod względem rozgrywki całość nie różni się znacząco od poprzednich odsłon cyklu, a główną różnicę stanowi zupełnie nowe otoczenie. Autorzy zaimplementowali jednak nowy system zarządzania surowcami, zwiększyli liczbę technologii i wpływ dyplomacji, a także dodali nowe typy przeciwników oraz opcję terraformowania powierzchni Marsa.
UFO: Decydujące Starcie
Strategiczne 21 października 2005
Kontynuacja wydanej w 2003 roku strategii turowej UFO: Aftermath, bazującej na mechanice legendarnej gry firmy Microprose z lat 90. Akcja gry rozpoczyna się w roku 2054 – pół wieku po katastrofie, która zmieniła powierzchnię Ziemi w obszar nienadający się do zamieszkania przez ludzi. Kiedy konflikt zdziesiątkowanego społeczeństwa ze skorumpowaną władzą doprowadził do zniszczenia ostatniej bezpiecznej kolonii, ludzkość zmuszona została do powrotu na powierzchnię zniszczonej planety i odbicia jej kawałek po kawałku z rąk Obcych. Pod względem mechaniki gra UFO: Aftershock (w polskiej wersji UFO: Decydujące Starcie) rozwija nieco rozwiązania zastosowane w poprzedniczce, zaś autorzy, biorąc pod uwagę sugestie graczy, wprowadzili możliwość większej interakcji ze środowiskiem i znacząco urozmaicili rozwój kierowanych przez gracza postaci. Nadal mamy jednak do czynienia z wzorowaną na klasycznym UFO hybrydą strategii oraz drużynowej gry taktycznej, w której rozwijamy naszą bazę i walczymy z kolejnymi grupami Obcych.
UFO: Kolejne Starcie
Strategiczne 3 października 2003
Przygotowana przez ekipę czeskiego studia Altar Interactive strategia turowa, nawiązująca do kultowego przeboju z lat 90. UFO: Enemy Unknown. Akcja gry UFO: Aftermath (w polskiej wersji UFO: Kolejne Starcie) przenosi nas w niezbyt odległą przyszłość, w której w wyniku inwazji Obcych ziemska cywilizacja została zredukowana do garstki ocalałych. Z czasem pozostali przy życiu ludzie zorganizowali się i rozpoczęli walkę z najeźdźcami, a zadaniem gracza jest poprowadzenie ich do zwycięstwa. Pod względem mechaniki, gra czerpie garściami ze swego prekursora. Z jednej strony skupiamy się więc na rozwoju bazy i postępie technicznym, a także przejmowaniu i adaptacji do własnych potrzeb technologii Obcych. Drugim istotnym elementem jest rozgrywana w systemie turowym walka, podczas której czynimy użytek z szerokiego asortymentu broni i pozaziemskich wynalazków. Wraz z postępami rozgrywki nasi żołnierze zdobywają też doświadczenie, zyskując dzięki temu nowe umiejętności i cechy.