Seria UFC Undisputed - seria gier
Ciesząca się dużą popularnością seria sportowych bijatyk 3D, będąca symulacją walk MMA. Cykl wykreowany został przez specjalizujące się w tego rodzaju produkcjach japońskie studio Yuke's przy współpracy z koncernem THQ, który zabezpieczył prawa licencyjne organizacji UFC (Ultimate Fighting Championship).
Pierwsza gra z serii trafiła w ręce użytkowników konsol Xbox 360 i PlayStation 3 w 2009 roku. Tytuł zyskał spore uznanie zarówno wśród graczy jak i krytyków, o czym świadczy średnia ocen recenzentów na poziomie 84/100 (wg danych serwisu metacritic.com). Niemal natychmiast po premierze ruszyły prace nad drugą odsłoną, która ukazała się dokładnie rok później. Mimo rozczarowujących dla koncernu THQ wyników sprzedaży podjęto decyzję o przygotowaniu trzeciej części. Gra UFC Undisputed 3 wydana została w 2012 roku, zbierając szereg bardzo pochlebnych opinii. Kłopoty finansowe właściciela marki postawiły jednak przyszłość serii pod znakiem zapytania. Ostatecznie po ogłoszeniu upadłości THQ umowa licencyjna z UFC została przejęta przez koncern Electronic Arts.
W grach z serii UFC Undisputed gracz ma okazję wcielić się w rolę profesjonalnego zawodnika mieszanych sztuk walki (MMA). Początkowo lista dostępnych zawodników obejmowała jedynie kilkadziesiąt nazwisk sportowców związanych z organizacją UFC. Wraz z Undisputed 3 została ona jednak rozszerzona również o najlepszych reprezentantów organizacji PRIDE.
Cechą charakterystyczną gier z cyklu UFC Undisputed jest wysoki realizm wirtualnych walk. Postać kontrolowana przez gracza może korzystać z technik właściwych m.in. dla kickboxingu, jujitsu, judo i zapasów. Pojedynki rozgrywane są we wnętrzu oktagonów i podlegają oficjalnym regułom regułom tego sportu. Poza trybem rywalizacji z komputerową sztuczną inteligencją, twórcy serii przygotowali szereg opcji zmagań z żywymi przeciwnikami zarówno lokalnie (na podzielonym ekranie) jak i poprzez sieć Internet.
Od strony technicznej cykl w dużym stopniu bazuje na rozwiązaniach zastosowanych w innych sportowych grach studia Yuke's, w tym chociażby serii WWE. Deweloperzy zadbali m.in. o realistyczne modele postaci zawodników i naturalnie wyglądające animacje ruchu. Sposób prezentacji walk wzorowany jest na prawdziwych relacjach telewizyjnych.