Seria Two Worlds - seria gier
Osadzona w uniwersum high fantasy seria gier action-RPG. Cykl stworzyło i rozwoja krakowskie studio Reality Pump, znane m.in. z takich gier jak World War III: Black Gold oraz Earth 2150: Lost Souls.
Korzenie serii sięgają roku 2007 i wydanej na komputery PC oraz konsolę Xbox 360 gry Two Worlds. Choć produkcja spotkała się z umiarkowanie dobrym przyjęciem wśród krytyków (średnia ocen wersji PC wyniosła 64/100 wg serwisu metacritic.com), to szybko zyskała uznanie w oczach miłośników gatunku RPG. Zachęciło to ekipę studia Reality Pump do stworzenia znacznie bardziej rozbudowanej kontynuacji. Premiera Two Worlds II miała miejsce w listopadzie 2010 roku. W ciągu czterech kolejnych miesięcy tytuł osiągnął sprzedaż na poziomie przekraczającym 2 mln egzemplarzy. W 2011 roku deweloperzy przygotowali również oficjalne rozszerzenie Two Worlds II: Pirates of the Flying Fortress, a także spin-offową odsłonę cyklu – Two Worlds II: Castle Defense.
Gry z cyklu Two Worlds II posiadają wspólną linię fabuły. Akcja toczy się w fantastycznym świecie Antaloor, zamieszkałym m.in. przez ludzi, krasnoludy, orki i smoki. Gracze poznają perypetie bezimiennego bohatera, który wciągnięty zostaje w wir wydarzeń decydujących o losie uniwersum.
Seria w dużym stopniu powiela rozwiązania znane z innych gier action-RPG, w tym chociażby Gothic czy The Elder Scrolls. Dotyczy to m.in. nieliniowej rozgrywki, mnóstwa zadań pobocznych do wykonania oraz obszernego terenu do eksploracji. Uwagę zwracają jednak specyficzne elementy (obecne zwłaszcza w Two Worlds II) jak bezklasowy system rozwoju postaci, możliwość własnoręcznego produkowania przedmiotów, a także rozbudowane opcje tworzenia zaklęć. Uzupełnieniem dla rozgrywki w trybie jednoosobowy jest autonomiczny multiplayer.
Od strony technicznej, seria Two Worlds korzysta z autorskich rozwiązań studia Reality Pump. W przypadku pierwszej odsłony cyklu był to silnik Earth Engine 6. Natomiasta w Two Worlds II zastosowany został całkowicie nowy silnik – GRACE.