Sudden Strike 4
Strategiczne 11 sierpnia 2017
Czwarta odsłona zapoczątkowanej w roku 2000 serii wojennych strategii czasu rzeczywistego studia Fireglow, której stworzenie po przejęciu praw do marki przez Kalypso Media, powierzono młodej ekipie studia Kite Games. Podobnie jak we wcześniejszych częściach cyklu, akcja Sudden Strike 4 osadzona została w czasach II wojny światowej. W grze przejmujemy kontrolę nad wojskami Niemiec, USA, Wielkiej Brytanii oraz ZSRR, biorąc udział w kolejnych bitwach, w ramach trzech rozbudowanych kampanii fabularnych lub pojedynków wieloosobowych. Do dyspozycji graczy oddano ponad sto zróżnicowanych jednostek oraz sporą gamę możliwości taktycznych, takich jak zastawianie zasadzek, przejmowanie budynków przy pomocy piechoty, przywoływanie wsparcia z powietrza czy możliwość wykorzystania słabych punktów czołgów. Największą nowość tej odsłony stanowią znacznie większe mapy oraz wprowadzenie do rozgrywki dziewięciu historycznych generałów, których unikalne zdolności potrafią odwrócić losy niejednej bitwy.
Sudden Strike: The Last Stand
Strategiczne 20 marca 2009
Sudden Strike: The Last Stand to historyczna strategia czasu rzeczywistego wydana przez CDV jako kontynuacja trzeciej części kultowej serii Sudden Strike, zatytułowanej Arms of Victory. Tak jak w przypadku poprzednich odsłon za jej stworzenie odpowiedzialne jest studio Fireglow.
Sudden Strike 3: Arms for Victory
Strategiczne 30 listopada 2007
Trzecia odsłona popularnego cyklu drugowojennych RTS-ów, opracowana przez studio Fireglow. Pomimo że produkcja czerpie ze schematu wypracowanego na potrzeby poprzednich części serii, autorzy zdecydowali się na wprowadzenie całego szeregu zmian, usprawnień i świeżych rozwiązań, na których czele stoi nowy silnik graficzny. Tak zwany Sudden Strike Next7 potrafi wyrenderować olbrzymie i zróżnicowane obszary oraz wiele jednostek obecnych jednocześnie na ekranie, pozwalając przy tym na tworzenie dynamicznych efektów oświetlenia i cieniowania. Dzięki niemu gracze otrzymują również dużą swobodę ruchu kamery oraz możliwość dokładnego zbliżenia widoku. Sudden Strike 3: Arms for Victory oferuje też stworzony od podstaw interfejs pozwalający na kontrolę wielu oddziałów – mowa zarówno o jednostkach naziemnych, jak i wodnych. Gra kładzie przy tym większy nacisk na przygotowanie do walk – twórcy zadbali o wprowadzenie nowego systemu logistycznego, a także możliwość tworzenia systemów obronnych. Na osobną wzmiankę zasługuje wsparcie dla multiplayerowych rozgrywek, które towarzyszą standardowej kampanii dla pojedynczego gracza.
Sudden Strike: Wojna o Zasoby
Strategiczne 4 października 2004
Kolejny tytuł, który dołącza do rodziny słynnych strategii czasu rzeczywistego „Sudden Strike”. „Resource War” to zarazem ostatni produkt z serii zrealizowany przy użyciu leciwego już silnika (wykorzystanego w Sudden Strike I i II) i ukazany w dwuwymiarowym otoczeniu.
Sudden Strike 2
Strategiczne 8 sierpnia 2002
Sudden Strike 2 jest kontynuacją wydanej w 2000 roku wojennej strategii czasu rzeczywistego. Deweloperzy ze studia Fireglow pozostali wierni realiom II wojny światowej, powiększając jednak obszar działań także o Azję i Pacyfik. Gracze mogą dowodzić siłami ZSRR, USA, Wielkiej Brytanii, III Rzeszy i Japonii. W porównaniu z pierwowzorem sequel odznacza się większą liczbą jednostek oraz lepszą oprawą wizualną.
Sudden Strike
Strategiczne 26 października 2000
Sudden Strike to rozbudowana strategia czasu rzeczywistego, przygotowana przez studio deweloperskie Fireglow. Akcja gry osadzona została w realiach II wojny światowej, a gracze mogą wcielić się w role dowodzących wojskami brytyjskimi, radzieckimi lub niemieckimi. Twórcy zadbali o skomplikowane, bazujące na historycznych źródłach scenariusze, rozgrywane na olbrzymich planszach i przy udziale setek jednostek.