Secret Files: Sam Peters
Przygodowe 18 października 2013
Kolejna część rozwijanego przez studio Animation Arts cyklu gier przygodowych Secret Files. Pod względem fabularnym produkcja nie stanowi bezpośredniej kontynuacji swoich poprzedniczek, będąc pewnego rodzaju spin-offem, w którym kierujemy poczynaniami zupełnie nowej bohaterki. W Secret Files: Sam Peters wcielamy się w postać tytułowej reporterki, która pojawiła się już wcześniej w drugiej odsłonie serii. W poszukiwaniu chwytliwego tematu wyrusza ona w podróż do słonecznej Ghany, gdzie właśnie odkryte zostały zmiany w kodzie genetycznym zwierząt, zamieszkujących jezioro powstałe w wyniku uderzenia meteorytu. Jak łatwo się domyśleć, w przygotowaniu bestsellerowego materiału prasowego bohaterce przeszkodzi cała masa niebezpieczeństw, a Sam Peters będzie musiała wielokrotnie decydować, jak daleko jest w stanie się posunąć. Pomijając zupełnie nowy wątek fabularny, kolejna odsłona cyklu Secret Files, w niczym nie odbiega od swoich poprzedniczek i jest klasyczną przygodówką point-and-click.
Secret Files 3: The Archimedes Code
Przygodowe 31 sierpnia 2012
Trzecia odsłona zapoczątkowanego w 2006 roku cyklu klasycznych przygodówek z interfejsem point-and-click. W grze Secret Files 3: The Archimedes Code wcielamy się ponownie w dobrze znaną parę bohaterów: Ninę Kalenko i Maxa Grubera (a także okazjonalnie w dwie inne postaci), aby po raz kolejny ocalić świat od zagłady. Tym razem nasi bohaterowie próbują rozwiązać tajemnicę liczby Pi i w trakcie swej przygody odwiedzają nie tylko różne zakątki globu, ale również przenoszą się w czasie do starożytnej Aleksandrii, renesansowej Florencji, a nawet w realia postapokaliptyczne. Zabawa polega tradycyjnie na eksplorowaniu lokacji, zbieraniu i używaniu przedmiotów, rozmowach z postaciami niezależnymi oraz rozwiązywaniu zróżnicowanych zagadek, wśród których znalazły się także liczne minigierki logiczno-zręcznościowe. Wśród nowych elementów gry wyróżnić warto konieczność dokonywania wykluczających się wyborów, prowadzących do jednego z czterech alternatywnych zakończeń całej historii.
Tajne akta 2: Puritas Cordis
Przygodowe 29 sierpnia 2008
Opracowana przez studio Animation Arts we współpracy z twórcami pierwowzoru z Fusionsphere Systems kontynuacja ciepło przyjętej przygodówki point-and-click z 2006 roku. Fabuła gry obraca się wokół serii niewytłumaczalnych zjawisk o skali globalnej, których przyczyn wyjaśnić nie potrafią nawet największe umysły. Wszystko wskazuje na to, że w głoszonych przez telewizyjnego kaznodzieję Pata Sheltona przepowiedniach o rychłym końcu świata może znajdować się ziarno prawdy. Rozwiązania zagadki podejmuje się znana z pierwowzoru para bohaterów: Nina Kalenkow oraz Max Gruber, których drogi splatają się ponownie w obliczu nadchodzącego zagrożenia. Tajne Akta 2: Puritas Cordis praktycznie nie różni się od swojej poprzedniczki zarówno pod względem mechaniki, jak i oprawy graficznej. Zabawa koncentruje się więc ponownie na odwiedzaniu kolejnych lokacji i rozwiązywaniu związanych z nimi zagadek logicznych, a podczas gry towarzyszą nam prerenderowane tła oraz trójwymiarowe postacie bohaterów.
Tajne Akta: Tunguska
Przygodowe 1 września 2006
Klasyczna, dwuwymiarowa przygodówka point-and-click autorstwa niemieckiego studia Fusionsphere Systems. Fabuła gry związana jest ze słynną katastrofą tunguską z 1908 roku, która do dziś nie doczekała się wyjaśnienia, przez co obrosła dziesiątkami teorii spiskowych. Podczas zabawy śledzimy losy mieszkającej na stałe w Niemczech Rosjanki Niny Kalenkow, która, przyjechawszy do ojca, zastaje w jego gabinecie chaos i porozrzucane wszędzie dokumenty. Próbując go odnaleźć i wyjaśnić przyczyny zaistniałej sytuacji, nasza protagonistka wyrusza w niebezpieczną przygodę na drugi kraniec świata, w której pomocą służy jej kolega z pracy, Max Gruber. W grze Tajne Akta: Tunguska przychodzi nam zwiedzić ponad setkę zróżnicowanych lokacji i porozmawiać z 25 bohaterami. Mocną stroną tytułu jest oprawa graficzna, na jaką składają się dwuwymiarowe, prerenderowane tła i trójwymiarowe postacie, stworzone za pomocą technologii motion capture.