Seria Midnight Club - seria gier
Cieszący się dużą popularnością cykl wyścigów samochodowych, wykreowany i rozwijany przez firmę Rockstar Games w oparciu o studia deweloperskie Rockstar San Diego (dawniej Angel Studios), Rockstar Leeds, Rockstar London i Rebellion Developments.
Pierwsza gra z serii - Midnight Club: Street Racing wydana została w 2000 roku w wersji na konsolę PlayStation 2 (port na Game Boy Advance ukazał się rok później). Tytuł spotkał się z dobrym przyjęciem wśród graczy i krytyków, którzy docenili rozmiar wirtualnych miast oraz długą listę modeli samochodów. Na sequel – Midnight Club II trzeba było poczekać trzy lata. Tym razem gra zagościła nie tylko na PS2, ale także konkurencyjnym Xboksie i komputerach PC. Produkcja zebrała bardzo pochlebne noty, co w połączeniu z dobrymi wynikami sprzedaży zaowocowało kolejni odsłonami cyklu - Midnight Club 3: DUB Edition (2005) oraz Midnight Club: Los Angeles (2008).
Wspólną cechą wszystkich gier z serii Midnight Club są widowiskowe, nielegalne wyścigi ulicami wielkomiejskich metropolii – Nowego Jorku, Londynu, Los Angeles, Tokio, San Diego, Atlanty czy Detroit. Otwarta struktura świata pozwala graczom na dużą swobodę w wyborze tras, a także korzystaniu z wszelkiego rodzaju skrótów.
Jak przystało na gatunek samochodowych wyścigów, cykl Midnight Club oferuje dostęp do sporej ilości samochodów różnych klas. Model jazdy ma stricte zręcznościowy charakter i stanowi rozwinięcie pomysłów znanych z wcześniejszych dokonań ekipy Angel Studios (np. serii Midtown Madness). Poza fabularyzowaną kampanią trybu single-player gracze mogą spróbować swoich sił w rywalizacji z żywymi przeciwnikami.
Początkowo oprawa wizualna gier z cyklu Midnight Club była zasługą silnika Angel Game Engine. Przełomem okazało się zastosowanie technologii RAGE w Midnight Club: Los Angeles, która zapewniła oczekiwany przez fanów jakościowy przeskok.
Według danych upublicznionych przez koncern Take-Two Interactive, w 2011 roku sprzedaż gier z cyklu Midnight Club przekroczyła 18,5 mln egzemplarzy na całym świecie. Sytuowało to wówczas cykl na drugim miejscu (po Grand Theft Auto) pod względem najbardziej dochodowych marek w portfolio amerykańskiego wydawcy.