Seria Killzone - seria gier
Utrzymany w klimatach science-fiction cykl strzelanin FPP i TPP wydawanych wyłącznie na konsole produkowane przez koncern Sony. Deweloperem cyklu jest holenderskie studio Guerrilla Games, będące własnością firmy Sony Computer Entertainment.
Marka Killzone zadebiutowała w 2004 roku na konsoli PlayStation 2 zbierając niezłe, choć dalekie od ideału noty. Firma Sony Computer Entertainment uznała nową markę za obiecującą, co potwierdziła kolejna odsłona cyklu – Killzone: Liberation wydana dwa lata później w wersji na PlayStation Portable. Prawdziwym sukcesem okazało się jednak wprowadzenie serii na konsolę PlayStation 3, gdzie Killzone 2 (2009) i Killzone 3 (2011) zyskały status hitów.
Akcja gier z cyklu Killzone toczy się w niedalekiej przyszłości. Wcielając się w role żołnierzy wojsk Interplanetary Strategic Alliance (kpt/płk Jan Templar w Killzone i Killzone: Liberation oraz sierż. Tomas "Sev" Sevchenko w Killzone 2 i Killzone 3) gracze śledzą losy wojny z Imperium Helghan.
Za wyjątkiem Killzone: Liberation, gdzie zastosowano widok z perspektywy trzeciej osoby (TPP), wszystkie gry z cyklu są klasycznymi, pierwszoosobowymi strzelaninami (FPS). Do atutów serii należy rozbudowany tryb multiplayer z wieloma wariantami rozgrywki i zróżnicowanymi mapami.
Od strony technicznej cykl bazuje na autorskim silniku zaprojektowanym stricte pod kątem możliwości platform marki PlayStation. Przekłada się to na wysokiej jakości oprawę wizualną gier, które często oferowane są w zestawach startowych z konsolą jako „pokazówki”.