Godus Wars
Strategiczne 3 lutego 2016
Ulepszona wersja gry Godus – duchowego spadkobiercy serii Populous – czyli strategii czasu rzeczywistego pozwalającej się wcielić w boga. Grę stworzyło studio 22 Cans, założone przez Petera Molyneux, twórcę serii Dungeon Keeper, Black & White i Fable. W Godus Wars wcielamy się w jedno z czterech grywalnych bóstw i musimy zadbać o dobrobyt i bezpieczeństwo swoich wyznawców, wykorzystując swe boskie moce. Każdy z bogów dysponuje unikalnymi mocami oraz oferuje odmienny styl gry. Gracz prowadzi swoje plemię przez kolejne etapy rozwoju – zbiera surowce, wznosi budynki, rozwiązuje problemy, pomaga w walce z przeciwnikami i pozyskuje nowych wyznawców. Możliwe jest też swobodne kształtowanie terenu – likwidowanie gór, usypywanie wałów czy wykopywanie zbiorników wodnych. Godus Wars wprowadza nowe elementy rozgrywki, skupiające się przede wszystkim na wojnie. Gracz ma do dyspozycji kilkadziesiąt jednostek bojowych oraz różnorodne moce, których umiejętne wykorzystanie daje przewagę nad przeciwnikiem. Podobnie jak pierwowzór, Godus Wars wyróżnia się prostą, kolorową grafiką i lekkim humorem.
Godus
Strategiczne 13 września 2013
Strategia czasu rzeczywistego (RTS) wyprodukowana przez studio 22 Cans pod kierownictwem Petera Molyneux. Godus pozwala wcielić się w rolę boga, który musi zadbać o dobrobyt i bezpieczeństwo swoich wyznawców, a przy okazji pozbyć się konkurentów. Zabawa polega głównie na tworzeniu idealnych warunków do rozwoju niewielkiej społeczności, w czym pomocne okazują się różnego rodzaju boskie zdolności. Wraz ze wzrostem liczby wiernych rośnie również moc boga, co pozwala na ekspansję. W trakcie zabawy istnieje możliwość „opętania” któregoś z wiernych i pokierowania jego poczynaniami z perspektywy pierwszoosobowej (FPP). Poza trybem rozgrywki jednoosobowej Godus oferuje również w pełni funkcjonalny multiplayer pozwalający stanąć do rywalizacji z innymi graczami lub wspólnie zmierzyć się z komputerową sztuczną inteligencją.