Landmark
Symulacje 10 czerwca 2016
Sieciowy sandboks osadzony w uniwersum popularnej gry MMO EverQuest i stanowiący niejako poboczną produkcję, powstałą przy okazji prac nad oficjalną kontynuacją serii. Twórcy z Daybreak Game Company oddają do dyspozycji graczy ogromny, otwarty świat, który może być dowolnie kreowany i rozwijany wedle uznania graczy. Ogólne założenia zabawy bazują na mechanice popularnego Minecrafta, a najważniejszym elementem gry jest zaawansowany system craftingu, dający wraz z postępami rozgrywki dostęp do rozmaitych narzędzi. Za ich pomocą możemy tworzyć zróżnicowane konstrukcje, od prostych ścian do wymyślnych i skomplikowanych budowli. Kreatywność graczy nagradzana jest przez autorów, poprzez przeniesienie najbardziej twórczych pomysłów do świata gry EverQuest Next. Co najważniejsze, w obu produkcjach wyglądać one będą dokładnie tak samo, dzięki zastosowaniu tego samego silnika graficznego, ForgeLight.
Legends of Norrath: Oathbound
Strategiczne 28 sierpnia 2007
Legends of Norrath: Oathbound to wyprodukowana przez firmę Sony Online Entertainment gra strategiczna w konwencji "karcianki". Gracze kolekcjonują karty i układają własne talie do pojedynków z komputerową sztuczną inteligencją lub żywymi przeciwnikami. Całość bazuje na realiach popularnego uniwersum fantasy EverQuest.
EverQuest II
RPG 8 listopada 2004
Kontynuacja niezwykle popularnego MMORPG-a, wydana pięć lat po premierze pierwowzoru. Za jej stworzenie odpowiedzialne jest studio Daybreak Game Company, które czuwa nad rozwojem marki od momentu jej narodzin. Akcja tego tytułu rozgrywa się w doskonale znanej graczom krainie Norrath, aczkolwiek obok znanych z pierwszej odsłony cyklu lokacji pojawiają się zupełnie nowe. Lista zmian obejmuje proces kreacji postaci — na starcie dostosowujemy rasę, wygląd i płeć awatara do własnych preferencji, a o statystykach i specjalizacji decydujemy w późniejszej fazie rozgrywki. W EverQuest II pojawiają się nowe środki transportu (podróżować możemy zarówno konno, jak i na pokładzie statku), specjalne wydarzenia, pokroju walk gladiatorów, a licznych usprawnień doczekał się również sam schemat rozgrywki. Przykładowo, gracze mogą zdobywać doświadczenie także na drodze pokojowej, choćby poprzez rozwój zdolności rzemieślniczych i kupieckich, z kolei dla zaprawionych w bojach bohaterów przygotowano rozbudowany zestaw klas, umiejętności, zaklęć magicznych oraz elementów ekwipunku. W porównaniu z pierwszym EverQuestem, produkcja może pochwalić się znacznie bardziej zaawansowaną oprawą graficzną, na czele z wysokiej jakości teksturami, skomplikowanymi efektami pogodowymi i cząsteczkowymi oraz bogatymi animacjami.
EverQuest Deluxe Edition
RPG 15 kwietnia 2001
EverQuest Deluxe Edition to pełna wersja jednej z najpopularniejszych gier massivelly multiplayer online cRPG zrobionej przez firmę Verant Interactive, oprócz podstawowej wersji gry zawierająca dwa dodatki The Ruins of Kunark i The Scars of Velious.
EverQuest
RPG 16 marca 1999
Jedna z pierwszych gier typu MMORPG, która zdobyła olbrzymią popularność na całym świecie. Debiut tej produkcji datowany jest na rok 1999, a przez kilkanaście lat od premiery doczekała się ona ponad dwudziestu oficjalnych rozszerzeń. W EverQuest trafiamy do fantastycznego świata, jaki zwiedzamy w skórze stworzonego od podstaw bohatera — do naszej dyspozycji oddano szereg zróżnicowanych ras i klas postaci, które możemy ze sobą mieszać, tworząc kombinację dostosowaną do indywidualnych preferencji. Inspirację dla zespołu Daybreak Game Company, odpowiedzialnego za stworzenie omawianego tytułu, stanowiła Ultima Online — pomimo że deweloperzy przenieśli wiele sprawdzonych rozwiązań do trójwymiarowego środowiska, pokusili się również o implementację własnych pomysłów. Trzon rozgrywki stanowi eksploracja otwartych lokacji, walka z napotkanymi przeciwnikami i potworami, a także rozwój protagonisty poprzez pozyskiwanie nowych umiejętności i elementów ekwipunku. Ponadto, na wykonanie czekają zarówno zadania związane z wątkiem fabularnym, jak i niezliczone misje poboczne.
EverQuest Next
RPG prace wstrzymane
Trzecia odsłona serii popularnych gier MMO, stanowiąca zarazem nowe spojrzenie na cykl. Gra wyprodukowana została przez firmę Sony Online Entertainment i dystrybuowana jest w oparciu o model biznesowy free-to-play (za darmo) z opcją mikropłatności. Gracze mają okazję ponownie przenieść się do fantastycznej krainy Norrath, by poznać ponad 10 tysięcy lat jej historii. Twórcy EverQuest Next zdecydowali się wprowadzić voxelową strukturę świata gry, pozwalając uczestnikom zabawy na dużą swobodę w jego kształtowaniu (m.in. budowanie nowych miast, drążenie podziemnych korytarzy, tworzenie przedmiotów). Zmiany objęły również mechanikę walk, które w założeniach stanowić mają połączenie elementów cRPG oraz zręcznościowych. Rolę fabularnych kampanii odgrywają natomiast wielomiesięczne wydarzenia Rallying Calls, w których jednocześnie mogą brać udział tysiące graczy.