Seria Brothers in Arms - seria gier
Osadzony w realiach II wojny światowej cykl taktycznych gier akcji, dla którego źródłem inspiracji był serial telewizyjny Kompania Braci. Seria zaliczana bywa do jednej z najważniejszych marek w dorobku deweloperskim teksańskiego studia Gearbox Software.
Cykl zadebiutował w 2005 roku grą Brothers in Arms: Road to Hill 30 wydaną w wersjach na komputery PC oraz konsole PlayStation 2 i Xbox (port na Nintendo Wii powstał w 2008 roku). Produkcja spotkała się z bardzo dobrym przyjęciem wśród krytyków (średnia ocen w serwisie metacritic.com przekroczyła 85/100) i graczy, a dobre wyniki sprzedaży zachęciły deweloperów do rozwinięcia pomysłu. Kontynuacja – Brothers in Arms: Earned in Blood ukazała się jeszcze w tym samym roku. Zdecydowanie dłużej, bo do 2008 roku, fani musieli poczekać na trzecią, pełnoprawną odsłonę serii - Brothers in Arms: Hell's Highway. Markę uzupełniają spin-offy (m.in. Brothers in Arms: D-Day i Brothers in Arms 2: Global Front) adresowane na konsole przenośne oraz smartfony.
Fabuła gier zaliczanych do głównego nurtu serii koncentruje się wokół losów żołnierzy Kompanii F 502 Regimentu Spadochroniarz w 101 Dywizji Powietrznej. W Brothers in Arms: Road to Hill 30 i Brothers in Arms: Hell's Highway gracz wciela się w role sierżanta sztabowego Matthew Bakera, natomiast w Brothers in Arms: Earned in Blood protagonistą jest sierżant Joe „Red" Hartsock. W trakcie zabawy istnieje jednak możliwość kierowania poczynaniami każdego z podległych żołnierzy w oddziale.
Rozgrywka łączy elementy taktyczne oraz dynamiczne sekwencje strzeleckie. Akcja ukazana jest z perspektywy pierwszej osoby (FPP), choć w przypadku spin-offów pojawia się także widok zza pleców bohaterów.
Wysokiej jakości, trójwymiarowa oprawa wizualna w grach z serii Brothers in Arms generowana jest w oparciu o technologię Unreal. W przypadku dwóch pierwszych odsłon cyklu był to silnik Unreal Engine drugiej generacji, natomiast w Brothers in Arms: Hell's Highway deweloperzy wykorzystali zmodyfikowaną wersję Unreal Engine 3.