Samurai Warriors: Katana Wii
Kolejny przedstawiciel tytułowj serii. Tym razem akcję obserwujemy z perspektywy pierwszej osoby, wykorzystując Wii Remote'a do likwidacji przeciwników.
Samurai Warriors: Katana Premiera Wii
1lutego2008
producent: Koei Tecmo wydawca: Koei Tecmo
Angielskie napisy i dialogi
Gry podobne do Samurai Warriors: Katana
Call of Duty 3
Resident Evil: The Umbrella Chronicles
Tenchu: Shadow Assassins
Samurai Warriors: Katana jest jednym z przedstawicieli tytułowej serii, zapoczątkowanej produktem wydanym w 2004 roku. Kolejne odsłony cyklu Samurai Warriors ukazywały się na różne platformy sprzętowe, między innymi Xboxa 360, czy PSP. Tym razem mamy do czynienia z produktem wydanym wyłącznie na konsolę Wii. Oczywistym usprawnieniem wydaje się być oparcie wszystkich walk na symulowaniu wykonywania prawdziwych uderzeń. W tym celu wykorzystuje się naturalnie Wii Remote’a. Co ciekawe, nie jest to pierwszy tytuł z podobnym systemem walki. Pojedynki z wykorzystaniem broni białej pojawiły się już bowiem między innymi w grze Red Steel. Za przygotowanie Samurai Warriors: Katana odpowiedzialna jest firma Koei, znana również dzięki serii Dynasty Warriors.
Opisywana zręcznościówka nie jest oficjalną kontynuacją poprzednich odsłon cyklu. Dzieje się tak między innymi za sprawą drastycznego uproszczenia zasad rozgrywki. Samurai Warriors: Katana pod wieloma względami przypomina popularne rail shootery. Akcja obserwowana jest z perspektywy pierwszej osoby, a naszym zadaniem jest likwidacja pojawiających się na ekranie i zaznaczanych przez grę przeciwników. W tym celu możemy przede wszystkim skorzystać z kilku typów broni białej. Oprócz tytułowej katany może to być między innymi włócznia, czy... yo-yo. Zadbano też o opcję używania broni dystansowych. Mogą to być karabiny, łuki, a nawet ciekawie zaprojektowane bumerangi. Kolejne bronie zdobywa się oczywiście w miarę postępów w zabawie. Ponadto, za odpowiednią opłatą, można je upgrade’ować, tak aby zadawały poważniejsze obrażenia. Bronie (jedną zwykłą i jedną dystansową) wybiera się przed przystąpieniem do każdej z dostępnych misji.
Omawiana produkcja do zaoferowania ma trzy podstawowe tryby zabawy. W trybie Scenario Mode przystępujemy do składającej się z kilku rozdziałów kampanii singleplayer. Musimy tu pokonywać misje w ustalonej przez producentów kolejności. Tryb o nazwie Challenge Mode składa się z prostszych zadań. W nagrodę za ich ukańczanie można odblokować nowe bronie oraz dodatkowe przedmioty (między innymi fiolki lecznicze). Competition Mode składa się z kolei z ośmiu prostych mini-gier. Gra nie zawiera żadnych trybów multiplayer.
Jak już zostało powiedziane, zabawa w całości opiera się na konieczności eliminacji przeciwników. Widoczne przy ich ciałach wskaźniki informują o tym, jakiego rodzaju broni można w danym momencie użyć. Przykładowo, w celu skorzystania z katany należy oczywiście zaczekać aż dany wojownik zbliży się. Wszystkie ataki bronią białą wymagają wykonywania uderzeń przy użyciu Wii Remote’a, symbolizujących prawdziwe akcje, ukazywane na ekranie. W przypadku ataków dystansowych kontroler Wii używany jest do namierzania wybranych przeciwników. Na ekranie widoczny jest oczywiście charakterystyczny celownik.
Producent przewidział także możliwość wykonywania uderzeń specjalnych. Żeby to jednak było możliwe, należy napełnić widoczny na ekranie pasek. Kontroler do Wii jest także wykorzystywany do innych rodzajów akcji, między innymi przeprowadzania uników, pozwalających ominąć różnego rodzaju zagrożenia. Ponadto w niektórych misjach dosiadamy konia. Etapy te stanowią jednak wyłącznie uzupełnienie dla głównych poziomów kampanii. Oprawa wizualna Samurai Warriors: Katana prezentuje stosunkowo niski poziom wykonania. Na uwagę zasługuje jedynie fakt, iż na ekranie niejednokrotnie widocznych jest kilkunastu wrogów.
Ostatnia modyfikacja 14 stycznia 2008
Tryb gry: single player
Klasyfikacja PEGI Samurai Warriors: Katana