Rivals of Aether
Oryginalna bijatyka z elementami platformówki, inspirowana tytułami pokroju Super Smash Bros.
producent: Aether Studios / Dan Fornace wydawca: Aether Studios / Dan Fornace Strona oficjalna
Rivals of Aether to zrealizowana w stylu retro dwuwymiarowa bijatyka z elementami platformówki. Tytuł ukazał się na platformie PC i XONE, a za jego powstanie odpowiada niezależny twórca Dan Fornace, który wcześniej współpracował m.in. z Microsoftem, a na swoim koncie ma prace przy takich produkcjach jak Trials Evolution, Mark of the Ninja, Joe Danger 2: The Movie, Dust: An Elysian Tail czy Ori and the Blind Forest.
Fabuła
Akcja gry osadzona została w fantastycznym świecie Aether, w którym poszczególne cywilizacje posiadły zdolność władania żywiołami wody, ognia, powietrza oraz ziemi. Gracz wciela się w przedstawiciela jednej z ras i walcząc z przeciwnikami, stara się odkryć tajemnicę leżącą u źródeł panującego w krainie konfliktu.
Mechanika
Mechanika rozgrywki w Rivals of Aether zainspirowana została znaną z konsol Nintendo serią Super Smash Bros. i łączy cechy oldskulowych, dwuwymiarowych bijatyk z elementami klasycznej platformówki. Zabawa sprowadza się głównie do toczenia kolejnych pojedynków, rozgrywających się na zróżnicowanych, dwuwymiarowych arenach. Nie są one jednak całkiem płaskie, a wypełnione rozmaitymi platformami, takimi jak mury, dachy budynków czy gałęzie drzew, które podczas walki możemy wykorzystywać, skacząc po nich niczym w typowych grach platformowych. Niezwykle oryginalnie przedstawia się także wachlarz dostępnych postaci, reprezentujących zamieszkujące Aether rasy, stanowiące krzyżówki różnych gatunków zwierząt. Oprócz typowego zestawu możliwości i ciosów, każda z nich posiada również trzy potężne zdolności specjalne, bazujące na mocy jednego z czterech żywiołów.
Tryby gry
Produkcja Dana Fornace’a oferuje kilka zróżnicowanych trybów rozgrywki, przeznaczonych do zabawy w wariancie jedno- i wieloosobowym. W trybie opowieści walczymy z kolejnymi, kierowanymi przez AI przeciwnikami, w przerwach poznając tło fabularne gry i kolejne tajemnice krainy Aether. W trybie Abyss mierzymy się samotnie lub w kooperacji ze znajomym z kolejnymi falami przeciwników, starając się przetrwać jak najdłużej. W trybie Versus, dostępnym zarówno lokalnie, jak i przez Internet, walczymy z innymi graczami w wariancie 1 vs 1 lub 2 vs 2.
Kwestie techniczne
Wydana na platformie PC i XONE gra Rivals of Aether odznacza się oldskulową, dwuwymiarową oprawą wizualną, nawiązującą do klasycznych hitów z epoki komputerów i konsol 16-bitowych. Całość nie razi zanadto widocznymi pikselami, oferując niezwykle dynamiczne tempo rozgrywki oraz płynną animację.
Ostatnia modyfikacja 22 sierpnia 2016
Tryb gry: single / multiplayer Tryb multiplayer: Internet / wspólny ekran Liczba graczy: 1 - 4
Wymagania wiekowe Rivals of Aether: Odpowiednia dla każdego wieku.
Rivals of Aether Wymagania sprzętowe
PC Windows
- Minimalne:
- Intel Pentium III 1.2 GHz
- 512 MB RAM
- karta grafiki 32 MB
- 50 MB HDD
- Windows Vista/7/8
- Zalecane:
- Intel Pentium III 1.4 GHz
- 1 GB RAM
- karta grafiki 32 MB
- 50 MB HDD
- Windows Vista/7/8