Encyklopedia Gier Top Gry Premiery Beta testy Screeny Download Redakcja poleca Katalog firm SłownikBijatykiPCXONE
Okładka Rivals of Aether (XONE)
OkładkaRivals of Aether (XONE)

Rivals of Aether

Oryginalna bijatyka z elementami platformówki, inspirowana tytułami pokroju Super Smash Bros.

Bijatyki | platformówki | 2D | indie | podzielony/wspólny ekran | multiplayer | singleplayer | internet

Kolekcja gier
Obserwuj grę

Rivals of Aether Premiera

28mar2017

PC

23sie2017

XONE

Rivals of Aether to zrealizowana w stylu retro dwuwymiarowa bijatyka z elementami platformówki. Tytuł ukazał się na platformie PC i XONE, a za jego powstanie odpowiada niezależny twórca Dan Fornace, który wcześniej współpracował m.in. z Microsoftem, a na swoim koncie ma prace przy takich produkcjach jak Trials Evolution, Mark of the Ninja, Joe Danger 2: The Movie, Dust: An Elysian Tail czy Ori and the Blind Forest.

Fabuła

Akcja gry osadzona została w fantastycznym świecie Aether, w którym poszczególne cywilizacje posiadły zdolność władania żywiołami wody, ognia, powietrza oraz ziemi. Gracz wciela się w przedstawiciela jednej z ras i walcząc z przeciwnikami, stara się odkryć tajemnicę leżącą u źródeł panującego w krainie konfliktu.

Mechanika

Mechanika rozgrywki w Rivals of Aether zainspirowana została znaną z konsol Nintendo serią Super Smash Bros. i łączy cechy oldskulowych, dwuwymiarowych bijatyk z elementami klasycznej platformówki. Zabawa sprowadza się głównie do toczenia kolejnych pojedynków, rozgrywających się na zróżnicowanych, dwuwymiarowych arenach. Nie są one jednak całkiem płaskie, a wypełnione rozmaitymi platformami, takimi jak mury, dachy budynków czy gałęzie drzew, które podczas walki możemy wykorzystywać, skacząc po nich niczym w typowych grach platformowych. Niezwykle oryginalnie przedstawia się także wachlarz dostępnych postaci, reprezentujących zamieszkujące Aether rasy, stanowiące krzyżówki różnych gatunków zwierząt. Oprócz typowego zestawu możliwości i ciosów, każda z nich posiada również trzy potężne zdolności specjalne, bazujące na mocy jednego z czterech żywiołów.

Tryby gry

Produkcja Dana Fornace’a oferuje kilka zróżnicowanych trybów rozgrywki, przeznaczonych do zabawy w wariancie jedno- i wieloosobowym. W trybie opowieści walczymy z kolejnymi, kierowanymi przez AI przeciwnikami, w przerwach poznając tło fabularne gry i kolejne tajemnice krainy Aether. W trybie Abyss mierzymy się samotnie lub w kooperacji ze znajomym z kolejnymi falami przeciwników, starając się przetrwać jak najdłużej. W trybie Versus, dostępnym zarówno lokalnie, jak i przez Internet, walczymy z innymi graczami w wariancie 1 vs 1 lub 2 vs 2.

Kwestie techniczne

Wydana na platformie PC i XONE gra Rivals of Aether odznacza się oldskulową, dwuwymiarową oprawą wizualną, nawiązującą do klasycznych hitów z epoki komputerów i konsol 16-bitowych. Całość nie razi zanadto widocznymi pikselami, oferując niezwykle dynamiczne tempo rozgrywki oraz płynną animację.

Ostatnia modyfikacja 22 sierpnia 2016

Tryb gry: single / multiplayer   Tryb multiplayer: Internet / wspólny ekran   Liczba graczy: 1 - 4  

Wymagania wiekowe Rivals of Aether: Odpowiednia dla każdego wieku.

Rivals of Aether Wymagania sprzętowe

PC Windows

PC Windows

  • Minimalne:
  • Intel Pentium III 1.2 GHz
  • 512 MB RAM
  • karta grafiki 32 MB
  • 50 MB HDD
  • Windows Vista/7/8
  • Zalecane:
  • Intel Pentium III 1.4 GHz
  • 1 GB RAM
  • karta grafiki 32 MB
  • 50 MB HDD
  • Windows Vista/7/8
PC
XONE