Record of Lodoss War: Deedlit in Wonder Labyrinth
Metroidvania zrealizowana w konwencji platformowej gry akcji. Record of Lodoss War: Deedlit in Wonder Labyrinth oparto na książkowej serii autorstwa Ryo Mizuno. Wcielamy się tu w elfkę Deedlit, która przemierza tytułowy labirynt, eliminując czyhające w nim zagrożenia.
producent: Team Ladybug wydawca: Playism
Gry podobne do Record of Lodoss War: Deedlit in Wonder Labyrinth
Blasphemous
Ender Lilies: Quietus of the Knights
Vigil: The Longest Night
Record of Lodoss War: Deedlit in Wonder Labyrinth jest produkcją typu metroidvania zrealizowaną w formie platformowej gry akcji. Pozycja została oparta na licencji książkowej serii autorstwa Ryo Mizuno, zatytułowanej Record of Lodoss War (Kronika wojny na Lodoss). Projekt stanowi owoc współpracy studiów Team Ladybug oraz Why so Serious?; jego wydaniem zajął się drugi z wymienionych zespołów, w kooperacji z firmą Playism.
Fabuła
Record of Lodoss War: Deedlit in Wonder Labyrinth zabiera nas w podróż do fantastycznego świata Forcelia, wykreowanego na potrzeby książek spod szyldu Kroniki wojny na Lodoss. Akcję tej produkcji osadzono przed wydarzeniami przedstawionymi w powieści Record of Lodoss War: Diadem of the Covenant. Główną bohaterką gry jest elfka imieniem Deedlit, która budzi się w tytułowym labiryncie. Nie mając pojęcia, co to za miejsce, ani jak się tu znalazła, protagonistka rozpoczyna jego eksplorację, starając się znaleźć odpowiedzi na nurtujące ją pytania oraz próbując dotrzeć do wyjścia.
Mechanika
W Record of Lodoss War: Deedlit in Wonder Labyrinth akcję ukazano z boku. W trakcie zabawy przemierzamy połączone ze sobą lokacje tworzące tytułowy labirynt, rozwiązujemy okazjonalne zagadki środowiskowe, a także walczymy z napotkanymi przeciwnikami. Podczas dynamicznych starć robimy użytek z miecza, którym atakujemy wrogów w zwarciu, oraz z łuku pozwalającego eliminować nieprzyjaciół z bezpiecznej odległości. W miarę postępów zdobywamy nowy oręż i kilka przydatnych power-upów oraz zaklęć.
Ponadto ważną rolę w grze pełnią żywioły, których używamy przede wszystkim do atakowania wrogów i obrony. Podczas gdy Salamander, czyli duch ognia, zapewnia Deedlit ochronę przed ognistymi atakami, przeciwnik wyprowadzający te ostatnie może być wrażliwy jedynie na ciosy zadawane z pomocą ducha wiatru zwanego Sylph i vice versa. Kluczem do sukcesu jest nauka błyskawicznego przełączania się „w locie” pomiędzy żywiołami, co przydaje się zwłaszcza podczas złożonych potyczek z potężnymi bossami. Poza tym kiedy zadajemy przeciwnikom obrażenia, rośnie poziom danego ducha, a po osiągnięciu maksymalnego – trzeciego – pasek życia bohaterki automatycznie się regeneruje; należy jednak mieć się na baczności, gdyż celny atak wroga obniża level konkretnego żywiołu. Oprócz tego duchy pozwalają nam omijać napotykane w labiryncie bariery; przykładowo, beczki zagradzające nam drogę można zniszczyć przy pomocy ognia, a wystające z podłoża kolce można ominąć, przemykając nad nimi w powietrzu dzięki duchowi wiatru.
Kwestie techniczne
Oprawę graficzną gry Record of Lodoss War: Deedlit in Wonder Labyrinth wykonano w technice pixel art.
Ostatnia modyfikacja 15 grudnia 2021
Tryb gry: single player
Wymagania wiekowe Record of Lodoss War: Deedlit in Wonder Labyrinth: 12+
Record of Lodoss War: Deedlit in Wonder Labyrinth Wymagania sprzętowe
PC Windows
- Minimalne:
- Intel Core 2 Duo
- 2 GB RAM
- karta grafiki Intel HD lub lepsza
- 50 MB HDD
- Windows 2000/XP/Vista/7/8/10