Planet of the Eyes
Utrzymana w retrofuturystycznej stylistyce platformówka autorstwa niezależnego, kanadyjskiego studia Cococucumber. W grze Planet of the Eyes wcielamy się w postać robota, który po katastrofie międzygwiezdnego promu awaryjnie ląduje na zupełnie obcej planecie.
producent: Cococucumber wydawca: Cococucumber Strona oficjalna
Planet of the Eyes to utrzymana w retrofuturystycznej stylistyce gra platformowa, w której wcielając się w samotnego robota przemierzamy tereny obcej, niezbadanej planety. Za powstanie tytułu odpowiada niezależne studio Cococucumber, którego ambicją jest m.in. łączenie gier wideo ze sztuką. Projekt powstał przy wsparciu kanadyjskiej organizacji rządowej OMDC (Ontario Media Development Corporation) i ukazał się m.in. na platformie XONE, PS4 i PC.
Fabuła
Za warstwę fabularną Planet of the Eyes odpowiada Will O’Neill, mający na swoim koncie m.in. stworzoną za pomocą RPGMakera, wysoko ocenianą produkcję Actual Sunlight. Opowiedziana w grze historia dotyka problemu samotności, która zgodnie z zamysłem autora może być dotkliwa nawet dla w pełni cybernetycznej istoty.
W grze wcielamy się w postać robota, który po katastrofie międzygwiezdnego promu rozbija się wraz ze swoją kapsułą ratunkową na zupełnie obcej planecie. Próbując znaleźć wyjście z sytuacji, nasz protagonista wyrusza na eksplorację tego pięknego, lecz niezwykle niebezpiecznego miejsca, gdzie czeka na niego cała masa zagadek logicznych oraz wymyślnych pułapek. Nieocenionych informacji na temat niezbadanego środowiska, ale także genezy powstania i celu misji bohatera, dostarczą mu odnajdywane podczas podróży dzienniki audio, pozostawione przez innego z ocalałych. Okazuje się nim bowiem sam twórca robota, który przeżył i opuścił to miejsce nieco wcześniej.
Mechanika
Pod względem mechaniki Planet of the Eyes przypomina nieco kultowe Limbo z 2010 roku. Kontrolowana przez nas postać przemierza kolejne lokacje, poruszając się głównie w prawą stronę i zmagając się z przygotowanymi przez twórców zagadkami. Zostały one jednak zaprojektowane w taki sposób, aby rozwiązanie każdego problemu nasuwało się intuicyjnie i nie wpędzało graczy we frustrację. Całość powinna zająć od 2 do 5 godzin rozgrywki, w zależności od umiejętności gracza.
W grze nie brakuje także sytuacji, w których nieudane podejście do danej zagadki czy pułapki może zakończyć się śmiercią bohatera. Mimo że śmierć przebiega tutaj bezkrwawo, twórcy opracowali kilkanaście różnych wariantów zgonu naszego robota, który może zostać zmiażdżony, rozerwany, porażony prądem, rozpuszczony w kwasie, pochłonięty przez lawę, a nawet zjedzony. Zgodnie z zapewnieniami autorów, warto popełnić każdy rodzaj błędu przynajmniej raz, aby zobaczyć wszystkie pomysłowo zaprojektowane animacje, w których nasz protagonista żegna się z życiem.
Kwestie techniczne
Oprawę Planet of the Eyes na XONE, PS4 i PC można by określić jako minimalistyczną, lecz mimo nieco oldskulowego podejścia twórcy poświęcili sporo czasu na dopracowanie szczegółów technicznych. Wraz z kolejnymi poziomami podziwiamy utrzymane w pastelowej kolorystyce, zróżnicowane krajobrazy (od gór i jaskiń, po wulkany, lasy i rozmaite budowle nieznanych cywilizacji), a wizja planety potrafi przyciągnąć swoim stylem i aurą tajemniczości. Uzupełnieniem artystycznej warstwy graficznej jest dubbing aktorski oraz oryginalna ścieżka dźwiękowa, za którą odpowiada doświadczony producent John Black ze studia CypherAudio.
Ostatnia modyfikacja 14 września 2015
Tryb gry: single player
Wymagania wiekowe Planet of the Eyes: Odpowiednia dla każdego wieku.
Planet of the Eyes Wymagania sprzętowe
PC Windows
- Minimalne:
- Intel Core 2 Duo 2.0 GHz
- 1 GB RAM
- 500 MB HDD
- Windows XP/Vista/7/8/8.1/10
Xbox One
- Wykorzystuje:
- Xbox Live
PlayStation 4
- Wykorzystuje:
- PlayStation Network