Outcast: Second Contact
Odświeżona wersja trzecioosobowej przygodówki akcji studia Appeal z 1999 roku. Akcja Outcast: Second Contact osadzona została w realiach science fiction, przypominających nieco uniwersum popularnego serialu Gwiezdne wrota.
producent: Appeal Studios wydawca: Nacon / Bigben Interactive Strona oficjalna
Gry podobne do Outcast: Second Contact
Tomb Raider I-III Remastered
Beyond Good & Evil
Rayman 3: Hoodlum Havoc
Outcast: Second Contact stanowi remake wydanego w 1999 roku Outcast od studia Appeal, który był przygodową grą akcji w realiach nieco przypominających film Stargate (Gwiezdne wrota) z 1994 roku. Za powstanie odświeżonej wersji na platformę PC, XONE i PS4 ponownie odpowiada zespół o nazwie Appeal, w skład którego weszło wielu deweloperów pracujących nad pierwowzorem, z Yannem Robertem, Franckiem Sauerem i Yvesem Groletem (założycielami starego Appeal) na czele.
Fabuła
Fabułę omawianej gry osadzono w roku 2007, w alternatywnej wizji rzeczywistości, w której Stany Zjednoczone wysyłają w kosmos sondę badawczą, aby udowodnić, że nie jesteśmy sami we wszechświecie. Jednak kiedy urządzenie trafia na planetę Adelpha i zostaje zniszczone przez autochtonów – rasę Talan – powstaje czarna dziura, stanowiąca zagrożenie dla Ziemi. Aby ocalić świat przez zagładą, ludzkość wysyła na Adelphę Cuttera Slade’a, weterana amerykańskiej floty, w asyście trojga naukowców. Niemniej, po przybyciu na miejsce sprawy się komplikują, jako że główny bohater (w tej roli występuje właśnie Slade) zostaje oddzielony od reszty grupy i wyznaczony przez Talan mesjaszem i wybawicielem od jarzma Faé Rhân, okrutnego tyrana uciskającego lud Talan.
Rozgrywka
Outcast: Second Contact w wersji na platformę PC, XONE i PS4 stanowi rozbudowaną grę, łączącą elementy rozmaitych gatunków. Akcja toczy się w otwartym świecie, podzielonym na kilka dużych obszarów, między którymi gracz przemieszcza się portalami. Twórcy pozostawili nam swobodę co do eksploracji, rozmawiania z mieszkańcami tego niezwykłego świata i wykonywania zadań pobocznych. Rzecz jasna, nie brakuje także sekwencji zręcznościowych, w których omawiany tytuł zmienia się w strzelaninę TPP – jakkolwiek twórcy zostawili Slade’owi sporą swobodę, jeśli chodzi o dobór sposobów rozstrzygania walk. Pokuszono się również o implementację zagadek logicznych.
Technikalia
Największą zmianą dokonaną przez Appeal w stosunku do pierwowzoru jest uwspółcześnienie oprawy graficznej w Second Contact na PC, XONE i PS4. Deweloper zastosował autorską technologię, by przygotować niemal od zera postacie, lokacje, przedmioty, tekstury itp. Co więcej, twórcy pozwolili sobie również na naprawienie pewnych denerwujących błędów fabularnych oryginału, a także usprawnienie takich elementów jak interfejs (dotyczy to zwłaszcza przeprojektowania okien intefejsu), sterowanie czy animacje. Pod względem zawartości – wielkości świata, przebiegu fabuły etc. – Outcast: Second Contact w wersji na platformę PC, XONE i PS4 zasadniczo nie różni się od oryginału.
Ostatnia modyfikacja 1 marca 2019
Tryb gry: single player
Ocena użytkowników: 8,3 / 10 na podstawie 120 głosów czytelników.
Oczekiwania czytelników przed premierą: 9,9 / 10 na podstawie 12 głosów czytelników.
Klasyfikacja PEGI Outcast: Second Contact
Outcast: Second Contact Wymagania sprzętowe
PC Windows
- Minimalne:
- Intel Core i5 3.3 GHz/AMD FX-8300 3.3 GHz
- 6 GB RAM
- karta grafiki 2 GB GeForce GTX 670/Radeon HD 7950 lub lepsza
- 15 GB HDD
- Windows 7 64-bit
- Zalecane:
- Intel Core i7 4 GHz/AMD Ryzen 5 1400 3
- 4 GHz
- 16 GB RAM
- karta grafiki 3 GB GeForce GTX 780/4 GB Radeon 290 lub lepsza
- 15 GB HDD
- Windows 10 64-bit