Objects in Space PC
Nietypowy kosmiczny symulator studia Flat Earth Games. Wcielamy się w gwiezdnego kupca, który przemierza niebezpieczne rejony galaktyki, dostarczając rozmaite towary dobrze płacącym nabywcom.
Objects in Space Premiera PC
wczesny dostęp
21czerwca2018
1marca2019
Steam
1marca2019
producent: Flat Earth Games wydawca: 505 Games Strona oficjalna
Angielskie napisy
Gry podobne do Objects in Space
FTL: Faster Than Light
Star Trek: Armada II
Star Trek: Bridge Commander
Objects in Space to opracowany z myślą o platformie PC symulator kosmiczny. Projekt wyprodukowało studio Flat Earth Games.
Fabuła
W wydanym na platformę PC Objects in Space akcja toczy się w odległej przyszłości, w czasach gdy ludzkość skolonizowała niezliczone obce systemy planetarne. Gracz wciela się w gwiezdnego kupca, który podróżuje przez niebezpieczne sektory galaktyki w celu dostarczania towarów dobrze płacącym nabywcom.
Mechanika
Objects in Space oferuje sandboxowe podejście do gatunku i samy decydujemy jakich zleceń się podjąć. Głównym celem zabawy jest zarobienie dużych pieniędzy. Jednocześnie będąca w naszym posiadaniu jednostka służy głównie do transportu, dlatego agresywne szarże na floty np. piratów szybko zakończą się śmiercią. Zamiast tego konieczne jest stosowanie podejścia skradankowego i unikanie konfrontacji z dużymi grupami wrogów. Nawet jednak podczas starć z pojedynczymi nieprzyjaciółmi trzeba ukrywać swoją pozycję i wypatrywać szansy na atak z zaskoczenia.
Podczas zabawy większość czasu spędzamy przed kilkoma kokpitami statku, składającymi się głównie z różnorodnych ekranów, na których wyświetlane są panele kontrolne, raporty systemów pokładowych oraz odczyty radaru. W Objects in Space nie uświadczymy spektakularnych sekwencji bitewnych. Najczęściej nawet nie zobaczymy statku wroga, zaś walkę toczymy na duże dystanse, zdając się głównie na wskazania czujników.
Wszystko to sprawia, że kluczową rolę odgrywa ukrywanie się przed sensorami wroga. Możliwe jest to m.in. poprzez schowanie się w środku pasa asteroid lub mgławicy. Ponadto zachowaniem statków rządzi realistyczny silnik fizyczny. W rezultacie możliwe jest rozpędzenie się w pożądanym kierunku, a potem kontynuowanie podróży przy wyłączonych silnikach, co zmniejsza szanse na wykrycie.
Aktywne systemy pokładowe również przyciągają uwagę, co wymusza podejmowanie ciężkich decyzji co w danym momencie pozostawić aktywnego, a co wyłączyć. Konieczne jest właściwe gospodarowanie energią i zasobami. Ponadto gracz zmuszony jest do kalkulowania ryzyka. Przykładowo, wystrzelenie pocisku sprawia, że wróg na pewno nas odkryje, więc spudłowanie może zakończyć się dla nas tragicznie. Z drugiej strony przy atakach na dalekie dystanse nawet po wykryciu energii wygenerowanej przez eksplozję nie zawsze będziemy mogli być pewni, że nieprzyjaciel został wyeliminowany.
Ostatnia modyfikacja 16 listopada 2015
Tryb gry: single player
Objects in Space cena w dniu premiery: 71,99 PLN
Klasyfikacja PEGI Objects in Space
Objects in Space Wymagania sprzętowe
PC Windows
- Minimalne:
- Intel Core i5
- 2 GB RAM
- karta grafiki 2 GB GeForce GTX 660 lub lepsza
- 1 GB HDD
- Windows 7 64-bit
- Zalecane:
- Intel Core i7
- 4 GB RAM
- karta grafiki 2 GB GeForce GTX 960 lub lepsza
- 1 GB HDD
- Windows 10 64-bit