No Straight Roads
Trzecioosobowa gra akcji opowiadająca historię undergroundowego zespołu rockowego walczącego z potężną korporacją wydawniczą. W produkcji tej olbrzymią rolę odgrywa muzyka – dzięki niej możemy m.in. przewidywać ataki wrogów i zmieniać środowisko gry.
producent: Metronomik wydawca: Fireshine Games / Sold Out Strona oficjalna
No Straight Roads to gra akcji, w której znaleźć można elementy charakterystyczne dla gier rytmicznych i która przez swoich autorów jest określana mianem hołdu dla muzyki i muzyków. Produkcja może się pochwalić paroma oryginalnymi pomysłami w mechanice rozgrywki oraz atrakcyjną oprawą audiowizualną. Za jej stworzenie odpowiada malezyjskie studio deweloperskie Metronomik, powołane przez głównego producenta Final Fantasy XV – Wana Hazmera, oraz Daima Dziauddina (odpowiedzialnego za projekty graficzne w bijatyce Street Fighter V).
Fabuła
Głównymi bohaterami No Straight Roads są Mayday oraz Zeke – członkowie undergroundowego zespołu rockowego Bunk Bed Junction, którzy rzucają wyzwanie tytułowej, złowrogiej wytwórni muzycznej, a także jej sługusom, czyli różnorakim muzykom (m.in. pianistom czy DJ-om), którzy podpisali z nią kontrakt.
Mechanika
No Straight Roads jest grą akcji, w której gracz obserwuje świat z perspektywy trzeciej osoby (tzw. kamera TPP). Zabawa polega na przemierzaniu zróżnicowanych lokacji (są one zaprojektowane tak, by odpowiadać artyście, który jest głównym przeciwnikiem danego poziomu) i walce z kolejnymi wrogami – system odpowiedzialny za ten aspekt gry przypomina takie produkcje, jak Devil May Cry, Kingdom Hearts czy Nier: Automata). W każdej lokacji czeka nas również unikatowe starcie z potężnym bossem wymagającym odpowiedniej taktyki.
Bardzo ważną rolę w No Straight Roads odgrywa muzyka – dźwięki zmieniają się na bieżąco, wpadając w różne gatunki, gdy wyprowadzamy ciosy lub unikamy ataków przeciwnika. W wielu przypadkach wyczucie rytmu umożliwi nam przewidywanie zachowania wroga (przykładowo, bomby są zrzucane lub detonowane w konkretnych, uwarunkowanych muzyką momentach). Dodatkowo bohaterowie, których kontrolujemy potrafią wykorzystywać swoją własną twórczość do wpływania na środowisko – dzięki muzyce możemy na przykład zmieniać niektóre obiekty w improwizowane bronie.
Pomiędzy kolejnymi etapami trafiamy do swojej bazy (ulokowanej w kanałach), gdzie otrzymujemy możliwość rozwijania umiejętności bohaterów i dostosowywania noszonego przez nich sprzętu. W czasie przebywania w siedzibie zespołu widzimy także licznik obrazujący liczbę fanów Bunk Bed Junction – wartość zmienia się w zależności od podejmowanych przez nas akcji.
Tryby gry
W No Straight Roads możemy grać samotnie lub w trybie lokalnej kooperacji.
Kwestie techniczne
No Straight Roads wykorzystuje popularny silnik Unreal Engine i posiada bardzo atrakcyjną, trójwymiarową oprawę graficzną. Zarówno plansze, jak i modele postaci są bardzo kolorowe, pełne detali i ładnie animowane. Styl artystyczny omawianej produkcji przywodzi na myśl m.in. animacje i sieciowe komiksy. Na uwagę zasługuje również bogata ścieżka dźwiękowa, w której tworzenie zaangażowani byli liczni kompozytorzy – m.in. autorzy muzyki do gier z serii Final Fantasy, platformówek z cyklu Sonic, a także takich tytułów, jak Cytus czy Spark the Electric Jester.
Ostatnia modyfikacja 21 sierpnia 2020
Tryb gry: single / multiplayer Tryb multiplayer: wspólny ekran Liczba graczy: 1-2
Oczekiwania czytelników: 1,6 / 10 na podstawie 42 głosów czytelników.
No Straight Roads cena w dniu premiery: 139,00 PLN
Klasyfikacja PEGI No Straight Roads
No Straight Roads Wymagania sprzętowe
PC Windows
- Minimalne:
- Intel Core i5-3570 3.4 GHz / AMD FX-8350 4.0 GHz
- 6 GB RAM
- karta grafiki 2 GB GeForce GTX 680 / Radeon HD 7970 lub lepsza
- 25 GB HDD
- Windows 7
- Zalecane:
- Intel Core i7-4770 3.4 GHz / AMD Ryzen 5 2600 3.4 GHz
- 16 GB RAM
- karta grafiki 6 GB GeForce GTX 1060 / 8 GB Radeon RX 590 lub lepsza
- 25 GB HDD
- Windows 10