My Time at Evershine
Trzecia odsłona cyklu sandboksowych gier RPG studia Pathea, w której wcielamy się w rolę gubernatora tytułowego miasta. My Time at Evershine odróżnia się od poprzednich części (Portia, Sandrock) realistyczniejszą grafiką czy naciskiem na fabułę z lepiej zdefiniowanym antagonistą.
producent: Pathea Games wydawca: Pathea Games
My Time at Evershine jest trzecią częścią zapoczątkowanej w 2019 roku serii sandboksowych gier RPG z elementami symulacji życia. Produkcja została opracowana przez niezależne studio Pathea Games, które od początku czuwa nad rozwojem cyklu, zaś powstała między innymi przy wsparciu finansowym ze strony graczy.
Fabuła
Akcja gry My Time at Evershine toczy się trzy lata po wydarzeniach przedstawionych w My Time at Sandrock. Tytuł kładzie większy nacisk na fabułę i każe nam zmierzyć się z lepiej zdefiniowanym antagonistą, niż miało to miejsce w poprzednich częściach serii.
Produkcja przenosi nas do tytułowej osady. Po tym, jak konflikt pomiędzy Imperium Duvos a Księstwem Ethea zaczął przybierać na sile, została ona ustanowiona przez Sojusz Wolnych Miast (ang. Alliance of Free Cities), by zwiększyć zdolności obronne jego północnych granic.
W trakcie rozgrywki wcielamy się w postać, która jako gubernator Evershine musi zadbać o to, by zmieniło się ono w metropolię z prawdziwego zdarzenia, a zarazem fortecę zdolną przeciwstawić się Imperium Duvos.
Gameplay
W My Time at Evershine akcję oglądamy z perspektywy trzeciej osoby (TPP). Produkcja oddaje nam do dyspozycji rozległy, otwarty świat, który możemy swobodnie przemierzać (na piechotę lub choćby szybując). Po drodze poznajemy jego mieszkańców i wykonujemy różnorodne zadania popychające do przodu fabułę oraz zlecenia poboczne. Z czasem poznajemy też postacie, które decydują się do nas dołączyć. Możemy podróżować w towarzystwie maksymalnie trzyosobowej drużyny lub posyłać towarzyszy na samodzielne misje. W miarę postępów relacje z wybranymi postaciami mogą przekształcić się w romanse.
Prowadzenie całego zespołu wiąże się z koniecznością zadbania o potrzeby i pragnienia każdego z jego członków. Musimy zwracać uwagę między innymi na poziom zmęczenia oraz głodu postaci, gdyż mają one bezpośredni wpływ na ich wydajność i potencjał bojowy. A skoro o tym mowa – w grze nie brakuje możliwości toczenia dynamicznych starć z przeciwnikami. Potyczki oparto o zręcznościowy system walki, który premiuje refleks i pozostawanie w ciągłym ruchu.
Naszą bazę wypadową, a zarazem oczko w głowie i miejsce, o które powinniśmy się troszczyć, stanowi tytułowe miasto. Z czasem rozwijamy Evershine, wznosząc różnorodne budowle, w oparciu o pozyskane wcześniej zasoby. Choć nic nie stoi na przeszkodzie, by zajmować się tym samodzielnie, gra pozwala nam posyłać do pracy NPC-ów. W miarę postępów rozwijamy też swoją postać, która dzięki temu może stawiać czoła coraz większym wyzwaniom.
Coop
My Time at Evershine pozwala zarówno na zabawę w pojedynkę, jak i na kooperacyjną rozgrywkę przez Internet; w towarzystwie maksymalnie trzech osób możemy przechodzić kampanię fabularną, przy czym to gospodarz danej sesji kontroluje tempo odkrywania historii.
Ostatnia modyfikacja 24 września 2024
Tryb gry: single / multiplayer Tryb multiplayer: Internet / sieć lokalna Liczba graczy: 1-4
Wymagania wiekowe My Time at Evershine: 12+