Encyklopedia Gier Top Gry Premiery Beta testy Screeny Download Redakcja poleca Katalog firm SłownikPrzygodowePC
Okładka Middle of Nowhere (PC)
OkładkaMiddle of Nowhere (PC)

Middle of Nowhere PC

Middle of Nowhere to pierwszoosobowy survival horror z klasycznymi mechanizmami rozgrywki, stworzony przez niezależne studio VisionArts.

Przygodowe | FPP | survival horror | horror | crowdfunding | indie

Kolekcja gier
Obserwuj grę

Middle of Nowhere Premiera PC

anulowana

producent: Vision Arts

Angielskie napisy i dialogiAngielskie napisy i dialogi

Middle of Nowhere to klasyczny survival horror, w którym wydarzenia obserwujemy z perspektywy pierwszej osoby (FPP). Tytuł stanowi debiutancki projekt małego, niezależnego studia VisionArts.

Głównym bohaterem gry jest Isaac, wdowiec, któremu w życiu zostało już tylko jedno: jego córka Emily. Jest to niezwykła dziewczynka, która cierpi na ostry przypadek parasomni. Choroba sprawia, że dziecko we śnie przeżywa koszmary, odwiedzając inny świat, nazywany przez nią Nigdzie (ang. Nowhere). Pewnego dnia Isaac znajduje lekarza, który może pomóc Emily, lecz w drodze do niego ulega wypadkowi samochodowemu. W ten sposób trafia do świata ze snów córki, a jego celem staje się odnalezienie swojego dziecka.

Tytułowe Nigdzie to posępny, post-apokaliptyczny świat. W poszukiwaniu Emily przychodzi nam przemierzyć lokacje takie jak mroczne jaskinie, spowite gęstą mgłą mokradła czy opuszczone miasteczko. Kraina z koszmaru wydaje się być pozbawiona życia, lecz szybko okazuje się, że wcale tak nie jest. Gracz wkrótce natrafia na potwornych mieszkańców tego świata, jak olbrzymie pająki czy pozbawione rąk humanoidy z wystającymi z twarzy wielkimi zębami. Twórcy stawiają przede wszystkim na klimat grozy i wzbudzanie strachu, dlatego częściej uciekamy lub chowamy się przed zagrożeniem, niż walczymy z nim. Użycie broni, do której mamy bardzo ograniczone zapasy amunicji, jest tutaj ostatecznością, ponadto wrogowie są wytrzymali i bardzo niebezpieczni. Mimo tego, że w Middle of Nowhere wydarzenia obserwujemy oczami bohatera, deweloper porównuje swoje dzieło do serii Resident Evil (szczególnie pierwszych jej odsłon) i Silent Hill.

Tytuł powstał na silniku Unity. Nie oferuje zatem żadnych fajerwerków graficznych, lecz jest w stanie ukazać mroczny świat, w którym rozpraszana światłem latarki mgła wzbudza w graczu lęk, niepokojąc tym, co może się w niej kryć. Trzymanie w napięciu jest również zasługą warstwy audio produkcji, nad którą czuwały osoby mające doświadczenie w udźwiękowianiu filmów (z szefem studia VisionArts, Aaronem Wilde, na czele). Middle of Nowhere to produkcja skoncentrowana na opowiedzeniu smutnej i dojrzałej historii, dlatego nie zawarto w niej trybu rozgrywki dla wielu graczy.

Ostatnia modyfikacja 28 sierpnia 2013

Wymagania wiekowe Middle of Nowhere: Odpowiednia dla każdego wieku.