MechRunner
Opracowane przez niezależne studio Spark Plug Games oryginalne połączenie trzecioosobowej gry akcji z gatunkiem tzw. endless runnerów.
producent: Spark Plug Games wydawca: Spark Plug Games Strona oficjalna
MechRunner reprezentuje rzadko spotykany typ gry, jakim jest endless runner. Mamy tu do czynienia ze zręcznościówką z mechami w roli głównej, za której powstanie odpowiada niezależne amerykańskie studio Spark Plug Games, znane głównie z gry MMO Firefly: Online.
Fabuła omawianej produkcji opowiada o alternatywnej rzeczywistości połowy XX wieku. Na miejscu katastrofy tunguskiej rosyjscy naukowcy w latach 40. minionego stulecia odkryli wrak statku obcych, z którego pozyskali niezwykle zaawansowaną technologię. Jak przystało na ludzi nauki, zaczęli oni badać znaleziska, co doprowadziło do stworzenia nieznanego wcześniej źródła energii i wykreowania zupełnie nowej broni na użytek KGB. Akcja gry rozpoczyna się w roku 1949, kiedy to generał Yuri Petrakoff, opętany przez moc, z jaką przyszło mu obcować, inicjuje inwazję na Europę. Na jego drodze staje samotnie inżynier Jesper Teterev, który, zorientowawszy się w porę, co się święci, wystąpił z programu KGB i skonstruował własnego mecha „na wszelki wypadek”.
Jednak ten przydługi opis fabuły jest tylko pretekstem do oddania w ręce gracza stosunkowo nieskomplikowanej gry, nastawionej na przyjemność z rozwałki. Obejmujemy stery nad wspomnianym mechem, by niszczyć wszystko, co nadjeżdża lub nadlatuje z przeciwnej strony ekranu, a w chwilach wolnych od walki pędzimy przed siebie po tunelowych poziomach z pełną prędkością, omijając przeszkody i zbierając znajdźki niczym w grze typu endless runner. Ciekawostką jest tutaj fakt, że nasza maszyna, domyślnie lewitująca za sprawą silników odrzutowych, w każdej chwili może „zejść” na ziemię, przechodząc w swój alternatywny tryb, jakim jest czołg.
Obie formy odróżni od siebie nie tylko sposób i szybkość poruszania, ale również dostępne uzbrojenie. Drugi z wymienionych trybów robi użytek przede wszystkim z potężnego działa, podczas gdy mech korzysta z arsenału mniej mocarnej, lecz zróżnicowanej broni, takiej jak karabiny czy wyrzutnie małych rakiet. Warto też zwrócić uwagę, że „bohater” w tej postaci może posłużyć się także bronią białą (np. mieczami). Oprócz tego gra oferuje stosunkowo rozbudowany system ulepszeń, wprowadzanych do naszego wehikułu pomiędzy misjami, a także rozmaite power-upy i „skórki” do odblokowania. Na naszej drodze stają różnoracy przeciwnicy, a na końcach poziomów nie brakuje potężnych bossów.
Za warstwę wizualną MechRunnera odpowiada technologia Unity. Grafika nie prezentuje szczególnie wysokiego poziomu, lecz należy pochwalić twórców za ładne projekty mechów – są one zasługą Josha Nizziego, który maczał palce w takich kinowych hitach, jak Transformers, Iron Man czy The Avengers. Warto też wspomnieć o udziale w pracach Davida Josepha Wesleya, odpowiedzialnego za ścieżkę dźwiękową.
Ostatnia modyfikacja 16 kwietnia 2014
Tryb gry: single player
Wymagania wiekowe MechRunner: 12+
MechRunner Wymagania sprzętowe
PC Windows
- Minimalne:
- lntel Pentium 1.5 GHz
- 2 GB RAM
- karta grafiki 512 MB GeForce 8800 GT lub lepsza
- 750 MB HDD
- Windows XP