Makai Kingdom: Chronicles of the Sacred Tome PS2
Makai Kingdom: Chronicles of the Sacred Tome to kolejna część serii strategicznych gier role-playing, stworzonej przez zespół developerski Nippon Ichi Software i zapoczątkowanej grą La Pucelle: Tactics w 2004 roku.
Makai Kingdom: Chronicles of the Sacred Tome Premiera PS2
27lipca2005
producent: Nippon Ichi Soft. wydawca: Koei Tecmo Strona oficjalna
Angielskie napisy i dialogi
Gry podobne do Makai Kingdom: Chronicles of the Sacred Tome
Suikoden Tactics
Romance of the Three Kingdoms X
Phantom Brave
Makai Kingdom: Chronicles of the Sacred Tome to kolejna część serii strategicznych gier role-playing, stworzonej przez zespół developerski Nippon Ichi Software i zapoczątkowanej grą La Pucelle: Tactics w 2004 roku. Tak jak w przypadku większości tego typu produkcji, gra jest niezwykle treściwa i wyposażona w rozbudowany i zajmujący scenariusz, będąc kolejną interesującą propozycją dla wszystkich miłośników tej odmiany jRPG.
Świat gry skonstruowany jest z wielu równoległych wymiarów i płaszczyzn, posiadających swoich suwerenów (tzw. overlords), którzy, jakże by inaczej, nieustannie walczą ze sobą o bezwzględną supremację. Główną postacią fabuły jest złowrogi Lord Zetta, piastujący funkcję jednego z najpotężniejszych władców krain. Niestety, pewnego dnia dowiaduje się, iż jeden z suwerenów, posiadający dar widzenia przyszłości, przepowiedział jego rychły upadek i zagładę. Oczywiście, nasz Lord nie był tą wiadomością zachwycony, zdecydował się więc skonsultować się z wiedzą zawartą w legendarnej Świętej Księdze (tytułowy Sacred Tome), w której rzekomo zapisane są wszystkie tajemnice wszechświata. Kiedy wreszcie udaje mu się otworzyć opasłe tomisko, rzeczywiście znajduje tam wzmiankę, jakoby on i jego królestwo miałyby ulec samozniszczeniu, na skutek jego własnej głupoty. Rozwścieczony Zetta pod wpływem impulsu spróbował spalić księgę, co poniosło za sobą zgoła nieprzewidziane konsekwencje – cały jego wymiar ogarnęła olbrzymia pożoga, zaś jedyną szansą na przeżycie dla Zetty było związanie swej duszy właśnie ze Świętą Księgą. Zaklęty w książce, zupełnie bezbronny i pozbawiony królestwa Lord może liczyć jedynie na interwencje swoich przyjaciół – całe szczęście, Ci go nie zawodzą i rozpoczynają długą drogę, mającą na celu przywrócenie wielkiemu władcy jego cielesnej formy i odbudowanie dawnego królestwa z popiołów.
Gracz obejmuje oczywiście dowództwo nad podległymi Zetcie 'overlordami' i ma za zadanie przede wszystkim dobrze się bawić oraz wybawić Lorda z tej niezręcznej sytuacji, w której się znalazł. W międzyczasie kładziemy trupem zarówno szlachetnych, zaprawionych w boju żołnierzy i najemników, jak i potężne, buchające ogniem demony i istoty z innych wymiarów – wszystko to oczywiście za pośrednictwem świetnie znanego trybu walki taktycznej, ukazanej za pomocą izometrycznej, dwuwymiarowej szaty graficznej. W zależności od naszych preferencji, jako narzędzia zagłady służy nam bądź rynsztunek z czasów średniowiecza (np. miecze, topory, włócznie), bądź też zupełnie nowoczesne zabawki (wśród których znajdują się m.in. granaty, wyrzutnie rakiet czy działka wielolufowe). Oczywiście, samo uzbrojenie wielkich szkód wyrządzić nie może, o ile nie posiadamy wykwalifikowanej kadry, potrafiącej zręcznie obsługiwać całe to żelastwo. Do walki wystawiamy więc uzbrojoną po zęby grupkę postaci. Żeby jednak mieć z kogo wybierać, musimy najpierw złożyć sobie pulę wiernych wojaków – duszę każdego śmiałka musimy najpierw zakląć w jakiś przedmiot, który da mu określony zestaw umiejętności i ograniczeń, w zależności od tego z jaką rzeczą związaliśmy daną postać. System ten powinien być dobrze znany graczom mającym wcześniej kontakt z poprzednimi odsłonami serii (np. Phantom Brave), z tą że różnicą, iż tutaj zaklinamy członka drużyny na stałe – dzięki czemu nie musimy się martwić koniecznością stałego kontrolowania “żywotności” danej postaci (nie ma licznika tur). Każde pole bitwy jest generowane losowo, więc teoretycznie każda walka jest unikatowa i wymaga od gracza wykonania różnych posunięć i przyjęcia odmiennej taktyki. W chwilach wolnych od bitewnych zmagań, gracz zarządza własnym królestwem, które rzecz jasna możemy rozwijać, np. poprzez rozbudowę infrastruktury (szeroki wachlarz dostępnych budowli, od fabryk broni przez szpitale aż po psie budy).
Ostatnia modyfikacja 10 grudnia 2007
Tryb gry: single player
Nośnik: 1 DVD
Klasyfikacja PEGI Makai Kingdom: Chronicles of the Sacred Tome