Encyklopedia Gier Top Gry Premiery Beta testy Screeny Download Redakcja poleca Katalog firm SłownikPrzygodowePCX360PS3
Okładka Long Night (PC)
OkładkaLong Night (PC)

Long Night

Long Night jest klasycznym reprezentantem gatunku trzecioosobowych survival horrorów, inspirowanym takimi tytułami jak Resident Evil czy Silent Hill. Wcielamy się w postać Davida, nastolatka, który spędza wakacje z kolegami w leśnym obozie letniskowym.

Przygodowe | TPP | survival horror | indie | przygodowe gry akcji | singleplayer

Kolekcja gier
Obserwuj grę

Long Night Premiera

anulowana

X360 PS3

7lip2014

PC

Long Night stanowi klasyczny trzecioosobowy survival horror, mający za wzór pierwsze odsłony serii Resident Evil i Silent Hill. Jest to debiutancki projekt niezależnego studia Trickster Face, mającego swoją siedzibę we Francji.

Akcja gry toczy się w latach 90. XX wieku w Stanach Zjednoczonych. Wcielamy się w postać Davida, nastolatka, który wraz z trzema kolegami spędza końcówkę wakacji w leśnym obozie wypoczynkowym. Pewnej nocy wspólna zabawa w opowiadanie sobie strasznych historyjek zamienia się w prawdziwy koszmar, a bohater zostaje oddzielony od przyjaciół i zmuszony do radzenia sobie na własną rękę.

Należy zaznaczyć, że Long Night nie należy do horrorów, w których twórcy straszą wielkimi potworami, a gracz opanowuje strach za pomocą śrutówki. W omawianym tytule nie zawarto zasadniczo ani jednego, ani drugiego elementu, jako że opowiadana historia ma raczej psychologiczny charakter. Głównym przeciwnikiem Davida jest biała dama, uosabiająca lęki, które lęgną się w głowie nastolatka – są więc one związane z inicjacją seksualną, pragnieniem zdobycia miłości, wkraczaniem w wiek dorosły etc. Strach, któremu musi stawić czoła protagonista, bierze się również z tragicznych wydarzeń z jego przeszłości, odkrywanych przed graczem wraz z rozwojem fabuły. Jednak koszmar, jaki rozgrywa się w obozie Long Night (bo tak nazywa się miejsce, w którym osadzono akcję tytułu), nie ma swojego źródła wyłącznie w psychice głównej postaci – przerażającą rzeczywistość kształtują również przeżycia i lęki kolegów Davida.

Pod względem mechanizmów rozgrywki Long Night odwołuje się do klasyki gatunku, z pierwszymi odsłonami serii Resident Evil oraz Silent Hill na czele. Kamery nie zawieszono bezpośrednio za plecami bohatera, lecz umieszczono ją stacjonarnie w różnych miejscach (tak jak w wymienionych przed chwilą tytułach). Jak wspomniano, gra nie daje bohaterowi dostępu do broni palnej, lecz z drugiej strony nie mamy tu również hord monstrów do likwidacji. Zamiast wdawać się w bezpośrednie starcia, zazwyczaj musimy salwować się ucieczką przed nieprzyjaciółmi lub szukać specjalnego sposobu na ich pokonanie (zwłaszcza w przypadku bossów). Oprócz rozmaitych niebezpieczeństw, rozgrywka w Long Night oferuje też takie elementy, typowe dla reprezentanta tego gatunku, jak eksploracja, zbieranie przedmiotów czy rozwiązywanie zagadek.

Niestety, pod względem technologicznym omawianej produkcji raczej nie można zaliczyć do pierwszej ligi – poziom wykonania lokacji i postaci pozostawia wiele do życzenia (nawet jeśli wziąć pod uwagę, że mamy do czynienia z produkcją niezależną). Korzystnie na tym tle wybijają się spowite mrokiem i mgłą obszary leśne (stanowiące znaczną część terenu gry), których wykonanie skutecznie buduje klimat grozy. Nie bez znaczenia dla tego ostatniego jest również sugestywna ścieżka dźwiękowa.

Ostatnia modyfikacja 21 października 2013

Tryb gry: single player  

Wymagania wiekowe Long Night: 18+

PC
X360
PS3