Library of Ruina
Library of Ruina miesza RPG z taktyczną strategią oraz elementami gry karcianej. Wcielamy się w pracownika nietypowej biblioteki, w której ludzie zamieniani są w książki. Jest to dzieło niezależnego studia ProjectMoon, znanego z ciepło przyjętej gry Lobotomy Corporation.
producent: ProjectMoon wydawca: ProjectMoon
Library Of Ruina jest grą strategiczną z elementami RPG oraz gry karcianej od studia ProjectMoon. Nie jest to pierwsza produkcja tego niezależnego dewelopera, gdyż ten na swoim koncie ma już ciepło przyjęte Lobotomy Corporation. Wcielamy się w postać Rolanda, który pewnego dnia budzi się w tajemniczej bibliotece i zostaje zmuszony do pracy w niej. Od tej pory zadaniem gracza jest przemieniać ludzi w książki.
Fabuła
Library Of Ruina dzieje się w tym samym uniwersum co wcześniejszy tytuł studia (Lobotomy Corporation), a historia opowiada wydarzenia po zakończeniu poprzedniej produkcji (nie jest to jednak bezpośrednia kontynuacja, a same gry się znacznie od siebie różnią). Wcielamy się w postać Rolanda, który pracuje jako odpowiednik prywatnego detektywa w mieście City. W tym świecie magia oraz technologia idą w parze, dlatego bohater nie dziwi się zbytnio, gdy w niewyjaśnionych okolicznościach budzi się w bibliotece.
Okazuje się, że miejsce, w którym się znalazł, nie jest zwykłe, a dostać się do niego można jedynie za pomocą specjalnego zaproszenia. Z powodu tajemniczych okoliczności przybycia protagonisty Angela, właścicielka biblioteki, postanawia zatrzymać mężczyznę i dać mu pracę. Od tej pory zadaniem gracza jako Rolanda jest przemiana ludzi w książki, a wszystko to po to, aby odnaleźć jedną, idealną pozycję, która ukoronuje księgozbiór.
Historia w grze opowiedziana jest za pomocą statycznych obrazków, w których decyzje są podejmowane za nas i nie mamy wpływu na przebieg fabuły.
Mechanika
Library Of Ruina jest grą strategiczną z elementami RPG oraz gry karcianej, w której najcenniejszym dobrem jest słowo pisane.
Walutą w grze są księgi, które można wykorzystać na wiele sposobów. Jako bibliotekarz, nasz protagonista ma za zadanie wysyłać zaproszenia i przyjmować gości. Każda odwiedzająca naszą bibliotekę osobistość (od prostego ulicznego rzezimieszka, po wysoko postawioną personę) wymaga na zachętę innej książki.
Nie jest to jednak ich jedyne zastosowanie. Niszcząc kolejne tomiszcza, rozbudowujemy piętra naszej biblioteki; jest to konieczne, aby odblokować nowe poziomy budynku oraz poznać więcej zawiłości fabularnych. Za niszczenie ksiąg dostajemy również karty pozwalające nam wykonywać akcje podczas walk oraz te dające nam pasywne bonusy.
Wyłącznym sposobem na pozyskanie cennego i jedynego surowca w grze jest pokonanie gości przybywających do biblioteki. Potyczki są podzielone na sceny (odpowiednik tur). Na początku każdej następuje rzut kością, który decyduje o inicjatywie postaci. Wojownicy o wyższym współczynniku mogą dobrać sobie przeciwników. Głównym zadaniem gracza podczas walk jest wybranie odpowiednich umiejętności, które są przedstawione za pomocą losowanych co turę stronic. Mają one swój określony koszt w punktach Światła (odpowiednik punktów akcji) oraz złożoność (która określa, ile działań nasz bohater może wykonać). W ramach jednej sceny postać atakuje i broni się, a to, ile razy to uczyni, zależy od wybranej umiejętności. Ruchy nasze oraz naszych przeciwników wykonywane są równocześnie, a o ich ostatecznej sile decyduje rzut kością.
Podczas bitew gra wprowadza również mechanikę Emocji. Współczynnik ten zależy od tego, jak sobie radzimy w walce. Dzięki niemu od czasu do czasu mamy okazję wykorzystać potężne modyfikatory, które zależą od nastroju postaci i mogą mieć pozytywne lub negatywne efekty. Emocje mają również inne zastosowanie: nasi przeciwnicy stają się silniejsi w miarę ich narastania, ale za to po pokonaniu zmieniają się w lepsze księgi.
Gra posiada również system rozwoju postaci. Bibliotekarze (gdyż w miarę postępów w grze możemy odblokować pomocników) mogą wyekwipować się w stronice, które mają podobne działanie do zbroi i dają różne bonusy do statystyk. Nasze „pancerze” można ewoluować poprzez palenie innych kart. Mają one swoje mocne i słabe strony, dlatego należy trzymać ich kilka „na każdą okazję”. W miarę toczonych walk protagoniści zdobywają również poziomy, które zwiększają bazowe statystyki.
Ostatnia modyfikacja 19 stycznia 2024
Tryb gry: single player
Ocena użytkowników: 9 / 10 na podstawie 30 głosów czytelników.
Library of Ruina cena w dniu premiery: 107,99 PLN
Wymagania wiekowe Library of Ruina: 16+
Library of Ruina Wymagania sprzętowe
PC Windows
- Minimalne:
- Intel Core i5
- 8 GB RAM
- karta grafiki 2 GB GeForce GTX 560 lub lepsza
- 10 GB HDD
- Windows 7 64-bit