Encyklopedia Gier Top Gry Premiery Beta testy Screeny Download Redakcja poleca Katalog firm SłownikRPGPC
Okładka Lands of Lore: Guardians of Destiny (PC)
OkładkaLands of Lore: Guardians of Destiny (PC)

Lands of Lore: Guardians of Destiny PC

Mimo technologicznej przepaści, Lands of Lore: Guardians of Destiny sporo czerpie z dokonań poprzednika, zwłaszcza w kwestii opowiadanej historii.

RPG | FPP | klasyczne RPG | singleplayer

Lands of Lore: Guardians of Destiny Premiera PC

27września1997

pudełko PL

27listopada1997

producent: Westwood Studios wydawca: Avalon Interactive wydawca PL: Cenega S.A.

Angielskie napisy i dialogiAngielskie napisy i dialogi

Firma Westwood Studios, oprócz licznych gier wojennych (Dune II: The Building of a Dynasty, seria Command & Conquer), aktywnie uczestniczyła także w rozwoju gatunku RPG. To właśnie programistom tego studia zawdzięczamy pierwsze dwie odsłony cyklu Eye of the Beholder. W 1993 roku Brett W. Sperry i Louis Castle postanowili stworzyć autorską serię programów fantasy. Tak właśnie narodził się debiutancki produkt o nazwie Lands of Lore: The Throne of Chaos. Cztery lata później zdecydowano się opublikować jego oficjalną kontynuację.

Mimo technologicznej przepaści, Lands of Lore: Guardians of Destiny sporo czerpie z dokonań poprzednika, zwłaszcza w kwestii opowiadanej historii. Głównym bohaterem zmagań jest młodzieniec o imieniu Luther, który de facto jest synem Scotii – wrednej czarownicy, znanej doskonale z pierwszej odsłony cyklu. W trakcie próby pokonania króla Ryszarda i obrócenia twierdzy w Gladstone w perzynę, wiedźma przypadkowo rozpoczęła proces przywołania potężnego demona – Beliala. Ciężar uporania się z piekielną istotą spada na Luthera. Biorąc pod uwagę, że zła matka nie żyje, zadanie wydaje się wyjątkowo trudne. Podobnie jak Scotia, także Luther może przekształcić swój wygląd w inną postać. Niestety, wiedźma nie zdołała przekazać w całości synowi niezbędnej do tego celu wiedzy, dlatego młodzieniec nie ma żadnej kontroli nad tym w co i kiedy się zamieni.

W trakcie rozgrywki, która pod względem mechaniki nawiązuje do innych gier RPG z tamtego okresu (dobrym przykładem jest The Elder Scrolls: Daggerfall) program ocenia, w jaki sposób radzimy sobie z piętrzącymi się trudnościami. Poszczególne zadania można wykonywać w dwóch wariantach: pokojowym i agresywnym. W zależności od wyboru drogi, po zakończeniu zmagań w Lands of Lore: Guardians of Destiny ujrzymy różne filmy. Program obfituje w elementy charakterystyczne dla produkcji tego typu: rozwój postaci, sporą liczbę przedmiotów oraz możliwość walki z ogromną ilością potworów i ludzi.

Program przygotowano w oparciu o prosty silnik trójwymiarowy, w którym wykorzystano również dwuwymiarowe sprite’y. Autorzy pokusili się o ogromną ilość przerywników filmowych, dzięki czemu znacznie wzrosła objętność programu – w sumie zajmuje on aż cztery krążki kompaktowe.

Ostatnia modyfikacja 10 grudnia 2007

Tryb gry: single player  

Nośnik: 4 CD

Ocena użytkowników: 8,5 / 10 na podstawie 1068 głosów czytelników.

Wymagania wiekowe Lands of Lore: Guardians of Destiny: 12+