Interkosmos PC
Interkosmos to dzieło niezależnego polskiego studia Ovid Works, założonego przez byłych pracowników Flying Wild Hog, CD Projekt RED oraz CreativeForge Games. Przenosimy się w lata 70. XX wieku, a zatem w czasy, kiedy zarówno zimna wojna, jak i podbój kosmosu trwały w najlepsze.
Interkosmos Premiera PC
25kwietnia2017
Steam
25kwietnia2017
producent: Ovid Works wydawca: Ovid Works Strona oficjalna
Angielskie napisy i dialogi
Interkosmos jest debiutanckim dziełem niezależnego polskiego studia Ovid Works, założonego przez byłych pracowników Flying Wild Hog, CD Projekt RED oraz CreativeForge Games. Produkcja powstała z myślą o platformie PC oraz goglach wirtualnej rzeczywistości i dedykowanych kontrolerach ruchowych.
Fabuła
Interkosmos przenosi gracza w lata siedemdziesiąte XX wieku, a zatem w czasy, kiedy zarówno zimna wojna, jak i podbój kosmosu trwały w najlepsze. Głównym bohaterem jest astronauta, który powraca na ziemię na pokładzie Zvezdy – eksperymentalnej kapsuły zaprojektowanej w celu ponownego wejścia w atmosferę Błękitnej Planety, inspirowanej prawdziwymi wehikułami z epoki.
Co ciekawe, pomimo poważnej tematyki (wszak w przypadku niepowodzenia misji kosmonauta może najzwyczajniej w świecie zginąć), znalazło się tu miejsce na sporo specyficznego humoru. Opowiedziana w grze historia potrafi zaskoczyć zwrotami akcji i licznymi absurdami charakterystycznymi dla zimnowojennych realiów.
Mechanika
W Interkosmos akcja prezentowana jest z perspektywy pierwszej osoby (FPP). Zadaniem gracza jest bezpieczne sprowadzenie kapsuły na Ziemię, co bynajmniej nie jest łatwe – pomimo że pomocą służą operatorzy z NASA i Roscosmos, większość obowiązków spoczywa na naszych barkach. W trakcie rozgrywki musimy adaptować się do trudnych warunków, wykazać się umiejętnością szybkiego podejmowania decyzji w przypadku wystąpienia niespodziewanych problemów, a także stosować się do rozmaitych procedur, dbając o bezpieczeństwo systemów zasilania i podtrzymywania życia oraz pozostając na wyznaczonym kursie. Na uwagę zasługuje fakt, że aparatura zainstalowana na pokładzie Zvezdy jest w pełni interaktywna – dotyczy to zarówno rozmaitych przełączników, jak i wskaźników czy choćby mechanicznych przekładni.
Pomimo że pomyślne ukończenie misji to zadanie na około trzydzieści minut zabawy, wartość tak zwanego replayability podwyższają liczne sposoby, na które możemy zabić głównego bohatera. Podobnie jak ma to miejsce w wielu innych produkcjach tego typu, gracz może swobodnie rozglądać się po otoczeniu, poruszając głową, a rękoma postaci steruje przy pomocy kontrolerów ruchowych.
Kwestie techniczne
Wydany na platformę PC Interkosmos opracowano z wykorzystaniem technologii Unreal Engine 4. Uwagę przyciąga zarówno pełen detali kokpit, jak i widok rozpościerający się za oknem oraz rozmaite efekty świetlne, towarzyszące wchodzeniu w atmosferę. Dopełnieniem tego wszystkiego jest wysokiej jakości warstwa dźwiękowa.
Ostatnia modyfikacja 15 maja 2017
Tryb gry: single player
Wymagania wiekowe Interkosmos: Odpowiednia dla każdego wieku.