Encyklopedia Gier Top Gry Premiery Beta testy Screeny Download Redakcja poleca Katalog firm SłownikAkcjiPC
Okładka Galaxy in Turmoil (PC)
OkładkaGalaxy in Turmoil (PC)

Galaxy in Turmoil PC

Multiplayerowa strzelanka powstała na bazie fanowskiego remake’u nigdy niewydanej gry Star Wars: Battlefront III. W Galaxy in Turmoil od niezależnego Frontwire Studios gracze biorą udział w dynamicznych starciach na powierzchni, w powietrzu i w przestrzeni kosmicznej.

Akcji | FPP | TPP | science fiction | zagraj za darmo | FPS | sieciowe | TPS | crowdfunding | reedycje/remastery/remaki | indie | strzelanki | multiplayer | internet

Kolekcja gier
Obserwuj grę

Galaxy in Turmoil Premiera PC

anulowana

producent: Frontwire Studios wydawca: Frontwire Studios

Angielskie napisy i dialogiAngielskie napisy i dialogi

Gra trafiła do programu wczesnego dostępu na Steamie 23 maja 2020 roku. Po kilkunastu miesiącach jej rozwój wstrzymano, a oficjalne serwery wyłączono, ale produkcja pozostała dostępna do pobrania za darmo ze Steama.

Galaxy in Turmoil to strzelanka opracowana z myślą o multiplayerowej zabawie. Produkcja jest dystrybuowana w modelu free-to-play, a za jej stworzeniem stoi niezależny zespół Frontwire Studios.

Gra narodziła się jako fanowski remake nigdy niewydanego Star Wars: Battlefront III, nad którym od 2006 roku pracowała ekipa Free Radical Design – autorzy serii TimeSplitters oraz trybu wieloosobowego w drugiej i trzeciej odsłonie cyklu Crysis. Po dwóch latach oryginalny projekt został wstrzymany, nawet pomimo tego, że zgodnie z zapewnieniami twórców był gotowy w 99 procentach. Niezadowoleni z kierunku, w jakim seria podążyła w 2015 roku (za sprawą swoistego rebootu zatytułowanego Star Wars: Battlefront), deweloperzy z Frontwire Studios postanowili wskrzesić dzieło Free Radical Design i wydać je za darmo na platformie Steam. Nie spodobało się to jednak sprawującej pieczę nad marką firmie Electronic Arts; ciążące nad twórcami widmo konfliktu prawnego z branżowym gigantem sprawiło, że ci postanowili odejść od pierwotnej koncepcji i zaprezentować graczom własny pomysł na opowieść o galaktycznym konflikcie.

Fabuła

Galaxy in Turmoil zabiera nas w podróż do galaktyki, w której wojnę o wpływy toczą dwie megakorporacje. Po jednej stronie barykady znalazła się firma Comm Industries, będąca potentatem w dziedzinie technologii obronnej. Z drugiej – Vori Federation – która rozsiała pośród gwiazd swoją broń masowego rażenia, znaną jako Panzu Eggs. Ta pierwsza postanowiła wykraść jedną z tych ostatnich, co stanowiło pretekst do konfliktu na galaktyczną skalę, który objął swym zasięgiem niemal wszystkie zamieszkane planety. Choć to Vori Federation może się pochwalić nieporównywalnie większą armią, Comm Industries nadrabia braki w liczebności bardziej zaawansowaną technologią. Wszystko to sprawia, że ich wojna może trwać całe dekady, pochłaniając miliardy istnień.

Mechanika

W Galaxy in Turmoil akcję obserwujemy w widoku FPP lub TPP. Filarem rozgrywki są dynamiczne starcia z udziałem maksymalnie 64 graczy, toczone zarówno na powierzchni, jak i powietrzu czy wreszcie w przestrzeni kosmicznej. Oprócz szerokiego wachlarza futurystycznej broni palnej, podczas potyczek robimy użytek z maszyn naziemnych i latających; na liście tych ostatnich znajdziemy między innymi lekki i zwinny pojazd opancerzony, ciężki i wytrzymały czołg czy choćby superszybki myśliwiec.

Niezależnie od tego, po której stronie się opowiemy, podczas zabawy wcielamy się w przedstawiciela jednej z kilku profesji zróżnicowanych pod kątem preferowanego uzbrojenia, taktyki oraz indywidualnych umiejętności. Przykładowo, podczas gdy Ranger jest najbardziej uniwersalną jednostką, Engineer specjalizuje się w hakowaniu wrogich urządzeń, a na polu walki potrafi rozstawiać automatyczne działka. Poza tym na sprawdzenie czeka Demolitionist korzystający z ładunków wybuchowych, a także Assassin preferujący działanie w pojedynkę i eliminowanie wrogów z zaskoczenia.

Tryby gry

W Galaxy in Turmoil znalazły się różnorodne warianty rozgrywki. W Invasion zadaniem graczy jest zdobycie bazy przeciwnika i jednocześnie obrona swojej własnej; w Siege podbijamy wrogą twierdzę, by wykraść cenny artefakt; Domination polega na zdobywaniu kolejnych terytoriów poprzez przechwytywanie punktów kontrolnych; Team Deathmatch to natomiast drużynowe starcie, które wygrywa drużyna mająca na koncie więcej zabójstw.

Kwestie techniczne

Galaxy in Turmoil korzysta z technologii Unreal Engine 4. Produkcja prezentuje się przyzwoicie, jednak jej oprawa graficzna nieco ustępuje tuzom gatunku.

Ostatnia modyfikacja 8 stycznia 2020

Tryb gry: multiplayer   Tryb multiplayer: Internet   Liczba graczy: max 64  

Wymagania wiekowe Galaxy in Turmoil: 16+

Galaxy in Turmoil Wymagania sprzętowe

PC Windows

PC Windows

  • Minimalne:
  • Quad Core 2.5 GHz
  • 8 GB RAM
  • karta grafiki 1280 MB GeForce GTX 470 / 2 GB Radeon HD 6870 lub lepsza
  • 30 GB HDD
  • Windows 7 64-bit