Future Wars: Adventures in Time PC
Future Wars: Adventures in Time to pierwsza gra przygodowa firmy Delphine Software z tzw. serii Cinematique.
Future Wars: Adventures in Time Premiera PC
4kwietnia1990
producent: Delphine Software wydawca: Interplay Entertainment
Angielskie napisy i dialogi
Gry podobne do Future Wars: Adventures in Time
Prince of Persia 3D
Another World
James Bond: The Stealth Affair
Future Wars: Adventures in Time to pierwsza gra przygodowa firmy Delphine Software z tzw. serii Cinematique. Charakteryzowały się one głównie tym, że wykorzystywano w nich interfejs „point & click”, co na przełomie lat osiemdziesiątych i dziewięćdziesiątych należało jeszcze do rzadkości. Program pozwoli Ci się wcielić w rolę robotnika myjącego na co dzień szyby w wieżowcach, który przypadkiem na zapleczu biura swojego szefa odkrywa maszynę do podróży w czasie. Odbywając eskapady zarówno w przeszłość jak i w przyszłość, będzie on musiał powstrzymać inwazję kosmitów oraz uratować piękną dziewczynę.
Obsługa gry jest banalna i sprowadza się do korzystania z podręcznego menu, rozwijanego po kliknięciu prawym przyciskiem myszy. Wpierw wybieramy określoną czynność, później wskazujemy obiekt na ekranie, który nas interesuje a bohater wykonuje posłusznie (albo i nie) nasz rozkaz. Swego rodzaju ciekawostką jest rozgraniczenie przez programistów Delphine Software opcji użycia przedmiotów: jedna z nich dotyczy tylko tych klamotów, które znajdują się w naszym inwentarzu, druga z kolei interaktywnych elementów tła, np. przycisków. Początkowo może to wprowadzić sporo zamieszania, ale szybko można się przyzwyczaić do tego niekonwencjonalnego rozwiązania.
Scenariusz choć nie należy do specjalnie oryginalnych, jest na tyle interesujący, że w Future Wars: Adventures in Time z przyjemnością rozwiązuje się kolejne zagadki. Jedynym utrudnieniem w posuwaniu akcji do przodu są mikroskopijnej wielkości przedmioty, które można łatwo przeoczyć i momentami brak jakiejkolwiek logiki w takim a nie innym ich wykorzystaniu. Denerwująca jest też konieczność stawiania bohatera w pobliżu rzeczy, którą chcemy podnieść lub jej użyć. Oprawa audiowizualna jest całkiem niezła, zwłaszcza jeśli weźmie się pod uwagę rok, w którym program został wydany.
Ostatnia modyfikacja 10 grudnia 2007
Tryb gry: single player
Ocena użytkowników: 4,8 / 10 na podstawie 44 głosów czytelników.
Wymagania wiekowe Future Wars: Adventures in Time: 16+