Final Fantasy XIII-2
oh YES, YES, YES!!! tylko premiera w europie zapewne będzie z kilku miesięcznym poślizgiem :/
ale zawsze można zaimportować z Japonii.
Mam nadzieję że tym razem wersja eu będzie miała możliwość wyboru japońskich dialogów.
Fajnie że jeszcze raz spotkamy Lightning i ekipę. Ciekawe co z tą liniowością na którą narzekali gracze. Mnie tam obojętne. Szkoda tylko że w Versusa nie pogramy na klocku.
Jeśli nowe Finał Fatasy 13 zostanie oficjalnie zapowiedziane x-sa to odrazu ta gra ląduje na mojej liście must-have.
http://na.square-enix.com/ffxiii-2/ <= tutaj mamy wreszcie trailer w hd :D. Po angielsku wiec wiadomo przynajmniej co tam Light gada.Mi osobiscie jak narazie nie podoba się ta zbroja. Wolałem jednak jej nowoczesny wygląd. No ale przynajmniej dalej ma ten gunblade :D
Szkoda, że w Europie dopiero w 2012. Dzisiaj zacząłem grać w Final Fantasy XIII i strasznie mi się podoba. Słyszałem, że w drugiej odsłonie ma być inny system walki. Szkoda ;[ Oby nie zrobili z niej Slashera to będzie OK.
Pierwsza część była niezła, szczególnie dobry był system walki, ale błagam ich o jedno, niech nie będzie aż takiej liniowości. Takie łażenie od cutscenki do cutscenki, przy okazji ciągle walcząc była strasznie nudna. Jakaś mapa świata, jakieś minigierki, coś co sprawi, że granie w to do końca będzie przyjemne, a nie tylko mordęga, żeby poznać zakończenie.
Final Fantasy XIII-2? Czego to ludzie nie wymyślą
jak myślicie kiedy wyjdzie?
bo ja obstawiam że tak jak XIII
a jak wyjdzie ta gra w EU to z ang dubb... żałosne...wole oryginalny jp... Gra spoko, graficzka ładna.
ja kupiłem XIII w marcu dwa miesiące później ja przeszedłem i dubbing mi odpowiadał
nie było problemu gadających ust bez dźwięku
Ciekawę czy Laightni zmierzy się teraz z silnym przeciwnikiem... Jak przechodziłem XIII to ostatniego bossa cieżko bedzie przebić
ja kupie edycje kolekcjonerską
Popieprzona Cenega mogła by dać wreszcie polskie napisy do tej gry,bo znów będe się musiał męczyć z angielskim.A na fanowskie spolszczenie w ciągu najbliżych kilku lat nie ma co liczyć(chociaż GTA IV jest tutaj wyjątkiem,ale trzeba flashować konsole).W dodoatku jeszcze dodają angelską instrukcje co jest szczytem chamstwa ze strony polskiego dystrybutora...
Zresztą mam dylemat czy kupować w lutym 2 cześc XIII czy ME 3.FF XIII bardzo mi się podobała,oprócz jednej wkurzającej postaci,głupiego jak but rudzielca...
CHESTER80
Square-Enix jest w trudnej sytuacji finansowej.Więc jakas tam 30 procentowa szansa na to jest.
PS.Czy ktos już wie czy w końcu druga cześć XIII będzie już w 720p?Mam nadzieje że ci japońce nie zrobią portu na "odwal się", i tym razem się przyłożą
No poziom angielskiego w ff Xiii był dużo wyższy niż w standardowych amerykańskch produkcjach, ale niestety nie ma co liczyć na lokalizację.
Światowa premiera jest 15grudnia to będzie tylko wersja japońska? Czyli dubbing i napisy jpn czy będą angielskie?
Mogliby się postarać o polską wersje, zawsze jest kilka rzeczy których ciężko się domyśleć za pierwszym razem, polska wersja by to ułatwiła.
mam zamiar zagrać w ff i mam pytanie:
trzeba zaczynać od poprzedniej części, czy można zacząć od tej?
Możesz zagrać od tej, tylko że to jest kontynuacja XIII. Ja tak zrobiłem w kwesti ff X zagrałem najpierw w X-2 a później X. Dałem radę ale lepiej jest zagrać od pierwszej cześci, bo tak to pewnych wątków nie będziesz rozumiał.
Popieram... fcuk Cenega :-P A jeśli ktoś ma problem to warto się podszkolić w j.ang. bo dla tej gry naprawdę warto :-) Jak zagrałem wczoraj w demo to normalnie zakochałem się ;-) Już nie mogę się doczekać !
Przeszedlem caly FF XIII,wiadomo co to było (liniowosc).Dzis pogralem w demo FF XIII-2 i pomyslalem "o kur*a ale bedzie jazda jak dorwe full wersje" W demo gralem bite 1.5 godziny i mam baaaardzo duzy niedosyt bo dopiero sie rozkrecalem :):).Jest duzo nowych opcji np w trakcie walki u Twojego boku walczy jeden z wczesniej zabitych potworow.Wydaje mi sie ze Square Enix wzial sobie do serca opinie graczy o FF XIII i z tego zrobil prawdziwego "Fajnala"
BEDZIE DOBRZE !!!
Hehe mozesz juz nawet pograc w FULL DEMO haha
Final Fantasy XIII-2 PAL XBOX360-COMPLEX
7.88GB ;] tak jak pisalem i ktos napisal ze piractwa nie ma na x360 ;]
dmcNero92 do kogo ten Twoj post?Do mnie?Heh tego release od Complex mam odkad jest w sieci :)
I tak sobie gram i gram i gram....Tak btw tworcy naprawde sie postarali i zrobili cos porzadnego :) Polecam kazdemu.
P.S Fajnie gdyby zrobili "Fajnala" z postaciami z 9-tej czesci,Zidane,Vivi etc :D
Zamiast kupować grę, radzę po prostu obejrzeć wszystkie filmiki na youtubie. Pozwala to na oszczędzenie pieniędzy jak i nerwów związanych z wciskaniem pół godziny jednego przycisku a Azjatki są tak czy inaczej.
A to dobre obejrzeć wszystkie filmiki na youtube w takim razie po co kupować konsole lepiej same filmiki oglądać ze wszystkich gier akuratnie system walki w XIII i XIII-2 jest dynamiczny i zmusza do ciągłego kontrolowania sytuacji samym wciskaniem jednego przycisku daleko się nie zajdzie.
mnie jeszcze jedno zastanawia czy będzie 3
Tragedia. Zbyt przekombinowana i skomplikowana, ze skopaną muzyką i skrajnie niepotrzebnymi interaktywnymi filmikami.
W porównaniu do FFXIII bardzo poprawili ogólnie miodność rozgrywki. Gra jest ciekawa interaktywne scenki bardzo fajne, interaktywne dialogi wpływające na rozwój fabuły(podobno) wreszcie jakieś żywe lokacje z postaciami NPC dającymi misje poboczne, które są duzo lepiej przemyślane w porównaniu do poprzedniczki ( szukanie przedmiotów w innym czasie ect. )
(Prawdopodobnie)Brak Eidolonów bynajmniej jak do tej pory w fabule ( gf'ów ) całkowicie rekompensuje Pet system w szczególności że w FFXIII z powyższych skorzystałem po 1 razie aby obejrzeć tylko animacje, bo imo były słabe i szybciej się sprawę załatwiało bez ich pomocy( a szkoda w FFVIII mnóstwo razy patrzyłem na te cudne jak na tamte czasy animacje ).
Jak ktoś gra na poziomie easy i spamuje cały czas przycisk auto to ciężko się mu dziwić ze walki wydają się monotonne, system paradigm jest bardzo taktyczny i dynamiczny i żeby zaliczać wszystkie walki na 5 gwiazdek trzeba pokombinować, auto nie zawsze się sprawdzi, a i nie raz dostanie się wpierdel używając samego auto i nie skacząc ciągle po paradigm-ach(?).Fajny system z Moogle :). System walki mimo iż podobny jak w poprzedniku to jednak nieco jakby odświeżony i szybszy.
Muzyka? hmmm kiedyś nie słuchałem rocka ale chyba dorosłem do cięższych brzmień więc jak usłyszałem crazy chocobo theme albo muzykę podczas walki z niektórymi bossami to byłem bardzo zaskoczony i jednocześnie banan na gębie pozostałe dźwięki scenerii ect. typowe dla square ( przypomniała mi się gra last remnant ).
Jestem fanem serii FF i nie zawiodłem się kontynuacją XIII (a najmniej z całej serii mi przypadła do gustu ) oraz mogę ją śmiało polecić każdemu fanowi serii, naprawdę warto nawet jeśli się ktoś troszkę zawiódł FFXIII to FFXIII-2 Polecam bo warto.
PS. przygody nie trzeba rozpoczynać od ffXIII ponieważ w FFXIII-2 jest Begginers Guide(jakoś tak nie pamiętam dokładnej nazwy teraz?) który opowiada całą historię epizod po epizodzie z ffXIII.
W porównaniu do FFXIII bardzo poprawili ogólnie miodność rozgrywki. Gra jest ciekawa interaktywne scenki bardzo fajne, interaktywne dialogi wpływające na rozwój fabuły(podobno) wreszcie jakieś żywe lokacje z postaciami NPC dającymi misje poboczne, które są duzo lepiej przemyślane w porównaniu do poprzedniczki ( szukanie przedmiotów w innym czasie ect. )
(Prawdopodobnie)Brak Eidolonów bynajmniej jak do tej pory w fabule ( gf'ów ) całkowicie rekompensuje Pet system w szczególności że w FFXIII z powyższych skorzystałem po 1 razie aby obejrzeć tylko animacje, bo imo były słabe i szybciej się sprawę załatwiało bez ich pomocy( a szkoda w FFVIII mnóstwo razy patrzyłem na te cudne jak na tamte czasy animacje ).
Jak ktoś gra na poziomie easy i spamuje cały czas przycisk auto to ciężko się mu dziwić ze walki wydają się monotonne, system paradigm jest bardzo taktyczny i dynamiczny i żeby zaliczać wszystkie walki na 5 gwiazdek trzeba pokombinować, auto nie zawsze się sprawdzi, a i nie raz dostanie się wpierdel używając samego auto i nie skacząc ciągle po paradigm-ach(?).Fajny system z Moogle :). System walki mimo iż podobny jak w poprzedniku to jednak nieco jakby odświeżony i szybszy.
Muzyka? hmmm kiedyś nie słuchałem rocka ale chyba dorosłem do cięższych brzmień więc jak usłyszałem crazy chocobo theme albo muzykę podczas walki z niektórymi bossami to byłem bardzo zaskoczony i jednocześnie banan na gębie pozostałe dźwięki scenerii ect. typowe dla square ( przypomniała mi się gra last remnant ).
Jestem fanem serii FF i nie zawiodłem się kontynuacją XIII (a najmniej z całej serii mi przypadła do gustu ) oraz mogę ją śmiało polecić każdemu fanowi serii, naprawdę warto nawet jeśli się ktoś troszkę zawiódł FFXIII to FFXIII-2 Polecam bo warto.
kiedy bedzie poradnik do tej gry????
Przyjemnie się gra.
Zanim kupiłem XIII-2 trochę o niej poczytałem - ludzie zachwalali, twierdzili, że XIII się nie udała i w kontynuacji poprawili to co w pierwszej części zgrzytało. Tymczasem.... według mnie jest w większości przypadków odwrotnie.
IMO: Największym minusem pierwszej części są niesłychanie liniowe i męczące początkowe lokacje w postaci wąskiego pojedynczego korytarza z ładnymi widokami wokół i prowadzenie przez nie z góry narzuconej dwuosobowej drużyny (scenka, walka, scenka, kilka kroków, scenka, walka, scenka, kilka kroków, scenka, walka, scenka... i tak do zajechania) oraz postać irytującego Hope'a - to wszystko tak gdzieś do 9 rozdziału. Dopiero później zmienia się nieco "przestrzenność" lokacji, dano też możliwość tworzenia własnej 3-osobowej drużyny, Hope przestał zrzędzić i gra od razu zyskała dużo. Rola eidolonów w walce też mogłaby być większa. W ogólnym rozrachunku sama gra przypomina bardziej liniową przygodówkę z elementami RPG i walką jako jedyne źródło zdobywanego doświadczenia niż rozbudowanego RPGa. To tak w skrócie o XIII.
XIII-2 zaś to okropne popłuczyny, jedyne co w tej grze jest lepsze w stosunku do pierwszej części to mechanika walki - rozwinięcie tej z pierwowzoru o sporą ilość zwierzaków-pomocników, które trzeba samemu zdobyć (jest w czym wybierać), możliwość rozwijania ich umiejętności, QTE podczas pojedynków oraz przyspieszona regeneracja paska TP. Czy system jest taktyczny? Raczej w niewielkim stopniu. Czy dynamiczny? Tak, dynamika jest większa niż w tym z pierwszej części.
Fabularnie jest to gra beznadziejnie słaba i nudna, główna postać - Serah (siostra Lightning) oraz przeciwnik są bezpłciowi i bez wyrazu z motywacjami w ogóle nie zachęcającymi do poznania historii - całość ratuje tylko Noel, a Serah to dla mnie najbardziej irytująca i głupia bohaterka z jaką przyszło mi się spotkać w grach - najgorsze jest to, że to postać, którą trzeba prowadzić, gdyby była NPCem zlecającym jakieś zadanie jeszcze bym to przeżył.
Zadania poboczne też pozostawiają sporo do życzenia, bo to typowe zapychacze czasu - przynieś, zanieś, pozamiataj, nic nie wychodzącego poza minimum spotykane w pierwszym lepszym zachodnim h'n's (wyjątkiem jest jedynie quiz z wiedzy na temat świata FFXIII/FFIII-2).
Nowość w postaci interaktywnych dialogów też nie jest jakoś specjalnie rozbudowana, są bardzo krótkie i ograniczone do jednokrotnego wyboru jakiejś opcji.
Lokacje zostały nieco bardziej otwarte ale widać, że sporo im brakuje do poziomu wykonania tych z XIII. Większość podobnych do siebie, zrobionych na odwal się, generalnie nic nie wartego zapamiętania i odwiedzania, a w pierwszej części nie raz zatrzymywałem się oglądając krajobrazy (mimo, ze gra ma w większości budowę tunelową).
Muzyka to również utwory z odzysku, bo chyba wszystkie pochodzą z soundtracku XIII (mogę się jednak mylić), jakoś nie dosłuchałem się niczego nowego. Muzykę w obu częściach oceniam na przeciętną, z całości mógłbym słuchać na pewno jednego utworu, może dwóch, a najgorsze jest to, że twórcy nie przewidzieli tego, że komuś się może ona nie spodobać i nie ma możliwości jej wyciszenia lub wyłączenia (w obu tytułach), w zamian zaś katuje się gracza głośnym jej słuchaniem! Ktoś w Square-Enix nie ma zielonego pojęcia co oznacza określenie "background music".
Udało mi się dorwać XIII-2 w cenie 60zł, nówka ze sklepu. Postawiłam sobie granice cenową ze względu na słabą pierwszą część. Po krótce - filmiki oczywiście miodzio, ale z tą grywalnością to się mocno zje**li od FFX. Druga odsłona XIII wydaje mi się jednak bardziej atrakcyjna. Troche więcej bajerów, które jak na moje wpłynęły pozytywnie na jakość gry.
Gra jest przyjemna. Powoli zaczynam wbijać Platynę no ale jeszcze sporo godziny zanim to zrobię.
@Marco Polo
kompletnie sie z toba nie zgadzam. serah daje rade to raz, a jak ci sie nie poboba - zmienasz w opcjach lidera na Noela i kierujesz nim.
Krajobrazy i grafika - w tym hejtowaniu "umknal" ci mega upgrade gry w postaci zmiennych warunkow pogodowych (deszcz, snieg, wiatr, lato) ktory widac tez na postaciach! Chyba nie powiesz, ze zaraz po pierwszym prologu w wiosce, wchodzac do 3AF Bodhum nie zrobilo na Ciebie wrazenia deszczowe miasto, mokre ubrania postaci , woda splywjaca po calym ciele (polecam przyblizyc kamere). Albo Bodhum AF 300 gdzie wchodzisz, zima, poada snieg, na postaciach na ubraniu i na glowie fragmenty sniegu. rewelacja.
Sama gra daje rade, bedac pod koniec FFXIII owoli juz gralem w FFXIII-2 (XIII zabralem sie od nowa, kiedys nie skonczylem, teraz byl czas). A teraz jestem w polowie FFXIII-2 i jestem bardzo zadowolony. Nawet taki drobiazg jak przelaczenie paradimow bez tej glupiej animacji za pierwszym razem jak w XIII mocno zmienia podejscie.
a jak piszesz, ze "muzyka to chyba wszystkie sountracki z XIII" gdzie 90% jest nowa, moze kilka jest ze starych + kilka mixow (w koncu to ten sam swiat i kntynuacja) to nie mam pytan;) Jest mnostwo nowej muzyki, rowniez bardzo wpadajacej w ucho jak w przypadku XIII.
DIalogi nie maja byc dialogami, tylko maja ruszyc twoje szare komorki "co w tym momencie bysmy powiedzieli", uwzgledniajac fabule oraz character postaci z ktora rozmawiamy; wwiekszosci przypadkow nie jest to losowe, jak dobrze wymyslisz to dostaniesz nawet czasem bonus. Dobrym przykladem jest jak pierwszy raz Noel i Serah spotykaja Yuel i pozniej masz 4 opcje dialogowe z zapytaniem do Noela o co chodzi.
Przeszłam w kilka dni, doskonale się bawiąc i robiąc misje poboczne jak oszalała.
Największym plusem jest to, że w odróżnieniu do XIII, możemy wracać do różnych lokacji. Jesteśmy bardziej mobilni, dzięki czemu wraca urok poprzednich Finali :)
Kolejnym OLBRZYMIM plusem są: podkłady muzyczne (urzekły mnie) i głos Chaosa <3 (psycho-fan mode off).
Rzeczą, która mnie załamała, było oczywiście zakończenie... i komunikat... to be continued...
Po ostatnim, ostatnim filmiku niemal się nie poryczałam. Nie ze wzruszenia, ale ze zmęczenia (cała noc grania) i zawodu, i z żalu, że tak zawalili końcówkę.
Ale łapanie chocobosów i muzyka (plus głos Chaosa), wynagradzają nawet tak nędzny finał ;)
Ja uważam że wszystkie gierki FF są niezłe,każda ma swój niepowtarzalny urok i klimat.Zwracam się z prośbą żeby może ktoś wrzucił dokładny poradnik pdf do gierki.Na pewno można przejść grę bez niego ale czasami można się trochę wspomóc.Pozdrawiam.
Proszę jeszcze raz o poradnik do tej gierki,wszędzie na stronach angielskojęzycznych jest mnóstwo poradników do tej gry ale u nas niestety nie ma żadnego porządnego poradnika.Nie każdy zna angielski a dla fanów tej gry na pewno taka pomoc by się przydała.Taka strona jak Wasza jedna z lepszych dotycząca gier powinna takowy poradnik posiadać.
Tak jak pierwsza część, FF XIII-2 urzeka przede wszystkim oprawą audiowizualną. Ponadto system podróży między czasami i miejscami daje nam znacznie więcej mobilności w porównaniu do poprzedniczki. Moim zdaniem system walki - z jednej strony dynamiczny, a zarazem z elementami taktycznymi - spisuje się bardzo dobrze. Grę wspominam bardzo dobrze :)
Ta gra to największy śmieć w jaki grałem od dawna! I to nie z powodu systemu walki czy grafiki - tylko kosmicznie nudnych przedłużaczy. Poszukiwanie śmici w innych czasach jeszcze moge przeboleć choć to po prostu głupie bo nigdy nie wiadomo czego ani gdzie szukać a ty poruszasz się i tak po tych samych lokajcach. Najgorsze są jednak minigry(całe trzy swoją drogą). Ten pieprzony zegar nimal doprowadził mnie do szału! Plus ten labirynt pod koniec gry. Ile ja tam zmarnowałem czasu... Największy grzech tej gry to NUDA! W poprzedniej części biegaliśmy po korytarzasz więc o pogubieniu się nie byyło mowy, a walki i scenki były bardzo często. Tutaj mamy strasznie dużo biegania i mało walk i fabuły. Final fantasy był jednym z powodów dla których kupiłem konsolę i nie spodziewałem się takiego szitu...
Od dawna wiadomo, że premiera gry jest wyznaczona na 11 grudnia tego roku, a tutaj nadal widnieje 'marzec 2015'.
Swietna gra oby kontynuacja wyszła tez na PC
@Butryk89 Pisząc że to gra dla niego to obraza dla wszystkich dzieci bo dzieci mają przynajmniej coś w głowie.
Gra jest tym, czym powinna być pierwotna XIII względem grywalności! Zdecydowanie polecam: bardzo wciągająca fabuła, pełna uczuć i zwrotów akcji - jako to w świecie FF powinno być! Rewelacyjna muzyka, słuchałem jej całymi godzinami po ukończeniu gry. Pomysł z podróżami w czasie nieco do mnie nie trafiał, jednak poza tym same superlatywy. Caius to antagonista, którego moim zdaniem nie było w serii od lat: świetnie przedstawiony, treściwy, pełny zaangażowania i pasji - można było go dobrze poznać i wyrobić sobie prywatną opinię podczas długiej rozgrywki. "Ma moc"! :)
Odniosłem wrażenie że ta odsłona jest jakby wymuszona. Coś jak nowe Assassyny. Zmieniono też wiele mechanik, przez co ciężko było mi się przenieść z pierwszej odsłony na drugą. Fabuła też miała pokręcony start i nie spodobała mi się. Ale kupiłem całą sagę więc mam nadzieję że trzecia odsłona bardziej mi przypadnie do gustu.
Ciężko się odnaleźć na początku ale później wciąga fabuła. Zdecydowanie za dużo walk bywało że z 3-4 pod rząd po walce zrobiłem jeden krok i już następni przeciwnicy :D To zdecydowanie na minus odechciewa się eksploracji przez to, dlatego lepiej się nastawić tylko na story mode i nie wykonywać pobocznych rzeczy chyba że ktoś na dużą cierpliwość.
Polskie tłumaczenie do pobrania:
http://www.balamb.pl/nasze-projekty/final-fantasy-xiii-2-pl/867-spolszczenie-final-fantasy-xiii-2-steam-gotowe
Po bardzo dobrym Final Fantasy XIII wziąłem się za XIII-2 i muszę przyznać że gra jest świetna. FF XIII-2 kontynuuje wątki z FF XIII i znajomość poprzedniej części jest wymagana.
FF XIII-2 porusza dosyć ciekawą tematykę a mowa tu o podróżach w czasie. Jest takich gier na rynku trochę ale wciąż jest to niszowy temat. Final XIII-2 podszedł w taki sposób że odkrywamy nowe lokacje w różnych czasach ale również w danej lokacji możemy być w innym czasie. Sprowadza się to do tego że podróżujemy w przyszłość lub przeszłość ale i też widzimy jak zmienia się świat wokół nas.
Wychodzi dosyć sporo kombinacji i jest co eksplorować/walczyć itp...
Głównymi bohaterami są Serah (siostra głównej bohaterki z FF XIII) i Noel (podróżnik w czasie). Główne postacie są fajnie rozpisane i da się je polubić. Towarzyszy mi również stworek/zwierzak imieniem Mog. Tak ten Mog to takie typowe Japan Kawai. Jeśli ktoś nie lubi takich rzeczy to będzie ciężko strawić tego stworka. Ten Mog sprawa że gra wygląda trochę na infantylną, ale to tylko pozory. Nawet da się lubić tego stworka po jakimś czasie.
Cały gameplay jest jak w FF XIII, różnica jest taka że można werbować stwory które pokonamy aby nam pomagały w późniejszych walkach. Możemy je również levelować i ubierać. XIII-2 jest bardziej otwartą grą od liniowej XIII. Możemy wrócić do każdej odwiedzonej lokacji.
FF XIII-2 jest którzy od XIII. Grę ukończyłem w 42 godziny i zdobyłem 140/160 fragmentów. Bardzo fajnie grało mi się w tę cześć i naprawdę polecam. Została mi jeszcze ostania cześć FF XIII a mowa o FF Lightning Returns. Grę ukończyłem na XSX we wstecznej kompatybilności.