Final Fantasy XII: Revenant Wings NDS
Kontynuacja opowieści przedstawionej w grze "Final Fantasy XII". "Revenant Wings" łączy w sobie elementy jRPG-a oraz prostej strategii czasu rzeczywistego.
Final Fantasy XII: Revenant Wings Premiera NDS
20listopada2007
pudełko PL
29lutego2008
producent: Square Enix wydawca: Square Enix wydawca PL: Cenega S.A. Strona oficjalna
Angielskie napisy i dialogi
Gry podobne do Final Fantasy XII: Revenant Wings
Pokemon Diamond
Golden Sun: Dark Dawn
Blue Dragon Plus
Final Fantasy XII: Revenant Wings jest połączeniem jRPG-a oraz prostej strategii czasu rzeczywistego. Produkt ten w bardzo wyraźny sposób nawiązuje naturalnie do gry Final Fantasy XII, wydanej na konsolę PlayStation 2. Revenant Wings nie powiela jednak wydarzeń przedstawionych w swym pierwowzorze, kontynuując wybrane wątki opowieści. Producent bardzo duży nacisk położył także na wykorzystanie unikatowych możliwości konsoli DS, stanowiącej jedyną platformę docelową dla Revenant Wings.
Akcja opisywanego RPG-a osadzona została w świecie o nazwie Ivalice. Fanom serii kraina ta powinna być znana nie tylko za sprawą podstawowej wersji FF XII, ale i również dzięki wybranym grom z serii Final Fantasy Tactics (między innymi The War of the Lions na PSP i FFTA2 na DS-a). Przedstawione w Revenant Wings wydarzenia rozgrywają się rok po historii przedstwionej w Final Fantasy XII. Wcielamy się w postać pirata o imieniu Vaan, przemierzającego rejony Ivalice wraz ze swym przyjacielem Penelo. Główni bohaterowie wyruszają na poszukiwanie skarbu, docierając na latający kontynent Lemurés. W tym właśnie miejscu rozgrywa się znaczna część gry. Nie zabrakło też jednak bardziej klasycznych obszarów, w całości rozgrywających się na stałym gruncie. Kolejne postępy obrazowane są przy użyciu scenek przerywnikowych, równolegle wyświetlanych na obu ekranach konsoli.
Podobnie jak w innych grach z serii Final Fantasy, zajmujemy się eksploracją okolicy oraz wykonywaniem zlecanych przez postaci niezależne questów. Nieco inaczej przedstawiają się natomiast bitwy. Nie wydajemy poleceń pojedynczym bohaterom. Zamiast tego dowodzimy całymi armiami, składającymi się z większej liczby jednostek. Wszystkie polecenia wydaje się z wykorzystaniem ekranu dotykowego DS-a. Mogą one dotyczyć przemieszczenia się w wybrane miejsce, czy zaatakowania oddziałów wroga. Ekran dotykowy służy też do zaznaczania jednostek, co odbywa się w podobny sposób do popularnych RTS-ów.
Sterowane postaci mogą korzystać z różnego rodzaju ataków specjalnych. Przewidziano też możliwość przyzywania potężnych istot, które udzielają nam niezbędnego wsparcia. Podobnie jak w Final Fantasy XII na PS2, używamy również gambitów. Są to przedmioty, dzięki którym możliwe staje się programowanie zachowań innych bohaterów. Powoduje to, iż nie musimy nieustannie kontrolować ich poczynań.
Wydarzenia obserwowane są w rzucie izometrycznym. Na szczególną uwagę zasługują efekty towarzyszące przywoływaniu potężniejszych pomocników. Za warstwę dźwiękową gry odpowiedzialny jest Hitoshi Sakimoto (Final Fantasy Tactics Advance, Breath of Fire: Dragon Quarter, Vagrant Story). Revenant Wings powstał wyłącznie z myślą o pojedynczym graczu.
Ostatnia modyfikacja 10 grudnia 2007
Tryb gry: single player
Ocena użytkowników: 6,9 / 10 na podstawie 53 głosów czytelników.
Final Fantasy XII: Revenant Wings cena w dniu premiery: 179,90 PLN
Klasyfikacja PEGI Final Fantasy XII: Revenant Wings