Final Fantasy Crystal Chronicles: The Crystal Bearers Wii
Kolejna odsłona japońskiego RPG akcji z cyklu Final Fantasy. Wcielamy się w fantastycznych bohaterów, przemierzających krainę pełną przygód i potworów. Nowością w grze jest m. in. system telekinezy, który nie raz wyciągnie nas z opresji.
Final Fantasy Crystal Chronicles: The Crystal Bearers Premiera Wii
12listopada2009
producent: Square Enix wydawca: Square Enix Strona oficjalna
Angielskie napisy i dialogi
Gry podobne do Final Fantasy Crystal Chronicles: The Crystal Bearers
The Legend of Zelda: Twilight Princess
Xenoblade Chronicles
Dragon Quest Swords: The Masked Queen and the Tower of Mirrors
Final Fantasy Crystal Chronicles: The Crystal Bearers to gra fabularna utrzymana w japońskim stylu. Z myślą o konsoli Nintendo Wii wyprodukowała ją firma Square Enix. Produkcja, w przeciwieństwie do przedstawicieli klasycznych jRPG, stawia przede wszystkim na akcję. The Crystal Bearers pod względem fabularnym osadzone zostało w uniwersum znanym fanów gry Final Fantasy Crystal Chronicles (wydanej w 2006 roku w wersji na Nintendo GameCube).
Historia przedstawiona w The Crystal Bearers toczy się tysiące lat po wydarzeniach znanych z oryginału. Jedna z czterech głównych ras świata Crystal Chronicles – tzw. Yuke’owie – została poddana anihilacji po zniszczeniu świętego dla niej Kryształtu. Władzę przejęli w ten sposób zwycięzcy Liltiesowie. Będąc główną siłą planety niemal automatycznie podjęli decyzję o rozpoczęciu nowej ery nauki, przejęciu kontroli nad pozostałymi dwoma Kryształowymi Reaktorami oraz zdominowaniu pozostających przy życiu przedstawicieli ras Clavat oraz Selkie. W tym nieciekawym świecie przyszło żyć wytykanym palcami, magicznym istotom określanym mianem Crystal Bearers. W jednego z nich – noszącego imię Layla – wciela się gracz. Wkrótce okaże się, że jest on bardzo niewygodnym osobnikiem z punktu widzenia Liltiesów, którzy uczynią wszystko, by pozbyć się swojego jedynego zagrożenia.
W Final Fantasy Crystal Chronicles: The Crystal Bearers, w przeciwieństwie do oryginału znanego posiadaczom GameCube’a, gracz wciela się tylko w jedną postać i koncentruje się na rozgrywce w trybie single player (w Crystal Chronicles nacisk położony został na kooperację dla maksymalnie czterech osób). Rozgrywka skupia się na odbywaniu podróży po wirtualnym uniwersum wykreowanym przez Square Enix, prowadzeniu rozmów z bohaterami niezależnymi, a także walce – w tym konkretnym przypadku prowadzonej w całości w czasie rzeczywistym (toczonej także w przestworzach).
W opisywanej produkcji zastosowanie znalazło kilka innowacyjnych systemów. W trakcie starć gracz może, a nawet powinien, korzystać z funkcji telekinezy. Dzięki temu jest on w stanie poruszać przeciwnikami po polu walki, ciskać w nich różnymi przedmiotami, a także zmuszać ich do stosowania swych umiejętności przeciwko innym wrogom. Telekinezę wykorzystuje się również do rozwiązywania zagadek środowiskowych (przesuniecie bloku skalnego, aktywowanie ukrytej dźwigni itp.).
W przeciwieństwie do większości gier z gatunku jRPG, w The Crystal Bearers zabrakło standardowego systemu rozwoju postaci, opartego o zdobywanie punktów doświadczenia. Na statystyki postaci gracz wpływa tu bowiem kupując nowe akcesoria, broń, a także elementy pancerza. Główny bohater nieustannie rozwija również swoje zdolności telekinetyczne.
Rozgrywce towarzyszy miła dla oka, trójwymiarowa oprawa graficzna, wykorzystująca silnik graficzny znany jeszcze z czasów Final Fantasy Crystal Chronicles na GameCube’a.
Ostatnia modyfikacja 30 września 2009
Tryb gry: single player
Ocena użytkowników: 8,7 / 10 na podstawie 54 głosów czytelników.
Klasyfikacja PEGI Final Fantasy Crystal Chronicles: The Crystal Bearers