Final Fantasy Crystal Chronicles: My Life as a King Wii
Gra stanowiąca połączenie japońskiego RPG-a oraz strategii ekonomicznej. Wcielamy się w postać króla Leo, dążąc do odbudowania utraconego wcześniej królestwa.
Final Fantasy Crystal Chronicles: My Life as a King Premiera Wii
12maja2008
producent: Square Enix wydawca: Square Enix Strona oficjalna
Angielskie napisy i dialogi
Gry podobne do Final Fantasy Crystal Chronicles: My Life as a King
The Legend of Zelda: Ocarina of Time
Monster Hunter 3 (tri-)
Dragon Quest Swords: The Masked Queen and the Tower of Mirrors
My Life as a King to kolejna odsłona mini-serii Final Fantasy Crystal Chronicles i zarazem oficjalna kontynuacja słynnego RPG-a, który w 2004 roku zadebiutował na konsoli Nintendo Gamecube. Tym razem zadbano wyłącznie o posiadaczy Nintendo Wii, a konkretnie klientów sieciowej usługi WiiWare. Pobranie omawianej produkcji wymaga uiszczenia opłaty w wysokości 1500 Wii Points.
W przeciwieństwie do pierwszej części serii, która była typowym japońskim RPG-iem, sequel stawia większy nacisk na konieczność pozostawania w jednym miejscu, oferując ponadto elementy typowe dla popularnych strategii ekonomicznych. Zgodnie z tym co może sugerować sam tytuł, gracz wciela się w postać króla, a konkretnie mężczyzny o imieniu Leo. Sterowana postać musi przyczynić się do odbudowy utraconego królestwa z wykorzystaniem magicznych mocy pozyskanych z pewnego kryształu. Dbanie o stały rozwój królestwa jest niezwykle ważne w celu zapewnienia bezpieczeństwa swoim podwładnym, zarówno przed wrogimi armiami, jak i nękającymi krainę potworami.
W My Life as a King bardzo duży nacisk położono na główną postać. Król Leo w miarę postępów w rozgrywce nabywa nowe umiejętności oraz profesje. Z racji obejmowanej pozycji w królestwie wiele czynności nie trzeba wykonywać osobiście. W trakcie zabawy król nigdy nie opuszcza swojego zamku, a jedynie zleca konkretne misje żołnierzom czy magom, którzy następnie przystępują do działania. W taki właśnie sposób pozyskuje się nowe skarby, elementy ekwipunku czy potężne artefakty. Wszyscy podwładni chętnie przekazują też raporty ze swoich postępów. Mogą to być zarówno opisy przebiegu walk, jak i sugestie odnośnie budowli jakie wypadałoby w danym momencie skonstruować.
Oprawa wizualna My Life as a King jest bardzo uproszczona, pełniąc wręcz symboliczną rolę. Wynika to w głównej mierze z ograniczeń objętościowych, narzuconych na gry sprzedawane w ramach usługi WiiWare. Oznacza to między innymi brak bezpośredniego uczestnictwa w toczonych przez podległych żołnierzy walkach. Ponadto modele napotykanych postaci prezentują się bardzo podobnie, różniąc się jedynie nadanymi im imionami. Mimo wszystko zmagania ukazywane są w trzech wymiarach, a gracz dysponuje dużą swobodą w przemieszczaniu się po zbudowanym przez siebie zamku.
Ostatnia modyfikacja 24 kwietnia 2008
Tryb gry: single player
Klasyfikacja PEGI Final Fantasy Crystal Chronicles: My Life as a King