Fallen Legion: Flames of Rebellion
Zrealizowana w klasycznej side-scrollowej perspektywie, dwuwymiarowa gra jRPG z elementami bijatyki. Wcielamy się w postać Legata, próbującego przejąć władzę w kraju osłabionym po śmierci poprzedniego monarchy.
producent: YummyYummyTummy wydawca: YummyYummyTummy
Fallen Legion: Flames of Rebellion jest side-scrollową grą jRPG, opracowaną przez zespół YummyYummyTummy. Tytuł pojawił się na konsoli PS4 i PSV.
Fabuła
W Fallen Legion: Flames of Rebellion na platformie PS4 i PSV gracz trafia do fantastycznego królestwa Fenumii. Przedwczesna śmierć władcy sprawiła, że kraina szybko straciła dawny splendor – problemowi stara się zaradzić jego córka, księżniczka Cecille, która wyrusza w długą i niebezpieczną podróż celem zapewnienia poddanym spokoju i bezpieczeństwa. Sytuację stara się wykorzystać Legat, w którego wciela się gracz, podejmując próbę przejęcia władzy nad krajem. Głównym zadaniem, jakie czeka na wykonanie, jest pozbycie się zdrajców z szeregów armii. Sprawy szybko przybierają jednak nieoczekiwany obrót – protagonista musi stawić czoła licznym niebezpieczeństwom zagrażającym przyszłości Fenumii.
Opowiedziana w grze historia ma nieliniowy przebieg, a to, jaką ścieżką podąży, zależy w dużej mierze od poczynań gracza i podejmowanych przez niego decyzji. Warto nadmienić, że nad warstwą fabularną produkcji czuwał Ben Bateman, czyli edytor lokalizacji ciepło przyjętego przez graczy Zero Escape: Virtue's Last Reward.
Mechanika
Fallen Legion: Flames of Rebellion łączy szereg charakterystycznych cech gatunku jRPG z niezwykle silnymi elementami klasycznych, side-scrollowych produkcji typu beat’em up. W grze znalazły się więc oczywiście rozbudowany wątek fabularny i konieczność podejmowania kluczowych dlań decyzji, a także dość typowy system rozwoju postaci. Jednak najważniejszym elementem rozgrywki pozostaje tu toczona w czasie rzeczywistym walka, której mechanika – choć przypomina nieco znany z serii Final Fantasy system Active Time Battle – zrealizowana została w dość nietypowy dla gatunku sposób.
Podczas walki kontrolujemy Legata oraz trójkę jego towarzyszy. Każda z tych postaci odznacza się nieco innymi umiejętnościami i odmiennym stylem walki: Zulfiqar potrafi np. uderzać przeciwników swą potężną tarczą, Longinus – przeszywać ich ciała włócznią, a Apollon – razić gradem strzał. Dodatkowy modyfikator stanowią zaś pojawiające się losowo karty, dzięki którym nasi wojownicy mogą czasowo zwiększyć siłę, uleczyć rany, bądź zaskoczyć przeciwnika jakąś nietypową techniką. Podczas walki za akcję każdej z postaci odpowiada jeden z przycisków gamepada, a droga do sukcesu leży w umiejętnym łączeniu ataków całej drużyny w rozbudowane combosy. Niemniej ważnym elementem jest też odpowiednie wyczucie czasu – dzięki idealnie trafionemu blokowi możemy np. ogłuszać przeciwników lub odbijać pociski.
Kwestie techniczne
Wydany na platformie PS4 i PSV Fallen Legion: Flames of Rebellion odznacza się dość nietypowym dla gatunku, side-scrollowym widokiem z boku. Ręcznie malowana, dwuwymiarowa grafika gry budzi zaś skojarzenia ze współczesnymi, przeglądarkowymi produkcjami MMORPG, choć w porównaniu z nimi stoi rzecz jasna na znacznie wyższym poziomie.
Ostatnia modyfikacja 15 grudnia 2017
Tryb gry: single player
Klasyfikacja PEGI Fallen Legion: Flames of Rebellion