Fall of Porcupine
Inspirowana Night in the Woods przygodowa gra 2D w rzucie bocznym, stworzona przez niezależne niemieckie studio BUNTSPECHT.GAMES. Fall of Porcupine opowiada historię młodego lekarza imieniem Finley, który niedawno rozpoczął pracę w szpitalu St.
producent: Critical Rabbit / Buntspecht.Games wydawca: Assemble Entertainment Strona oficjalna
Fall of Porcupine to gra przygodowa typu side-scroll z elementami platformówki, kładąca szczególny nacisk na fabułę, eksplorację barwnego, tytułowego miasteczka oraz rozwój bohaterów. Produkcja ta została opracowana przez niezależne, niemieckie studio BUNTSPECHT.GAMES. Przed ukazaniem się pełnej wersji gry, na platformie Steam pojawiło się jej ponad godzinne demo – Fall of Porcupine: Last Days of Summer.
Fabuła
Do miasteczka Porcupine właśnie zawitała kalendarzowa jesień, zwiastująca zbliżający się i oczekiwany przez wszystkich Festiwal Hibernacji (Hibernation Festival). Niedawno przeprowadził się tu też początkujący lekarz Finley, który zdecydował się na podjęcie pracy w miejscowym szpitalu St. Ursula. Pracuje tam dopiero drugi tydzień i zależy mu, by zrobić jak najlepsze wrażenie na starszych rangą współpracownikach. Niestety, kierowca jego autobusu tym razem kończy trasę wcześniej, przez co protagonista dociera na miejsce spóźniony. Na parterze spotyka pierwszą bohaterkę, recepcjonistkę Ingrid, a po stawieniu się na miejsce dyżuru, internistkę Mię oraz swoją przełożoną dr Krokowski. Chcąc zatrzeć złe wrażenie wywołane spóźnieniem, Finley stara się jak najlepiej wywiązywać ze swoich zadań. Po intensywnym dniu pracy zostaje wysłany do domu, by wypocząć przed nocnym dyżurem. Zamiast tego trafia jednak do baru, a następnego dnia zostaje wyciągnięty przez swojego przyjaciela na wycieczkę. Mimo wszystko dociera na czas do szpitala i z zapałem rozpoczyna pracę.
Początkowo nocny dyżur przebiega bez większych komplikacji. Finley odwiedza swoich pacjentów, dopytując o ich samopoczucie, konsultując objawy i przeprowadzając zabiegi. Sytuacja zmienia się jednak, gdy jeden z pacjentów – cierpiący na demencję pan Arndes – niespodziewanie znika.
Mechanika
Fall of Porcupine stanowi swoistą mieszankę gry platformowej oraz przygodowej i może przywodzić na myśl inną produkcję tego typu – Night in the Woods. Poza eksploracją barwnych terenów, zbieraniem przedmiotów i nawiązywaniem dialogów z innymi bohaterami, nie brakuje w niej też sekwencji z pokonywaniem przeszkód, rozwiązywaniem ograniczonych czasowo zręcznościówek czy łamigłówek, a nawet pojedynkowania się z innymi postaciami.
W trakcie rozgrywki napotykamy na swej drodze wiele różnorodnych postaci. Z częścią z nich możemy nawiązywać luźne rozmowy, a nasza interakcja nie wnosi wiele do fabuły. Przy istotniejszych bohaterach nieraz otrzymujemy jednak kilka opcji dialogowych. Jeżeli np. prowadzimy konwersację z pacjentem, możemy wypróbować wszystkie, zaczynając od bardziej ogólnych tematów a następnie przechodząc do sedna wizyty. Innym razem jednak sytuacja pozwala nam na wybór tylko jednej kwestii, która może wpłynąć na dalszy rozwój historii.
Choć gra w dużej mierze koncentruje się na wątku fabularnym, gracz nieraz stawiany jest w niej przed licznymi wyzwaniami. Po pierwsze główny bohater, w którego przychodzi nam się wcielić, jest przede wszystkim lekarzem. W produkcji pojawia się więc sporo sekwencji, w których musimy zająć się naszymi pacjentami. Badania i zabiegi prezentowane są w postaci minigier. Jedną z nich jest czasówka, w której mamy za zadanie naciskać i przytrzymywać odpowiednie przyciski, wyświetlające się na ekranie. Za prawidłowe wykonanie tasku przydzielona zostaje nam ocena (im lepszy refleks, tym wyższa) a widoczna u góry ekranu ikonka pacjenta zmienia kolor na zielony. Kolejne polega na poprawnym odgadnięciu objawów choroby. Gdy jedna z dostępnych ikonek zostanie umieszczona we właściwym miejscu na schemacie, zmienia kolor na zielony. Mamy w sumie 8 szans na ustawienie symboli w odpowiedniej kolejności.
Mini gierki pojawiają się też na innych etapach rozgrywki. Czasem przybierają formę niewinnej rywalizacji, która może wpłynąć na zmianę kwestii dialogowych bohaterów, innym znów razem przeobrażają się w klasyczne mordobicie. Druga z wymienionych opcji została zaczerpnięta z gier z gatunku bijatyk, w których widoczne są paski życia, opcje ataku, obrony i możliwości wystosowania specjalnego ciosu.
Kwestie techniczne
Fall of Porcupine to produkcja side-scrollowa, której dwuwymiarowa oprawa wizualna została utrzymana w żywych i przyjemnych dla oka barwach. Za ilustracje i designy postaci odpowiada Max Beindorf. Całości uroku dodaje zróżnicowana ścieżka dźwiękowa z piosenką przewodnią o tytule „U bloom still”.
Ostatnia modyfikacja 4 maja 2023
Tryb gry: single player
Wymagania wiekowe Fall of Porcupine: 12+
Fall of Porcupine Wymagania sprzętowe
PC Windows
- Minimalne:
- Intel Quad Core i5
- 4 GB RAM
- karta grafiki Intel HD 4000 lub lepsza
- 6 GB HDD
- Windows 7 64-bit
- Zalecane:
- Intel Quad Core i5
- 8 GB RAM
- karta grafiki 2 GB GeForce GTX 560 lub lepsza
- 6 GB HDD
- Windows 10 64-bit