Encyklopedia Gier Top Gry Premiery Beta testy Screeny Download Redakcja poleca Katalog firm SłownikSymulacjePC
Okładka Evochron Renegades (PC)
OkładkaEvochron Renegades (PC)

Evochron Renegades PC

Evochron Renegades to rozbudowany, trójwymiarowy symulator statków kosmicznych, stworzony przez niezależne, specjalizujące się w tym gatunku, studio developerskie StarWraith 3D Games.

Symulacje | science fiction | kosmiczne | indie | multiplayer | singleplayer | internet | LAN

Kolekcja gier
Obserwuj grę

Evochron Renegades Premiera PC

28września2007

producent: StarWraith 3D Games wydawca: StarWraith 3D Games Strona oficjalna

Angielskie napisy i dialogiAngielskie napisy i dialogi

Gry podobne do Evochron Renegades

Elite: Dangerous

X3 Konflikt Terrański

Frontier: Elite II

Evochron Renegades to rozbudowany, trójwymiarowy symulator statków kosmicznych, stworzony przez niezależne, specjalizujące się w tym gatunku, studio developerskie StarWraith 3D Games (na koncie m. in. Star Wraith IV: Reviction oraz Arvoch Conflict), będący jednocześnie trzecią częścią cyklu Evochron. Produkty tej firmy dotychczas skupiały się głównie na bojowym aspekcie międzygwiezdnej egzystencji. Tym razem jednak zdecydowano się podejść do tematu w sposób nieco bardziej swobodny i nieliniowy, dzięki czemu gracz sam wybiera najciekawszy dla siebie rodzaj rozgrywki. W efekcie omawiana pozycja znacznie przekracza ramy standardowego symulatora, stając się de facto skrzyżowaniem wielu różnych gatunków gier.

Jednym z najważniejszych priorytetów przy tworzeniu Evochron Renegades było jak największe urozmaicenie rozgrywki oraz oddanie całej inicjatywy w ręce gracza. Tylko od nas zależy, jaką rolę w tej kosmicznej układance odegramy, możemy robić praktycznie wszystko, na co tylko pozwoli nam wyobraźnia oraz dostępna ilość paliwa. Nie musimy wybierać tylko między handlem i walką, tak jak w większości tego typu produkcji. Gracz ma bardzo duże możliwości modyfikowania swojego statku, bez przeszkód może więc przeobrazić go np. w mobilną platformę wydobywczą, gwiezdny generator energii słonecznej, superszybki ścigacz czy asteroidową żniwiarkę. Możliwości rozwoju i zbijania fortuny mamy niemal tyle, co i w realnym świecie.

Podobny stopień swobody odnajdujemy w sferze poruszania się po wirtualnym wszechświecie – nie mamy tutaj praktycznie żadnych barier, kosmos nie jest twardo podzielony na połączone ze sobą sztucznymi bramami czy robaczymi dziurami obszary, niemal do każdego zakątka przestrzeni możemy dotrzeć 'na piechotę', korzystając jedynie z podstawowego napędu statku i wożonego na pokładzie paliwa. Co więcej, w podobny sposób możemy płynnie lądować na powierzchni planet i ciał niebieskich, po drodze nie ma bowiem żadnych ekranów wczytujących czy nagłych zmian świata zewnętrznego. Żeby było ciekawiej, każda planeta charakteryzuje się różnymi warunkami pogodowymi (śniegi, burze, turbulencje, zjawiska grawitacyjne), co zostało wiernie odwzorowane w grze.

Pójście w kierunku maksymalnej nieliniowości wiąże się oczywiście z nieco luźniejszym potraktowaniem głównej linii fabularnej, która praktycznie w niczym nie ogranicza użytkownika. Gracz sam decyduje, w co i w jakim stopniu się zaangażuje, w jakich sprawach zajmie stanowisko i w jakiej działalności będzie uczestniczył. Miłośnicy klasycznych Frontier: Elite II czy Wing Commander: Privateer nie powinni jednak czuć się zawiedzeni – dopracowany, realistyczny model ekonomiczny sprawnie łączy się tutaj ze sprawdzonym i fachowo przygotowanym silnikiem odpowiedzialnym za symulację kosmicznych potyczek, korzystającym z doświadczeń z poprzednich gier StarWraith 3D Games. Dzięki wspomnianym wcześniej możliwościom samodzielnej modyfikacji i uzbrajania naszej maszyny, gracz może w znacznym stopniu poprawić swój potencjał bojowo-handlowy. Osiągając odpowiedni poziom zamożności, sami możemy zejść do stoczni i zabawić się w inżynierów, realizując całkowicie własny projekt statku. Jeśli nie mamy czasu na majsterkowanie, możemy po prostu zainwestować w statek zupełnie nowej klasy.

Silnik graficzny jest znacząco zmodernizowanym i usprawnionym modelem znanym z poprzednich programów studia developerskiego. Aktywnie wspierają go złożone algorytmy fizyczne, mające na celu wierne odzwierciedlenie zachowania się statków w różnych warunkach grawitacyjnych. Duże znaczenie ma także rozbudowany system sterowania (gra obsługuje myszki, klawiatury, joysticki, pady, force feedback, a nawet pozwala na kierowanie statkiem ruchami głowy, dzięki technologii Natural Point's TrackIR). Całość uzupełniają tryby rozgrywki multiplayer (umożliwiające zarówno wzajemną współpracę w trybie cooperative, jak i zaciekłą walkę PvP, również korzystając ze statków stworzonych i rozwijanych w trybie rozgrywki pojedynczej) oraz ciekawie prezentujący się edytor wszechświata, umożliwiający daleko idącą ingerencję w kształt świata gry.

Ostatnia modyfikacja 10 grudnia 2007

Tryb gry: single / multiplayer   Tryb multiplayer: Internet / sieć lokalna  

Nośnik: 1 CD

Ocena użytkowników: 7,5 / 10 na podstawie 47 głosów czytelników.

Wymagania wiekowe Evochron Renegades: 12+

Evochron Renegades Wymagania sprzętowe

PC Windows

PC Windows

  • Zalecane:
  • Pentium 4 2.2 GHz
  • 1 GB RAM
  • karta grafiki 128 MB (GeForce FX 5700 lub lepsza)
  • 250 MB HDD
  • Windows 98/Me/2000/XP/Vista