Everyday Shooter
Riff: Everyday Shooter
Everyday Shooter to prosta relaksująca produkcja, łącząca w sobie cechy gry muzycznej i strzelaniny w stylu Robotron 2084 lub Geometry Wars. Gra została opracowana przez firmę Queasy Games.
producent: Queasy Games wydawca: Queasy Games Strona oficjalna
Everyday Shooter to prosta relaksująca produkcja, łącząca w sobie cechy gry muzycznej i strzelaniny w stylu Robotron 2084 lub Geometry Wars. Tytuł powstał najpierw z myślą o komputerach PC (wersja ta została nagrodzona na Independent Games Festival 2007), dopiero później przygotowano edycję na PS3, gdzie dostępna jest za pośrednictwem usługi PlayStation Network. Gra została opracowana przez firmę Queasy Games.
Rozgrywka polega na zestrzeliwaniu różnokolorowych geometrycznych kształtów. Innowacją jest fakt, że zamiast odgłosów eksplozji, słyszymy gitarowe riffy, co sprawia, że strzelając tworzymy oryginalnie brzmiącą muzykę. Sterowany za pomocą lewej gałki analogowej malutki stateczek ma za zadanie nie tylko niszczyć wszystkie inne elementy na planszy, ale i zbierać przeróżne dodatkowe ulepszenia, tzw. power-up’y, dzięki którym można dodatkowo urozmaicać tworzoną muzykę.
Zestrzeliwane obiekty ułożone są w różnorodnych kombinacjach, przypominające np. gąsienice, z których każda kryje w sobie inne ogłosy. Zniszczenie całej kombinacji owocuje odtworzeniem dłużej serii dźwięków, co pociąga za sobą większą premię punktową trafiającą na konto gracza. Na szczególną uwagę zasługują specjalne elementy, których trafienie inicjuje reakcję łańcuchową. Dzięki nim możemy błyskawicznie zniszczyć większość obiektów na planszy. Im więcej punktów uda się zdobyć przed zakończeniem odgrywanego w tle utworu, tym wyżej uplasujemy się na liście najwyższych wyników. Warto nadmienić również, że każdy etap rozrywki charakteryzuje się własnymi zasadami, których trzeba się najpierw nauczyć, by w ogóle móc przejść dany poziom.
Oprawa muzyczna gry to dynamiczna gitarowa muzyka, pasująca swoim klimatem do różnokolorowych plansz i barwnych eksplozji. Grafika jest dwuwymiarowa, bardzo kolorowa i nieskomplikowana – zarówno statek gracza, jak i niszczone przez niego elementy to proste i płaskie figury geometryczne.
Ostatnia modyfikacja 10 grudnia 2007
Klasyfikacja PEGI Everyday Shooter