escapeVektor
escapeVektor: Chapter 1
Zręcznościowa gra logiczna, której akcja rozgrywa się wewnątrz komputerowego procesora. W trakcie rozgrywki poruszamy się po dwuwymiarowej siatce przecinających się linii, walcząc ze strażnikami i pułapkami zastawionymi przez wrogo nastawione CPU.
escapeVektor to zręcznościowa gra logiczna, w której liczy się zarówno refleks jak i spostrzegawczość oraz odpowiednia strategia. Produkcja, za której stworzenie odpowiada niezależne australijskie studio Nnooo, jest rozszerzoną wersją gry, która w 2011 roku ukazała się na konsoli Wii.
Akcja escapeVektor w całości rozgrywa się wewnątrz procesora komputerowego, a naszym zdaniem jest pomóc uciec z niego tytułowemu Vektorowi, który dzięki swoim zdolnościom hakerskim jest w stanie bronić się przed ciągłymi atakami systemu obronnego CPU.
Rozgrywka opiera się na prostym schemacie. Wszystkie levele składają się z dwuwymiarowej siatki przecinających się białych linii, tworzących kwadratowe komórki. Przemieszczając się po nich zmieniamy ich kolor. Jeżeli uda nam się zrobić to ze wszystkim na całej planszy, odblokowujemy drogę na kolejny poziom. W trakcie zabawy ścigają nas różnego rodzaju przeciwnicy. Na drodze czyhają jednak pułapki, które możemy uaktywniać i wykorzystać do zlikwidowania pościgu. Wrogów eliminujemy również oznaczając kolorem poszczególne komórki. Zyskujemy wtedy możliwość automatycznego zniszczenia konkurencji znajdującej się na jej brzegach. W dalszej części rozgrywki otrzymujemy także możliwość włączenia tymczasowego przyśpieszenia.
Gra składa się ze 150 poziomów podzielonych na 27 światów, różniących się kolorystyką, stopniem skomplikowania oraz trudnością. Twórcy przewidzieli trzy tryby zabawy. W normalnym, bez presji wypełniamy kolejne linie i przenosimy się na następne poziomy. W trybie „Timed” musimy zmieścić się w określonym limicie czasowym. W „Eraser Mode” sprostać musimy nie tylko limitowi czasowemu, ale dodatkowemu utrudnieniu – jeżeli wjedziemy na linie, którym zmieniliśmy już kolor, zostanie ona usunięta. W każdym z trybów nasze osiągnięcia oceniane są za pomocą medali oraz punktów, trafiających na sieciowe tablice wyników.
Oprawa graficzna jest wyjątkowo minimalistyczna i przywodzi na myśl film Tron lub pierwsze wektorowe gry z automatów, które pojawiły się na początku lat 80.
Ostatnia modyfikacja 19 grudnia 2012
Tryb gry: single player
Klasyfikacja PEGI escapeVektor