Wyszukiwarka gier
Deck of Haunts

Deck of Haunts

PCPlayStationXboxNintendo
po premierze

Data wydania: 7 maja 2025

Strategiczne, Roguelike, Karciane, Duchy, Indie, Singleplayer

Gra z pogranicza strategii, roguelike’ów i karcianek, budząca skojarzenia z Ghost Masterem pod względem konwencji. W Deck of Haunts przejmujemy kontrolę nad nawiedzoną rezydencją, a naszym zadaniem jest wystraszenie (niekiedy na śmierć) każdego, kto przekroczy jej próg.

8.6

Steam

Oceń
PlayStation 5

PlayStation 5

I kwartał 2026

Angielskie napisy.

Xbox Series X/S

Xbox Series X/S

I kwartał 2026

Angielskie napisy.

Nintendo Switch

Nintendo Switch

I kwartał 2026

Angielskie napisy.

PC Windows

PC Windows

7 maja 2025

Angielskie napisy.

Deck of Haunts jest produkcją z pogranicza gier strategicznych, roguelike’ów i karcianek. Produkcja została opracowana przez niezależne belgijskie studio Mantis, mające w portfolio projekt Journey for Elysium.

Gameplay

W Deck of Haunts akcję oglądamy w widoku izometrycznym.

Straszny dwór

Podczas rozgrywki przejmujemy kontrolę nad nawiedzonym domem, a naszym zadaniem jest zwabianie do środka śmiałków spragnionych wrażeń oraz wysysanie z nich energii poprzez straszenie ich i sprowadzanie na skraj szaleństwa. Moc, którą nam oni zapewniają, pozwala nam rozbudowywać rezydencję, a także zastawiać jeszcze bardziej wymyślne (i straszniejsze) sidła na każdego, kto zdecyduje się przekroczyć jej próg.

W ciągu dnia i pod osłoną nocy

W ciągu dnia zajmujemy się projektowaniem posiadłości. Musimy zdecydować o rozmieszczeniu pułapek i układzie pomieszczeń. Ten ostatni powinien wyglądać tak, by jak najlepiej chronić serce znajdujące się w centrum domu. Jako że stanowi ono rdzeń naszej mocy, nie możemy dopuścić do jego zniszczenia, gdyż wówczas rozgrywka kończy się naszą porażką.

Czytaj więcej

Publicystyka

Wymagania sprzętowe

Wymagania sprzętowe gry Deck of Haunts:

PC Windows

PC / Windows

Minimalne wymagania sprzętowe:
CPU 2.3 GHz, 8 GB RAM, karta graficzna 3 GB, 2 GB HDD, Windows 10.

Oceny gry

Średnie Oceny:

8.6

Ocena STEAM

"Bardzo pozytywne"

Średnia z 955 ocen gry wystawionych przez użytkowników STEAM.

Ocena STEAM
Oceń Grę

Ocena STEAM

8.6

Bardzo pozytywne (955)

[title]

Główne zalety gry

  • Unikalny koncept: Gracze cieszą się pomysłem bycia nawiedzonym domem, wykorzystując strategię do wabiących i dręczących intruzów, co dodaje świeżego zwrotu do gatunku budowania talii.
  • Atmosfera i wizualizacje: Gra została pochwalona za swoją straszną atmosferę, styl artystyczny i projekt dźwięku, tworząc angażujące doświadczenie horroru.
  • Mechanika rozgrywki: Wielu użytkowników uważa, że połączenie mechanik budowania talii i budowania domu jest zabawne i satysfakcjonujące. Doceniana jest strategiczna głębia w zarządzaniu kartami i układami pokoi.
  • Zaangażowanie dewelopera: Gracze zauważają, że deweloperzy są aktywni w społeczności i reagują na opinie, co wskazuje na ciągłe wsparcie i potencjał na przyszłe aktualizacje treści.

Główne wady gry

  • Ograniczona zawartość: Wielu recenzentów wyraża rozczarowanie brakiem różnorodności w kartach, pokojach i typach wrogów, co prowadzi do powtarzalnej rozgrywki po kilku próbach.
  • Równowaga trudności: Gra jest często opisywana jako zbyt łatwa, zwłaszcza gdy gracze odkryją skuteczne strategie. Niektórzy użytkownicy czują, że wyzwanie nie skaluje się odpowiednio w trakcie gry.
  • Problemy z interfejsem użytkownika i jakością życia: Kilku graczy wspomina, że interfejs użytkownika jest nieporęczny i brakuje w nim pomocnych funkcji, co sprawia, że rozgrywka jest mniej intuicyjna. Zgłoszono również błędy i awarie.
  • Powtarzalne próby: Użytkownicy czują, że po kilku udanych próbach pętla rozgrywki staje się monotonna, z niewielką zachętą do kontynuowania gry.

Funkcje lub elementy, których brakuje w grze według użytkowników

  • Większa różnorodność w rozgrywce: Gracze pragną bardziej zróżnicowanych wyzwań, typów wrogów i funkcjonalności pokoi, aby zwiększyć możliwość powtórnego grania.
  • Ulepszona meta-progresja: Wielu recenzentów sugeruje wdrożenie systemu, który pozwala na znaczącą progresję między próbami, zamiast całkowitego zaczynania od nowa po każdej grze.
  • Ulepszony samouczek i wskazówki: Proszony jest lepszy samouczek, który wyjaśnia mechanikę i strategie w sposób bardziej klarowny, ponieważ niektórzy gracze uważają, że krzywa uczenia się jest stroma.
  • Tryb kampanii lub fabularny: Niektórzy użytkownicy wyrażają chęć posiadania doświadczenia opartego na narracji lub trybu kampanii, który mógłby dostarczyć kontekstu i dodatkowych celów.

Podsumowanie

  • Ogólnie rzecz biorąc, chociaż Deck of Haunts ma intrygujący pomysł i przyjemne mechaniki, obecnie cierpi na brak zawartości i problemy z równowagą, które wpływają na jego długoterminową powtarzalność. Gracze mają nadzieję na przyszłe aktualizacje, które rozwiążą te problemy.

Podsumowanie recenzji użytkowników wygenerowane przez AI,

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl