Encyklopedia Gier Top Gry Premiery Beta testy Screeny Download Redakcja poleca Katalog firm SłownikLogicznePCX360WiiPS3
Okładka Deathbringer (X360)
OkładkaDeathbringer (X360)

Deathbringer

Deathbringer to ideowy kontynuator gry Puzzle Quest, programu w ciekawy sposób łączącego elementy fabularne i strategiczne z wciągającą i nie skomplikowaną w zasadach rozgrywką logiczną typu Bejeweled.

Logiczne | elementy RPG

Kolekcja gier
Obserwuj grę

Deathbringer to ideowy kontynuator gry Puzzle Quest: Challenge of the Warlords, programu w ciekawy sposób łączącego elementy fabularne i strategiczne, tak charakterystyczne dla świata Warlords, z wciągającą i nie skomplikowaną w zasadach rozgrywką logiczną typu Bejeweled. Twórcy z Infinite Interactive zdecydowali się zachować przewodni motyw zabawy, oparty na kojarzeniu kolorowych klocków. Dosyć istotnie rozwinęli za to zawartość merytoryczną, otwierając program także na nieoficjalne, stworzone przez graczy, modyfikacje.

Zabawę zaczynamy od stworzenia naszego fantastycznego avatara – określamy jego wygląd, profesję i początkowe parametry. To jego poczynaniami kierujemy zarówno w bezpośrednich potyczkach z wrogami, jak i w czasie zwiedzania odległych, tajemniczych i niepoznanych jeszcze zakątków Etherii. Twórcy zdali sobie sprawę, iż owy świat jest już znacznie wyeksploatowany i najwyższa pora nieco go poszerzyć. Właśnie na nowych, nieznanych wcześniej terenach rozgrywają się najważniejsze wydarzenia głównej linii fabularnej omawianego tytułu. Ponadto, nowe lokacje obfitują w losowo generowane systemy podziemi oraz liczne subquesty, które czasami mogą wymagać solidnej gimnastyki szarych komórek, ale i zazwyczaj przynoszą wiele wymiernych korzyści lub umożliwiają zdobycie specjalnych, magicznych przedmiotów (w sumie ponad 100 różnych egzemplarzy).

Każda bitwa jest dla nas szansą na zwiększenie funduszy i puli doświadczenia, a to z kolei w bezpośredni sposób umożliwia nam podniesienie umiejętności i możliwości herosa. Interesująco prezentuje się system rozwoju postaci, który w Deathbringer zaimplementowano w postaci wielopoziomowego drzewka, rozwiązania dobrze znanego chociażby z Diablo II czy World of Warcraft. Każda profesja wymaga od gracza zastosowania zupełnie różnych technik i taktyk, co owocuje stosunkowo wysoką różnorodnością oraz żywotnością programu. Nie jesteśmy przy tym skazani na samotną wędrówkę – w czasie gry możemy podróżować z towarzyszem, którego w znacznym stopniu kontrolujemy poprzez specjalne skrypty. Oczywiście, naszego bohatera z łatwością możemy wyeksportować z całym ekwipunkiem i zdobytym przez niego doświadczeniem, a następnie wykorzystać w innych, pobocznych trybach rozgrywki.

Pod względem technologicznym program kontynuuje osiągnięcia pierwowzoru, charakteryzując się przede wszystkim intuicyjnym interfejsem, niewielkimi wymaganiami sprzętowymi oraz czytelną, baśniową szatą graficzną 2D, napędzaną autorskim silnikiem Sage Engine. Obsługuje on również tryb multiplayer, który zawiera m. in. ciekawą opcję współpracy dla dwóch graczy (cooperative). Zupełną nowością jest za to otwartość architektury programu. Znacząco ułatwia to tworzenie i korzystanie z wszelkiego rodzaju stworzonych przez użytkowników dodatków, poziomów, potworów czy przedmiotów, także dla posiadaczy konsol nowej generacji.

Ostatnia modyfikacja 28 lutego 2008

Tryb gry: single / multiplayer   Tryb multiplayer: Internet   Liczba graczy: 1 - 2  

Nośnik: 1 DVD

Wymagania wiekowe Deathbringer: Odpowiednia dla każdego wieku.

Deathbringer Wymagania sprzętowe

Microsoft Xbox 360

Xbox 360

  • Wykorzystuje:
  • Xbox Live
PC
X360
Wii
PS3