Dawn of Fantasy
Dawn of Fantasy to strategia MMO (MMORTS) osadzona w realiach fantasy z rozwiniętymi systemami taktycznymi i ekonomicznymi. Gracz wciela się w rolę ludzi, elfów lub orków, dążąc do rozwoju swojej rasy poprzez szereg zadań, wojen i paktów.
producent: Reverie World Studios wydawca: 505 Games Strona oficjalna
Dawn of Fantasy to sieciowa strategia czasu rzeczywistego (czyli tak zwany MMORTS) z rozbudowanymi elementami ekonomicznymi, za którą odpowiada studio Reverie World. Gra jest debiutanckim projektem tego producenta.
W Dawn of Fantasy gracze przenoszą się świata Mythador, aby walczyć o władzę i eksplorować olbrzymie krainy, zamieszkałe nie tylko przez ludzi, ale też fantastyczne istoty. Uczestnicy zabawy mogą pokierować losami elfów, ludzi oraz orków – każda z tych ras cechuje się innym stylem gry oraz odrębnym zapleczem fabularnym. Rozgrywkę napędzają zadania zlecane przez lokalnych władców, czarodziejów i inne postacie niezależne. To nie koniec atrakcji, bo w grze można budować własne wioski i miasta, rzucać potężne zaklęcia oraz oblegać twierdze innych przywódców.
Producent gry przygotował co prawda tryb rozgrywki solowej o nazwie Kingdom Wars (walczymy w nim ze sztuczną inteligencją), ale sednem Dawn of Fantasy są zmagania w sieci. W Online Kingdom, bo taką nazwę nosi tryb wieloosobowy, każdy z uczestników trafia do trwałego wirtualnego świata i zarządza królestwem, które może znajdować się w jednym z dziewięciu rejonów Mythadoru. Żeby rozwinąć własne włości trzeba zbierać surowce, stawiać różne budynki, rekrutować jednostki, czy wynajdywać ulepszenia i umiejętności (niektóre z tych czynności są wykonywane nawet po wylogowaniu się gracza z serwera). Dodatkowy rozwój umożliwiają wspomniane zadania i angażowanie się w interakcje z innymi graczami.
O relacje z innymi uczestnikami rozgrywki dbamy z poziomu dynamicznej mapy świata. To właśnie na niej możemy grupować jednostki i wysyłać je na wyprawy wojenne, brać udział w fabularnych zadaniach, handlować posiadanymi surowcami, a nawet organizować wielkie bitwy. W tego typu produkcji nie mogło zabraknąć opcji tworzenia sojuszy, czy gildii oraz wypowiadania wojen zakrojonych na olbrzymią skalę. Podsumowując, gracze mogą współpracować i razem wykonywać zadania lub po prostu walczyć ze sobą.
Dawn of Fantasy to nie tylko rozbudowana i długa forma rozgrywki, ale i bardzo szybkie potyczki, za które odpowiada tryb Skirmish. Dzięki niemu wszyscy miłośnicy RTS-ów mogą po prostu odpalić grę i wziąć udział w bitwie (w pojedynkę lub z innymi graczami). Zabawa została podzielona na mecze dwóch rodzajów – Lay Siege, czyli oblężenie oraz Stronghold Defence, czyli obrona twierdzy. Oprócz tego w grze można tworzyć i odpalać scenariusze przygotowane przez samych uczestników.
W kwestii walki Dawn of Fantasy stawia na połączenie szybkiej rozgrywki z taktycznym zacięciem. Wszystkie jednostki zdobywają doświadczenie i z czasem stają się coraz lepsze – ich rozwój zależy od decyzji gracza, który decyduje jak zagospodarować nabite punkty umiejętności. Podczas bitew pojedynczy żołnierze są łączeni w bataliony, dzięki czemu zapanowanie nad armią nie jest trudne. Szczególnie dużym wsparciem służą czarodzieje uzbrojeni w potężne zaklęcia. Dla leniwych graczy autorzy przygotowali opcję automatycznego rozgrywania bitew.
Od strony technicznej gra prezentuje się co najmniej przyzwoicie, bo chociaż nie jest najładniejszą produkcją tego typu na rynku, to na pewno może się podobać. Zarówno główna mapa krainy jak i lokacje poszczególnych bitew zostały przedstawione w pełnym trójwymiarze. Oczywiście do rozgrywki sieciowej, czyli głównej atrakcji tytułu, wymagane jest dobre łącze internetowe.
Ostatnia modyfikacja 12 sierpnia 2011
Tryb gry: single / multiplayer Tryb multiplayer: Internet
Ocena użytkowników: 7,1 / 10 na podstawie 79 głosów czytelników.
Oczekiwania czytelników przed premierą: 7,2 / 10 na podstawie 189 głosów czytelników.
Dawn of Fantasy cena w dniu premiery: 99,99 PLN
Klasyfikacja PEGI Dawn of Fantasy
Dawn of Fantasy Wymagania sprzętowe
PC Windows
- Zalecane:
- Pentium IV 2.4 GHz
- 2 GB RAM (3 GB RAM - Vista/7)
- karta grafiki 512 MB (GeForce 8800 lub lepszy)
- 1 GB HDD
- Windows XP/Vista/7
Xbox 360
- Wykorzystuje:
- Xbox Live