Cranium Kabookii Wii
Grając w Cranium Kabooki, czy to z rodziną czy przyjaciółmi, „wchodzimy” w ekran telewizora dzięki specjalnym okularom - Kabookii Decoder Glasses. Wii-pilot służy natomiast jako pędzel czy też pałeczka do ksylofonu.
Cranium Kabookii Premiera Wii
4grudnia2007
Cranium Kabookii jest dość nietypową zręcznościówką dla całej rodziny. Produkt ten stanowi konsolową wersję bardzo popularnej i nagrodzonej wieloma prestiżowymi nagrodami gry stołowej o nazwie Cranium. Elementem wyróżniającym ten produkt na tle konkurencyjnych pozycji z gatunku party game jest to, iż do zabawy wykorzystujemy specjalne okulary – Kabookii Decoder Glasses. Dzięki temu gadżetowi ekran telewizora sprawia wrażenie interaktywnego pola do gry, na które z wykorzystaniem innowacyjnych kontrolerów konsoli Nintendo Wii w różny sposób można oddziaływać. Za przygotowanie i wydanie tej gry odpowiedzialny jest koncern Ubisoft. Cranium Kabookii powstał wyłącznie z myślą o posiadaczach Wii.
Opisywana produkcja składa się z ogromnej ilości mini-gier, polegających na wchodzenie w interakcje z obiektami oglądanymi przy użyciu dołączonych do zestawu okularów. Możemy co prawda bawić się w pojedynkę, lecz wszystkie dostępne formy rozrywki umożliwiają zaproszenie do zabawy innych graczy. Dzięki Wii-pilotowi możemy zająć się wykonywaniem między innymi prostych rysunków, czy zamazywaniem wybranej partii ekranu. Wiele z tych wyzwań posiada odgórnie ustaloną tematykę. Trzymany w rękach kontroler może też symulować między innymi używanie młotka, czy ksylofonu.
W grze zawarto także zagadki czysto logiczne, wymagające rozpoznawania pewnych elementów (np. flag różnych państw), poprawnego dopasowywania ich do siebie, czy rozwiązywania prostych łamigłówek słownych. Zabawa cechuje się jednak stosunkowo niskim poziomem trudności. Ponadto na ekranie zawsze można odnaleźć cenne wskazówki, niezbędne do udzielenia prawidłowych odpowiedzi na zadawane przez grę pytania. Oprawa wizualna Cranium Kabookii jest bardzo uproszczona. Na uwagę zasługuje jednak wyjątkowo czytelny interfejs. Na ekranie widzimy między innymi łatwe do rozpoznania ikony. W ramach ciekawostki warto też dodać, iż niektóre wyzwania dopasowano do państwa, w którym gra jest sprzedawana. Sprawia to, iż teoretycznie ten sam produkt w różnych zakątkach świata może przedstawiać się nieco inaczej.
Ostatnia modyfikacja 10 grudnia 2007