Corpse Party: Book of Shadows
Kontynuacja gry japońskiego studia 5pb. z 2010 roku, będącej połączeniem oldskulowego, dwuwymiarowego horroru z visual novel. Fabuła Corpse Party: Book of Shadows nawiązuje do poprzedniczki, rzucając nowe światło na przedstawioną tam historię oraz sylwetki bohaterów.
producent: 5pb. wydawca: XSEED Games Strona oficjalna
Corpse Party: Book of Shadows to bezpośrednia kontynuacja przygodówki Corpse Party, rzucająca nowe światło na przedstawione w niej wydarzenia, rozbudowująca sylwetki pojawiającej się w niej bohaterów i pełniąca równocześnie rolę jej prequela, midquela i sequela. Pierwsza część Corpse Party ukazała się pierwotnie w 1995 roku jako niezależna produkcja grupki pasjonatów. W 2010 japońskie studio 5pb. wydało jej odświeżoną i rozszerzoną wersję, która trafiła na konsolę PSP. Rok później ukazała się ona na Zachodzie.
Fabuła
Podobnie jak w poprzedniej odsłonie serii, bohaterami gry, rozgrywającej się we współczesnej Japonii, jest grupa uczniów uczęszczających na co dzień do Liceum Kisaragi. Zostało ono zbudowane na miejscu zburzonej przed laty podstawówki, będącej miejscem zagadkowej i potwornej zbrodni, której ofiarą padły dzieci i nauczyciele. Pewnej nocy, na skutek niewytłumaczalnych zdarzeń, nasi bohaterowie trafiają do przerażającej i groteskowej wersji zniszczonej szkoły. Na jej korytarzach odkrywają rozkładające się zwłoki dzieci i dorosłych, a w ciemnych zakamarkach ukrywające się i poszukujące zemsty udręczone duchy.
Mechanika
Corpse Party: Book of Shadows składa się z ośmiu osobnych rozdziałów. Każdy z nich przedstawia inną historię. Ich głównymi bohaterami są postacie z pierwszej części gry, które odegrały w niej istotną lub epizodyczną rolę. Scenariusze kontynuują lub poprzedzają historię z Corpse Party, a także pozwalają poznać alternatywną wersję przedstawionych tam wydarzeń. Twórcy zrezygnowali z eksploracji podobnej do tej z gier jRPG, w której przemieszczaliśmy się bezpośrednio postacią po dwuwymiarowej mapie. Tytułu przypomina teraz standardową grę przygodową z interfejsem point-and-click, do której włączono elementy znane z visual novel.
Kwestie techniczne
Dwuwymiarowa oprawa graficzna korzysta ze stylu znanego z pierwszej odsłony serii. Tytuł w dużej mierze opiera się na dialogach z postaciami, które zostały przedstawione w formacie znanym z visual novel. Twórcy przyłożyli dużą uwagę do warstwy dźwiękowej gry, oferując wsparcie dla wielokanałowego dźwięku 3D.
Ostatnia modyfikacja 14 grudnia 2012
Tryb gry: single player
Klasyfikacja PEGI Corpse Party: Book of Shadows
Corpse Party: Book of Shadows Wymagania sprzętowe
PlayStation Portable
- Wykorzystuje:
- PlayStation Network
PC Windows
- Minimalne:
- Intel Pentium 4 1.5 GHz
- 512 MB RAM
- karta grafiki 64 MB GeForce FX 5200 lub lepsza
- 6 GB HDD
- Windows XP/Vista/7/8/10