Conquest 2: The Vyrium Uprising PC
Conquest 2: The Vyrium Uprising to sequel popularnej, wydanej jeszcze w 2001 roku, strategii czasu rzeczywistego (RTS) o nazwie Conquest: Frontier Wars. Fabuła opisywanej produkcji została osadzona około 40 lat po wydarzeniach znanych z pierwszej części.
Conquest 2: The Vyrium Uprising Premiera PC
anulowana
producent: Warthog Strona oficjalna
Angielskie napisy i dialogi
Conquest 2: The Vyrium Uprising to sequel popularnej, wydanej jeszcze w 2001 roku, strategii czasu rzeczywistego (RTS) o nazwie Conquest: Frontier Wars. Fabuła opisywanej produkcji została osadzona około 40 lat po wydarzeniach znanych z pierwszej części. Długotrwałe Wojny Pogranicza zakończyły się podpisaniem pokoju pomiędzy Terranami (ludźmi) a Celareonami (istotami opartymi na energii). Sygnatariusze powyższego układu zadecydowali także o skazaniu złowrogiej, insektoidalnej rasy Manti na wieczną banicję. Przedstawiciele tej ostatniej, nie mogąc pogodzić się z poniesionym upokorzeniem, szukają sposobu na zemstę. Zanim jednak udaje im się przystąpić do kontrataku, w kosmosie pojawia się nowe niebezpieczeństwo: rasa Vyrium (jej członkowie wyglądem i sposobem zachowania przypominają gady). Rozpoczyna się kolejny, gwiezdny konflikt...
W porównaniu do pierwowzoru, zadanie graczy nie uległo zmianie: należy za wszelką cenę wygrać spór o dominację w przestrzeni kosmicznej. Aby osiągnąć ten cel, trzeba skutecznie kierować armadą gwiezdnych okrętów, nadzorować wydobycie surowców w rafineriach, prowadzić dynamiczny rozwój technologiczny (rozmaite centra naukowe), oraz podbijać i kolonizować napotkane planety.
Conquest 2: The Vyrium Uprising oferuje graczom cztery różnorodne rasy do wyboru (co oznacza oczywiście 4 kampanie w trybie singleplayer), a także szereg nowych promów gwiezdnych, jakie wyprodukujemy podczas rozgrywki (m.in. niszczyciele planet czy statki odpowiadające za terrareformację). Modele okrętów wykonano w pełnym trójwymiarze (gra szczyci się dopracowanymi efektami graficznymi), jednak - podobnie jak w pierwszej części – postanowiono zachować 2D jeśli chodzi o tło zmagań. Twórcy wytłumaczyli się faktem, że gracze mają spore problemy w orientacji (głębia, etc.) w kosmicznych RTS-ach 3D (vide Homeworld, Hegemonia czy O.R.B.) i właśnie dlatego zrezygnowali z takiego rozwiązania. Obrazu całości dopełniają: klimatyczna ścieżka dźwiękowa oraz rozbudowany tryb multiplayer (Internet lub sieć lokalna).
Ostatnia modyfikacja 10 grudnia 2007
Tryb gry: single / multiplayer Tryb multiplayer: Internet / sieć lokalna
Oczekiwania czytelników: 8.7 / 10 na podstawie 72 głosów czytelników.
Wymagania wiekowe Conquest 2: The Vyrium Uprising: 12+