Command and Destroy NDS
Klasyczna strategia czasu rzeczywistego, w której zakładamy własną bazę oraz zajmujemy się tworzeniem armii. Opowiadamy się po stronie ludzi lub agresywnej rasy obcych.
Command and Destroy Premiera NDS
14marca2008
producent: Cypron Studios wydawca: Zoo Digital/zushi games ltd. Strona oficjalna
Angielskie napisy i dialogi
Gry podobne do Command and Destroy
Battles of Prince of Persia
Advance Wars: Dual Strike
Advance Wars: Dark Conflict
Command and Destroy to strategia czasu rzeczywistego, w bardzo wyraźny sposób nawiązująca do takich klasyków gatunku jak Dune 2, Command & Conquer, StarCraft, czy KKnD. Gracz zajmuje się rozbudową bazy, tworzeniem armii oraz likwidacją oddziałów przeciwnika. Za przygotowanie tej strategii odpowiedzialna jest firma Cypron Studios. Developer ten w przeszłości zasłynął dzięki takim grom jak State of War, czy Gods: Lands of Infinity.
Akcja opisywanej strategii rozgrywa się w niedalekiej przyszłości. Ziemia zaatakowana zostaje przez agresywną rasę obcych. Wzorem wspomnianych wcześniej RTS-ów Command and Destroy daje możliwość pokierowania obiema strona konfliktu. Opowiadając się po stronie ludzi należy więc doprowadzić do pokonania najeźdźców. Dowodząc oddziałami obcych dąży się z kolei do całkowitej eksterminacji gatunku ludzkiego. Dla każdej ze stron konfliktu przewidziano oddzielną kampanię, składającą się z 12 misji. W sumie dysponuje się więc 24 grywalnymi poziomami. Założenia kolejnych etapów w głównej mierze opierają się na konieczności likwidacji sił wroga. Pojawiają się też jednak ciekawsze misje, dotyczące między innymi ochrony swojej bazy, czy eskortowania konwoju przez okupowane przez wroga obszary.
Początkowa faza większości misji opiera się na konieczności założenia i odpowiedniej rozbudowy własnej bazy. W tym celu należy zacząć pozyskiwać surowce. Zdobyte w ten sposób fundusze przeznacza się na zakup nowych budynków, upgrade’ów oraz jednostek. Oddziały i konstrukcje obu stron konfliktu oczywiście drastycznie się między sobą różnią. Ważną rolę odgrywa też dopasowywanie składu armii do rodzaju jednostek wykorzystywanych w danym momencie przez wroga. Wiele etapów zakłada konieczność budowy armii, z pomocą której wykonuje się powierzone przez dowództwo zadania.
Sterowanie wybraną przez siebie rasą w dużym stopniu opiera się na konieczności wykorzystywania ekranu dotykowego. W taki właśnie sposób można wybierać jednostki, a następnie rozkazywać im niszczenie oddziałów lub budynków wroga. Oprócz wspomnianych wyżej dwóch kampanii dla pojedynczego gracza Command and Destroy oferuje też pełnoprawny multiplayer, w którym do pojedynku przystępują dwie osoby. Jeszcze przed rozpoczęciem walk ustala się typ mapy, wybiera rasę, czy przelewa określoną ilość funduszy.
Command and Destroy w pełni wykorzystuje możliwości oferowane przez oba ekrany konsoli DS. Jeden z nich służy wyświetlaniu interfejsu użytkownika (m.in. mapa okolicy, opcje konstruowania jednostek i budynków), a drugi oferuje bezpośredni podgląd na pole bitwy. Co ciekawe, gracz może w dowolnym momencie rozgrywki zamienić ekrany miejscami. Wydarzenia obserwowane są w rzucie izometrycznym.
Ostatnia modyfikacja 20 lutego 2008
Tryb gry: single / multiplayer Tryb multiplayer: sieć lokalna Liczba graczy: 1-2
Klasyfikacja PEGI Command and Destroy