Children of a Dead Earth PC
Niezwykle ambitna produkcja niezależnego studia Q Switched Productions, łącząca elementy kosmicznego symulatora oraz gry strategicznej.
Children of a Dead Earth Premiera PC
23września2016
Steam
23września2016
producent: Q Switched Productions wydawca: Q Switched Productions Strona oficjalna
Angielskie napisy i dialogi
Children of a Dead Earth na PC jest niezwykle ambitną produkcją, która łączy w sobie cechy charakterystyczne dla symulatorów kosmicznych i gier strategicznych. Tytuł stworzyło niezależne studio Q Switched Productions, dla którego nadrzędnym celem było zachowanie zgodności z prawami fizyki i aktualnym dorobkiem nauki.
Fabuła
W Children of a Dead Earth wcielamy się w rolę admirała dowodzącego flotą statków kosmicznych. W toku podzielonej na misje, fabularnej kampanii dla pojedynczego gracza, mamy możliwość prześledzenia kolejnych etapów pogrążania się Układu Słonecznego w wojnie domowej.
Mechanika
Rozgrywka w Children of a Dead Earth na PC opiera się na dwóch filarach: konstruowaniu statków kosmicznych i toczeniu międzyplanetarnych podbojów. Tym, co wyróżnia ten tytuł na tle podobnych gier, jest dbałość deweloperów o zgodność wszelkich zastosowanych tu mechanik z aktualnym stanem wiedzy naukowej. W efekcie, projektując i budując kolejne wehikuły, decydujemy o doborze rodzaju paliwa i budulca dla kolejnych modułów, a także o zamontowanym na pokładzie uzbrojeniu i grubości wielowarstwowego pancerza – a wszystko to (zwłaszcza ich masa i wymiary) ma wpływ na sterowność i zachowanie statków w stanie nieważkości. Występującą w grze technologię, począwszy od rakiet, przez żagle magnetyczne, po działa plazmowe i elektromagnetyczne, zaimplementowano w oparciu o prawdziwą, militarną i naukową dokumentację.
Podbój Układu Słonecznego utrudnia nie tylko konieczność znajomości podstawowych zasad działania broni laserowych i silników odrzutowych, lecz także konieczność planowania każdej dłuższej wyprawy — te bowiem, identycznie jak ma to miejsce w rzeczywistości, muszą odbywać się z wykorzystaniem wpływu grawitacji poszczególnych planet. Przykładowo, w celu zaoszczędzenia paliwa przy przeprawie z Marsa na Plutona, możemy wykorzystać orbitę Jowisza w charakterze kosmicznej wyrzutni. Należy również odnotować, że sam Układ Słoneczny został odwzorowany w skali jeden do jednego, a całość działa w oparciu o tak zwany "N-Body Simulator", wykorzystywany przez NASA przy planowaniu trajektorii lotu sond kosmicznych.
Tryby gry
W Children of a Dead Earth znalazła się zarówno wspomniana powyżej kampania dla pojedynczego gracza, jak i tryb piaskownicy. Ten drugi pozwala na swobodne tworzenie kolejnych wehikułów i prowadzenie kosmicznych bitew z AI.
Kwestie techniczne
Children of a Dead Earth na PC rozgrywa się w trójwymiarowym środowisku. Oprawa graficzna nie robi większego wrażenia, jednak na uwagę zasługują skomplikowane modele rakiet i statków. Interesującym aspektem tej produkcji jest wsparcie dla tworzonych przez graczy modyfikacji przy wykorzystaniu platformy Steam i usługi Steam Workshop.
Ostatnia modyfikacja 3 października 2016
Tryb gry: single player
Wymagania wiekowe Children of a Dead Earth: Odpowiednia dla każdego wieku.