BIT.TRIP CORE
Druga część serii gier zręcznościowo-muzycznych z oprawą graficzną rodem z ery komputerów ośmiobitowych.
producent: Choice Provisions / Gaijin Games wydawca: Aksys Games Strona oficjalna
BIT.TRIP CORE stanowi drugą z sześciu odsłon sagi produkcji studia Gaijin łączących w sobie elementy zręcznościowe i muzyczne. Tytuł ten stanowi kontynuację gry BIT.TRIP BEAT i opiera się na podobnym założeniu. Ponownie obejmujemy kontrolę nad statkiem kierowanym przez tajemniczego CommanderaVideo i próbujemy zlikwidować nadlatujące w rytm podkładu muzycznego różnokolorowe kwadraciki. Szczątkową fabułę poznajemy z minimalistycznych przerywników, ale nie ma ona większego znaczenia dla samego przebiegu zabawy.
Cała kampania została podzielona na trzy etapy, których przejście zajmuje po ok. piętnaście minut. W przeciwieństwie do poprzedniej odsłony, tym razem mamy kontrolę jedynie nad kierunkiem wystrzelenia wiązki lasera. Statek głównego bohatera znajduje się na środku ekranu, a wspomniane kwadraty poruszają się we wszystkich kierunkach. Naszym zadaniem jest naciskanie w odpowiednim momencie klawisza kierunkowego wraz z przyciskiem wystrzału. Dodatkowe urozmaicenie stanowią zdalnie detonowane bomby niszczące wszystko na ekranie. Wraz z każdym trafieniem zwiększa się mnożnik punktowy, aż wchodzimy w bardziej efektowne wizualnie tryby Mega oraz Super. W przypadku pominięcia określonej liczby kwadratów cały obraz staje się czarno-biały i musimy poprawić skuteczność, albo pojawi się napis Game Over.
Tradycyjnie dla serii BIT.TRIP oprawa graficzna prezentuje się bardzo archaicznie, rodem z ery komputerów ośmiobitowych. Wszystkie obiekty składają się z najmniejszej możliwej liczby pikseli. W trakcie pokonywania etapów obserwujemy poruszające się w tle trójwymiarowe figury. Muzyka, w rytm której nadlatują kwadraty, to elektronika z mocno zarysowanymi bitem.
Ostatnia modyfikacja 5 października 2012
Tryb gry: single player
Klasyfikacja PEGI BIT.TRIP CORE
BIT.TRIP CORE Wymagania sprzętowe
PC Windows
- Zalecane:
- Pentium IV 2 GHz
- 512 MB RAM
- karta grafiki 128 MB (GeForce 6600 lub lepsza)
- 100 MB HDD
- Windows XP (SP3)