Battlecruiser 3000AD 2.0 PC
Kosmiczny symulator oferujący graczowi szeroki wachlarz możliwości, poczynając od sterowania pojedyńczymi członkami załogi lub pojazdami, a kończąc na dowodzeniu potężnym kosmicznym krążownikiem i zwiedzaniu nowych niezbadanych układów planetarnych.
Battlecruiser 3000AD 2.0 Premiera PC
7stycznia1999
producent: BC3000AD wydawca: Interplay Entertainment Strona oficjalna
Angielskie napisy i dialogi
Battlecruiser 3000AD to wyjątkowo szczegółowy symulator statku kosmicznego. Produkcja gry trwała prawie dziesięć lat w przeciągu których wydano miliony dolarów, dzięki czemu w grze zastosowano najnowsze zaawansowane technologie w dziedzinach takich jak chociażby sztuczna inteligencja. Gra jest najbardziej zaawansowaną symulacją jaką dotychczas stworzono.
W grze dowodzimy i pilotujemy wojskowy niszczyciel kosmiczny wyposażony w cztery myśliwce, cztery lądowniki oraz cztery pojazdy lądowe. Wszystkie z nich kontrolowane muszą być manualnie. Możemy wydawać rozkazy załodze niszczyciela na którą składa się ponad 150 osób takich jak oficerowie, inżynierowie, medycy, komandosi i piloci myśliwców. Możemy uzyskiwać surowce na planetach lub księżycach wykorzystując sprzęt górniczy. Wrogie cele na planetach i w przestrzeni kosmicznej możemy atakować przy pomocy myśliwców, pojazdów naziemnych lub komandosów. Personel niszczyciela może być wymieniany zarówno na planetach jak i w kosmosie. Załogą i statkiem kierujemy za pomocą takich komend jak "szukaj i zniszcz", "atakuj", "eskortuj", "broń" i wielu innych. Przy pomocy transporterów zabieramy z powierzchni nowych członków załogi. Powierzchnię planet można atakować również z orbity za pomocą broni taktycznej. Informację o nieznanych obszarach zdobywamy za pomocą wysyłanych sond, które przekazują nam wszelkie uzyskane dane. W stacjach kosmicznych i bazach możemy sprzedawać i kupować tysiące różnych przedmiotów.
Niszczycielem poruszamy się po w pełni dynamicznym wszechświecie zamieszkałym przez trzynaście obcych ras, takich jak Gammulanie czy Vesperoni. W kosmosie napotkamy 25 różnych kast zarówno wojskowych, najemników, zbójców, naukowców, kupców, dyplomatów i inne. Odwiedzić możemy 25 układów słonecznych zawierających łącznie 75 planet i 145 księżyców, wszystko modelowane w 3D. Przemieszczać możemy się przy pomocy różnych anomalii jak gwiezdne bramy czy kanały podprzestrzenne. Przeszukując pola asteroidów znajdziemy porzucone zasobniki z towarami. Każda z odwiedzanych przez nas planet czy księżyców posiada unikalną topologię, klimat, strefy czasowe, miasta, bazy i inne atrakcje. Cały wszechświat ewoluuje i zmienia się. Po zniszczeniu bazy przeciwnika, zostaje ona z czasem odbudowana i ponownie obsadzona załogą.
Nasz statek kosmiczny jest w pełni modelowany. Mamy dostęp do różnych systemów komputerowych, inżynieryjnych, taktycznych, towarowych, komunikacyjnych, nawigacyjnych, zasilania i innych. Niszczyciel możemy naprawiać i ulepszać nowymi podzespołami. Mamy dokładny wgląd w statystykę każdej osoby naszej załogi otrzymując na bieżąco takie dane jak zmęczenie, zdrowie i pozostałe atrybuty. Możemy dokładnie kierować poczynaniami personelu przy przeprowadzanych akcjach komandosów czy ewakuacji załogi z zagrożonej strefy. Martwych członków załogi możemy klonować dzięki archiwum DNA lub wynajmować nowych na stacjach gwiezdnych. Poszczególnych członków załogi obsadzamy na właściwych miejscach w zależności od ich umiejętności i atrybutów. Myśliwcom przydzielamy najlepszych pilotów, lądownikom komandosów itp.
Gra jest całkowicie nieliniowa, pozwalając na dowolne poczynania we wszechświecie. Trzy unikalne tryby gry pozwalają wybrać czy będziemy dowódcą ziemskiej floty galaktycznej, dowódcą galaktyki zaprowadzającym prawo i porządek w zjednoczonym obszarze lub po prostu odkrywcą nowych przestrzeni kosmosu.
Ostatnia modyfikacja 10 grudnia 2007
Tryb gry: single player
Nośnik: 1 CD
Wymagania wiekowe Battlecruiser 3000AD 2.0: 12+
Battlecruiser 3000AD 2.0 Wymagania sprzętowe
PC Windows
- Zalecane:
- Pentium II 233MHz
- 32MB RAM
- akcelerator 3D + wykorzystuje joystick