Encyklopedia Gier Top Gry Premiery Beta testy Screeny Download Redakcja poleca Katalog firm SłownikAkcjiWiiPC
Okładka Battle Rage: Mech Conflict (Wii)
OkładkaBattle Rage: Mech Conflict (Wii)

Battle Rage: Mech Conflict

Battle Rage: The Robot Wars

Battle Rage: The Robot Wars to dynamiczna strzelanina z widokiem z perspektywy trzeciej osoby (TPP), wyprodukowana przez studio deweloperskie Destan Entertainment.

Akcji | FPP | science fiction | mechy | polskie | multiplayer | singleplayer | internet | LAN

Kolekcja gier
Obserwuj grę

Battle Rage: Mech Conflict Premiera

30maj2008

PC

24lut2009

Wii

producent: Destan Entertainment wydawca: Metro3D

Gry podobne do Battle Rage: Mech Conflict

Far Cry: Vengeance

Metroid Prime 3: Corruption

Ghost Squad

Battle Rage jest zręcznościową strzelaniną z widokiem z trzeciej osoby (TPP), posiadającą również pewne elementy chodzonej bijatyki. Przenosimy się w czasie o dziesiątki lat do przodu i obejmujemy kontrolę nad ciężko uzbrojonym, gigantycznym robotem, walcząc na specjalnie przygotowanych arenach z mechami sterowanymi przez komputer lub innych graczy. Program przygotował polski zespół developerski Destan Entertainment, który ma już na swoim koncie sieciową strzelankę FPP o nazwie BURN (której engine, Destan Engine 2.0, został zresztą wykorzystany przy produkcji Battle Rage).

Akcja gry ma miejsce w dalekiej przyszłości, gdzie niezwykle popularne stały się brutalne, efektowne turnieje, w których garstka najciężej skazanych więźniów zasiada za sterami wielkich robotów i prowadzi bezwzględne walki na śmierć i życie, skuszona obietnicami wolności w razie zwycięstwa. W trybie story mode gracz wciela się w jednego z tych skazańców. Wybieramy jednego z wielu dostępnych mechów, bacząc na ich parametry, uzbrojenie i zdolności specjalne. Każda maszyna może zostać przed każdym pojedynkiem w pewnym stopniu zmodyfikowana, w zależności od naszych potrzeb i stylu gry. Z początku możliwości rozwoju są stosunkowo niewielkie, lecz w nagrodę za zwycięstwa w zawodach otrzymujemy pewną pulę punktów statystyk, które możemy zainwestować w podniesienie możliwości naszego sprzętu (przypomina to rozwiązania znane z klasycznego, pecetowego mordobicia – One Must Fall 2097). Do najważniejszych czynników z pewnością należy uzbrojenie podzielone na do walki wręcz oraz na dystans. W przypadku drugiej grupy poprawiamy przede wszystkim parametry broni – zwiększamy siłę ognia, pojemność magazynku czy redukujemy odrzut. Ciekawostką jest tzw. bullet mode, który możemy odblokować po osiągnięciu wymaganego poziomu siły ognia. Pozwala on na zmianę zwykłych naboi w pociski o specjalnym charakterze, np. wybuchające, płonące czy elektryczne. Ciekawie wyglądają także usprawnienia do walki wręcz – oprócz standardowego spotęgowania siły uderzeń nasza góra żelastwa może nauczyć się szeregu technik specjalnych, z których część jest wspólna dla wszystkich robotów (np. ogłuszenie, pchnięcie), pozostałe zaś są charakterystyczne tylko dla danej maszyny (np. oślepienie, spowolnienie, przebicie pancerza, spięcie elektryczne). Dostęp do tych unikalnych otrzymujemy dopiero po osiągnięciu odpowiedniego poziomu zdolności powszechnych. System rozwoju w trybie multiplayer został oczywiście uproszczony – tutaj każdy gracz otrzymuje na wejściu pewną stałą liczbę punktów, którą alokuje w zależności od upodobań.

Na placu boju kluczową rolę, oprócz zastosowanego przed bitwą tuningu, odgrywają jednak same umiejętności prowadzenia walki. Liczy się nie tylko zręczność i refleks, ale i przemyślana taktyka, szczególnie w zakresie stosowania tzw. Trójkąta Mocy (Power Triangle). Technika określa trzy najważniejsze parametry robota: szybkość, siłę ognia oraz wytrzymałość. Standardowo wszystkie te cechy ustawiono na jednakowym poziomie, w każdym momencie możemy jednak je zmienić i np. podnieść do maksimum odporność, kosztem zmniejszenia siły ognia i szybkości (suma wszystkich atrybutów jest bowiem stała). Pozwala to stosować ciekawe manewry taktyczne i daje duże pole do popisu szczególnie bardziej doświadczonym graczom. Kolejnym ciekawym pomysłem, znanym z klasycznych mordobić, jest wskaźnik Rage Meter, obrazujący poziom "nagrzania" robota. Osiągając maksymalny poziom, otrzymujemy możliwość zadania jednego, bardzo potężnego ciosu w walce wręcz, który w normalnych warunkach momentalnie zabija trafionego mecha. Po wykorzystaniu tej techniki "pasek szaleństwa" resetuje się i możemy go ponownie naładować.

Program cechuje się typową dla tego gatunku oprawą audiowizualną. Za wyświetlanie grafiki odpowiada silnik Destan Engine v2, wspierający szereg nowoczesnych efektów graficznych i fizycznych (m.in. ragdoll, HDR, efekty cząsteczkowe, cieniowanie alpha, efekty wody/szkła, projekcyjne oświetlenie w czasie rzeczywistym). W tle zaś przygrywa nam dynamiczna, agresywna muzyka, łącząca elementy rocka, metalu i industrialu.

Ostatnia modyfikacja 28 stycznia 2010

Tryb gry: single / multiplayer  

Oczekiwania czytelników: 8,5 / 10 na podstawie 43 głosów czytelników.

Klasyfikacja PEGI Battle Rage: Mech Conflict

Wymagania wiekowe. Rating wiekowy nie uwzględnia poziomu trudności ani umiejętności niezbędnych do korzystania z danej gry. Gra zawiera elementy przemocy.
PC
Wii