Atelier Iris 2: The Azoth of Destiny PS2
Atelier Iris 2: The Azoth of Destiny to kolejna, po Atelier Iris: Eternal Mana, gra przenosząca nas do świata alchemii i alchemików. Jest to tytuł z gatunku cRPG rodem z Japonii, z turowym (choć lekko zmodyfikowanym), systemem walki.
Atelier Iris 2: The Azoth of Destiny Premiera PS2
25kwietnia2006
producent: Gust wydawca: NIS America Strona oficjalna
Angielskie napisy i dialogi
Gry podobne do Atelier Iris 2: The Azoth of Destiny
Kingdom Hearts II
Disgaea 2: Cursed Memories
Metal Saga
Atelier Iris 2: The Azoth of Destiny to kolejna, po Atelier Iris: Eternal Mana, gra przenosząca nas do świata alchemii i alchemików. Jest to tytuł z gatunku cRPG rodem z Japonii, z turowym (choć lekko zmodyfikowanym), systemem walki.
Jak to często w grach cRPG bywa, historia zaczyna się sielankowo. Rzecz dzieje się w świecie o nazwie Eden - idyllicznej wyspiarskiej krainie, zamieszkanej przez używających magii ludzi i związane z żywiołami duszki, nazywane Mana. Często zdarza się, że jakiś przedstawiciel tej ostatniej rasy nawiązuje pakt z magiem, pozwalający obu zwiększyć moc i umiejętności. Gra zaczyna się w momencie zawarcia porozumienia między magiem-alchemikiem Viese’m, a jednym z Mana Drzew. Szybko jednak podniosły nastrój odchodzi w przeszłość. Wkrótce po ukończeniu ceremonii następuje kataklizm – seria trzęsień ziemi niszczy wszystkie Święte Pola w Edenie. Poznajemy drugiego bohatera Felta, któremu udaje się uwolnić z kamienia potężny miecz Azure Azoth (skojarzenia z Ekskaliburem nieprzypadkowe). Od mówiącego miecza Viese i Felt dowiadują się, że w przeszłości Eden był połączony z innym światem – Belkhyde. I tylko przywrócenie dawnego stanu rzeczy może uratować krainę przed całkowitym zniszczeniem.
Wcielamy się w postaci obu bohaterów i wyruszamy na misję ratowania świata. Ciekawostką jest, że działamy na dwóch płaszczyznach. W przeciwieństwie do większości gier cRPG Viese i Felt nie podróżują razem, tworząc drużynę. Pierwszy z nich pozostaje w Edenie poszukując alchemicznych formuł i wskazówek, pomagających w realizacji zadania, podczas gdy drugi, przenosi się do Belkhyde, gdzie oddaje się bardziej cRPG-owym zajęciom (takim jak formowanie drużyny, odnajdowanie potężnych przedmiotów i walka z potworami). Przełączanie się między Viese’m i Feltem jest możliwe po dotarciu do punktu zapisu stanu gry.
Pod względem oprawy graficznej i muzycznej tytuł nie różni się bardzo od poprzednika. Wprowadzono jednak kilka zmian w sposobie rozgrywki. Przede wszystkim mamy do czynienia z nowym systemem walki. Jest on co prawda w dalszym ciągu turowy, ale bardziej dynamiczny od spotykanego w większości japońskich cRPG. Ataki postaci związane są z inicjatywą (różną dla poszczególnych bohaterów), obrazowaną za pomocą specjalnego paska. Zrezygnowano również z tradycyjnego już zestawu czynności (Attack, Defend, Magic, Item), dając w zamian Charge Attack i Break Attack. Pierwszy zwiększa nasze Skill Points (pozwalające wykonywać specjalne, potężne uderzenia), drugi spowalnia przeciwnika, obniżając jego pasek inicjatywy.
Pewne zmiany dotyczą również tworzenia magicznych przedmiotów i ulepszania broni. Składniki zbiera Felt, a tworzenia dokonuje alchemik Viese. W przeciwieństwie do pierwszej części nie musimy już odwiedzać sklepów. Składniki i gotowe przedmioty bohaterowie wymieniają między sobą za pomocą magicznych pierścieni.
Ostatnia modyfikacja 10 grudnia 2007
Tryb gry: single player
Nośnik: 1 DVD
Klasyfikacja PEGI Atelier Iris 2: The Azoth of Destiny
Atelier Iris 2: The Azoth of Destiny Wymagania sprzętowe
PlayStation 2
- Wykorzystuje:
- karta pamięci 8 MB