Artificial Defense PC
Opracowana przez niezależnego twórcę Thiemo Boldera strategia czasu rzeczywistego, łącząca elementy strzelaniny z gatunkiem tower defense.
Artificial Defense Premiera PC
1czerwca2016
Steam
1czerwca2016
producent: ONEMANGAMES / Thiemo Bolder wydawca: ONEMANGAMES / Thiemo Bolder Strona oficjalna
Angielskie napisy i dialogi
Artificial Defense to wydana na platformie PC strategia czasu rzeczywistego, łącząca elementy strzelaniny oraz tower defense i osadzona w dość nietypowym uniwersum elektronicznych podzespołów komputerowych. Za powstanie gry odpowiada niezależny, niemiecki twórca Thiemo Bolder, ukrywający się pod pseudonimem ONEMANGAMES. Jego produkcja uhonorowana została wyróżnieniem podczas imprezy Unity Games Developer Contest 2016.
Mechanika
W grze Artificial Defense wcielamy się w maszynę, a konkretnie inteligentny system komputerowy, którego zadaniem jest obrona własnych serwerów przed atakami niepożądanych gości i wirusów. Całą zabawę rozpoczynamy jako prosty system analogowy, aby wraz z postępami rozgrywki stać się potężną A.I., a nasz stopniowy awans symbolizowany jest przez siedem kolejnych poziomów (złożonych z siedmiu wyzwań każdy) o rosnącym stopniu trudności i odpowiadającym mu kolorze – od niebieskiego do czarnego. Jedynym i co za tym idzie, niezwykle ważnym „surowcem” w grze jest RAM (czyli pamięć operacyjna), którą produkujemy samodzielnie, a następnie wykorzystujemy do walki oraz ulepszania naszych możliwości ofensywnych i defensywnych.
Pod względem samej rozgrywki, Artificial Defense stanowi połączenie trzech uzupełniających się mechanik. Mechanika ofensywna, wykorzystująca elementy strzelanek, polega na umiejętnym korzystaniu z 21 broni, celem samodzielnej eliminacji poszczególnych zagrożeń systemu. Zadanie to utrudnia jednak fakt, że większość celów porusza się, a użycie uzbrojenia kosztuje nas określoną wartość RAM-u i wymaga odczekania odpowiedniej ilości czasu na przeładowanie broni. Znacznie prostszym sposobem na sukces jest mechanika defensywna, wzorowana na typowych rozwiązaniach gier tower defense. Tu do dyspozycji mamy bowiem również 21 rodzajów wieżyczek obronnych (oraz 7 produkcyjnych), które rozstawione w odpowiedni sposób zajmą się eliminacją wrogów. Całość uzupełnia przypominająca klasyczne strategie RTS mechanika podboju, pozwalająca na odbijanie zajętych przez intruzów części systemu, takich jak bazy danych, firewalle itp.
Kwestie techniczne
Wydana na platformie PC gra Artificial Defense powstała w oparciu o popularny wśród twórców niezależnych silnik Unity. Zgodnie z tematyką gry, tytuł odznacza się jednak prostą (czy wręcz minimalistyczną) oprawą graficzną, a podczas zabawy poruszamy się po mapach przypominających płytki drukowane podzespołów komputerowych. Rozgrywce towarzyszy oryginalna ścieżka dźwiękowa, złożona z kilkunastu motywów muzycznych, przyporządkowanym poszczególnym poziomom gry.
Ostatnia modyfikacja 4 listopada 2016
Tryb gry: single player
Wymagania wiekowe Artificial Defense: Odpowiednia dla każdego wieku.
Artificial Defense Wymagania sprzętowe
PC Windows
- Zalecane:
- Intel Core i3 2.0 GHz
- 4 GB RAM
- karta grafiki 1 GB GeForce GTS 450 lub lepsza
- 500 MB HDD
- Windows 7