Another Castle
Another Castle to platformówka 2D z silnymi elementami roguelike. Układ poziomów jest losowy, bohater potrafi rzucać zaklęcia, a dodatkową atrakcją jest system ekwipunku.
producent: Uncade
Another Castle to dwuwymiarowa platformówka wzbogacona elementami zaczerpniętymi z gier RPG typu roguelike. Projekt opracowało niezależne studio Uncade.
Wcielamy się w bohatera imieniem Andy – zwykłego współczesnego okularnika, który zostaje przeniesiony do pełnej magii krainy fantasy w celu zdobycia pewnego artefaktu. Obiekt jego misji jest losowy. Czasem przyjdzie nam szukać kapelusza maga, innym razem wyruszymy np. na wyprawę po magiczny miecz. Po dotarciu do celu nie zastaniemy w nim jednak poszukiwanego przedmiotu. Zamiast tego gra złośliwie poinformuje nas, że znajduje się on w innym zamku (stąd tytuł gry), co jest oczywiście przytykiem do serii Super Mario Bros. Nie wszystko jednak stracone. Pożądany przedmiot zostanie bowiem odblokowany i podczas kolejnego przejścia gry będziemy mogli go znaleźć i dołączyć do własnego ekwipunku.
Podstawowe mechanizmy rozgrywki przypominają typowe platformówki 2D. Naszym zadaniem jest więc głównie parcie naprzód, skakanie z platformy na platformę i omijanie przeszkód. Nie brakuje też starć z wrogami, w tym z potężnymi bossami. Zabawę urozmaica rozbudowany system ekwipunku. Kampanię rozpoczynamy uzbrojeni jedynie w proste yoyo, ale po pewnym czasie Andy rozszerzy swój arsenał m.in. o miecze, topory, kusze, a nawet miotacz ognia. Kolejnym elementem ekwipunku są stroje chroniące przed obrażeniami. Zapewniają one możliwość przeżycia w niegościnnych miejscach (np. kostium nurka pozwala przetrwać pod wodą) lub też zwiększają mobilność postaci. Dobrym przykładem tej ostatniej kategorii jest plecak odrzutowy. Bohater może również rzucać zaklęcia i za ich pomocą np. przywoływać pomocników, tworzyć tarcze energetyczne czy lewitować. Każdy czar kosztuje określoną liczbę punktów many, której pasek regeneruje się automatycznie w powolnym tempie.
Istotną cechą Another Castle jest system losowego generowania map. Podczas kampanii odwiedzamy zawsze tę samą sekwencję światów, wśród których znajdują się m.in. szczyty gór, pustynie, zamki, tajemnicze jaskinie, przestrzeń kosmiczna czy lasy. Sam układ poziomów w każdym z tych światów jest jednak za każdym razem inny, dzięki czemu grę można przechodzić wielokrotnie bez uczucia nudy. Ponadto autorzy przygotowali też losową mapę świata, pozwalającą na podróże między poziomami. Na niej dostępne są również sekrety, mini-gierki oraz sklepy z ekwipunkiem.
Ostatnia modyfikacja 25 marca 2013
Tryb gry: single player
Wymagania wiekowe Another Castle: Odpowiednia dla każdego wieku.